Hlavní navigace

Warner Bros. Discovery hlásí úbytek předplatitelů streamovacích služeb

4. 8. 2023

Sdílet

Aplikace Max Autor: Prezentace Warner Bros. Discovery/Screenshot Lupa.cz

Za přístup ke stanicím HBO, aplikaci HBO Max, aplikaci Discovery+ a sdružené aplikaci Max platilo na konci druhého čtvrtletí celosvětově celkem 95,8 milionu uživatelů. Je to o skoro dva miliony méně než na konci prvního čtvrtletí, ale s takovým výsledkem se počítalo.

Aktuální počet předplatitelů oznámila společnost Warner Bros. Discovery při představování průběžných výsledků hospodaření. Úbytek předplatitelů jde na vrub květnovému spuštění aplikace Max v USA, která na tamním trhu spojila dosud samostatné služby Discovery+ a HBO Max do jednoho produktu. Část lidí si dřív platila Discovery+ a HBO Max zvlášť, k čemuž teď už nemají důvod.

Většina platících uživatelů je z USA a Kanady (54 milionů předplatitelů), zbylých 41,8 milionu předplatitelů pochází ze všech ostatních trhů dohromady. Americká firma tradičně neposkytuje podrobnější statistiky, kolik uživatelů si platí přístup na jednotlivé služby.

Výnosy streamovací divize se zvýšily na 2,73 miliardy dolarů a byly tedy o 14 procent vyšší než ve stejném období loni. Celkově však tato divize vykázala čtvrtletní ztrátu ve výši tří milionů dolarů. V každém případě je to výrazné zlepšení oproti loňskému roku, jehož druhé čtvrtletí uzavírala se ztrátou 518 milionů dolarů.

Tržby z reklam zobrazovaných v levnějších tarifech streamovacích služeb se zvýšily o 25 procent, především díky tomu, že tyto tarify si předplatilo víc uživatelů. „Vedeme si nad očekávání, předstihli jsme naše finanční plány,“ okomentoval hospodaření streamovací divize generální ředitel David Zaslav. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 8. 2023 2:14

    horde

    no.. možná by bylo relevantnější spíše referovat o místním (aspon EU trhu, když CZ trh je tak mrňavý).. HBO Max i platím od té chvíle, co byl v CR dostupný. Počáteční katalog zněl zajímavě.. líbilo se mi i to, že každý měsíc přibyly zhruba 2-3 "velké filmy", které byly uvedeny v kinech..

    ale TO, co předvádí od začátku toho roku, to je fakt na blití.. max. - pokud vůbec - dají do nabídky JEDEN film, co byl v kinech a to doplní totálním balastem 15-20 naprosto nezajímavých B až C-quality snímků, na které nikdo ani nehodlá koukat! jako např. z mého pohledu naprosto NECHUTNY a nekoukatelný Langmajer - at už je to nějaká trapná komedie "přes prsty" nebo "ostrov".. hraje pořád to svoje totální NIC. kde jsou ty časy, kdy zahrál "copak je to za vojáka" (no to je jen odbočka). .

    dokud HBO Max bude cpát podobný balast (nemyslím tím Langmajera, ale ti B a C tituly) do své nabídky, tak se nemůže divit, že lidi na něj začnou kašlat

    a podobné svinstvo vnímám u opěvovaného Disney+ . - nemají co nového dodat - tak vám tak na-erou ke každému snímku, jak se točil.. a někdy klidně i 3x k jednomu titulu.. To mě fakt nezajímá.. a jako nějaký "nový titul" to fakt neberu.

    p.s. možná něco s tím LNGM bylo na Netflixu, už se v těch tolika předplacených službách celkem ztrácím.

    8. 8. 2023, 02:15 editováno autorem komentáře

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).