![Aplikace Max](https://i.iinfo.cz/images/16/aplikace-max.jpg)
Za přístup ke stanicím HBO, aplikaci HBO Max, aplikaci Discovery+ a sdružené aplikaci Max platilo na konci druhého čtvrtletí celosvětově celkem 95,8 milionu uživatelů. Je to o skoro dva miliony méně než na konci prvního čtvrtletí, ale s takovým výsledkem se počítalo.
Aktuální počet předplatitelů oznámila společnost Warner Bros. Discovery při představování průběžných výsledků hospodaření. Úbytek předplatitelů jde na vrub květnovému spuštění aplikace Max v USA, která na tamním trhu spojila dosud samostatné služby Discovery+ a HBO Max do jednoho produktu. Část lidí si dřív platila Discovery+ a HBO Max zvlášť, k čemuž teď už nemají důvod.
Většina platících uživatelů je z USA a Kanady (54 milionů předplatitelů), zbylých 41,8 milionu předplatitelů pochází ze všech ostatních trhů dohromady. Americká firma tradičně neposkytuje podrobnější statistiky, kolik uživatelů si platí přístup na jednotlivé služby.
Výnosy streamovací divize se zvýšily na 2,73 miliardy dolarů a byly tedy o 14 procent vyšší než ve stejném období loni. Celkově však tato divize vykázala čtvrtletní ztrátu ve výši tří milionů dolarů. V každém případě je to výrazné zlepšení oproti loňskému roku, jehož druhé čtvrtletí uzavírala se ztrátou 518 milionů dolarů.
Tržby z reklam zobrazovaných v levnějších tarifech streamovacích služeb se zvýšily o 25 procent, především díky tomu, že tyto tarify si předplatilo víc uživatelů. „Vedeme si nad očekávání, předstihli jsme naše finanční plány,“ okomentoval hospodaření streamovací divize generální ředitel David Zaslav.