
Karlínská společnost Hybrid Company, která se zabývá vývojem aplikací pro hybridní televizi HbbTV, se rozhodla expandovat na asijské trhy a založila pobočku v Singapuru. V příštím roce pak plánuje nasadit své řešení pro monetizaci HbbTV v Singapuru, Malajsii, Vietnamu, Indonésii a dalších oblastech jihovýchodní Asie.
Společnost Hybrid Company se dosud zaměřovala zejména na středoevropský trh, kde její řešení využívá přes dvacet televizních stanic. Kromě České republiky působí také na Slovensku, v Polsku, Rumunsku a Maďarsku.
V Asii aktuálně začíná digitalizace televizního vysílání, kdy většina asijských televizních stanic přechází na standard DVB-T2. Prostředí je tak velmi podobné českému trhu před třemi lety, kdy jsme s HbbTV začínali,
těší se CEO společnosti Hybrid Company a někdejší technický ředitel televize Óčko Lukáš Hnilička.
Hybrid v letošním roce prošel programem CzechMatch podporovaný agenturou CzechInvest, který byl zaměřený na možnosti asijských trhů. Na podzim pak prezentoval své řešení a case study ze středoevropského regionu na konferenci Asia-Pacific Broadcast Union (ABU), které se zúčastnili zástupci televizních stanic z více než třiceti zemí světa.
V porovnání s regionem CEE, kde je zhruba čtyřicet miliónů televizních domácností, se v Asii bavíme o počtu přesahujícím čtyři sta miliónů. Prim zde budou hrát zejména televizně-onlinová data, které nemá Google ani Facebook,
myslí si CMO společnosti Hybrid Jiří Voříšek.
V říjnu proto založila společnost Hybrid dceřinou společnost Hybrid Company v Singapuru, která se bude zabývat operacemi na asijském trhu. Její ambicí je vytvořit plnohodnotný tým, který bude platformu HbbTV adaptovat pro potřeby lokálních zákazníků a diváků.
Chceme se stát globálním brandem v oblasti adresovatelné televize. Značný potenciál vidíme v rozvoji programatického nákupu televizní reklamy, kde plánujeme navázat na dlouhodobě úspěšnou spolupráci s našimi evropskými kolegy, tedy platformou Adform a generálním partnerem R2B2,
dodává Hnilička.