Hlavní navigace

Žádné tištěné štítky, jen mobilní aplikace. Zasilkovna.cz spouští doručování balíků

Sdílet

David Slížek 23. 4. 2019

Mezi námi. Tak se jmenuje nová služba na doručování balíků mezi fyzickými osobami, kterou ve středu 24. dubna spustí logistická Zásilkovna.cz. Konkurence službám České pošty a dalších dopravců umožní posílání zásilek mezi jednotlivými výdejními místy Zásilkovny. Těch je momentálně v celé republice více než 2400.

Zadávání podrobností o zásilce bude probíhat výhradně přes mobilní aplikaci Zásilkovny (pro iOS nebo Android). Po registraci (je při ní nutné zadat telefonní číslo, jméno a e-mail) uživatel zadá detaily o balíku (kontaktní údaje adresáta a pobočku, kam má být balík doručen), online za doručení zaplatí a pak může zásilku odevzdat na kterémkoli sběrném místě Zásilkovny. Tam obsluha na balík vytiskne a nalepí identifikační štítek a zásilku převezme.

Pro srovnání: Česká pošta umožňuje vyplnění podacího lístku na webu, zákazník pak na poštu přijde jen s kódem a za elektronické vyplnění dostane slevu 10 Kč. V aplikaci si může vygenerovat také adresní štítek, který pak může přilepit na balík.

Jak nová služba Zásilkovny fungujena telefonu s Androidem? Podívejte se:

Maximální velikost balíku je u Zásilkovny omezena na 50 cm (součet délky, šířky a výšky krabice přitom nesmí přesáhnout 120 cm). To je podle zástupců firmy přibližně velikost krabice od mikrovlnné trouby. Váha zároveň nesmí přesáhnout 4 kg. Do budoucna Zásilkovna připravuje i službu pro rozměrnější balíky.

Balík by měl na cílovou pobočku dorazit do druhého dne od podání. K dispozici jsou doplňkové služby jako například dobírka (za příplatek 19 Kč), ověření adresáta pomocí občanského průkazu nebo cosi jako pojištění zboží proti poškození. Hodnota balíku je automaticky nastavena na 300 Kč. Tuto částku pak Zásilkovna bude vyplácet při případné reklamaci ztráty nebo zničení zásilky. Pokud uživatel hodnotu v aplikaci zvýší, je služba zpoplatněna a stojí 50 haléřů za každých 100 kč zadané hodnoty nad 300 Kč (do maximální hodnoty 5 000 Kč).

Základní cena za doručení bude 65 Kč. Platit se dá klasicky platební kartou. Po zaplacení aplikace vygeneruje kód, se kterým pak zákazník může zásilku odnést do pěti dní na nejbližší výdejní místo Zásilkovny (po uplynutí této doby vygenerované heslo expiruje a pokud zákazník zásilku nepodal, vrátí se mu peníze na jeho účet).

Nová služba zatím bude fungovat jen pro doručování v rámci České republiky. Do budoucna firma slibuje i posílání do dalších zemí, kde Zásilkovna funguje – ještě letos třeba na Slovensko a do Maďarska.

Zásilkovna ještě letos plánuje také rozšíření doručování balíků až domů, v první fázi by na tom firma měla spolupracovat s některými logistickými partnery, do budoucna nevylučuje ani doručování vlastními dodávkami. Na tuto možnost už bude od středy připravena mobilní aplikace, zatím ale bude hlásit, že doručování domů zatím nefunguje.

Podívejte se na náš videorozhovor se zakladatelkou Zásilkovny Simonou Kijonkovou:

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 4. 2019 20:35

    eking

    Prosté a jednoduché, určitě to co nejdříve vyzkouším. Tady by se měl moloch s názvem Česká pošta, s.p. inspirovat. Vždycky když mi přijde zásilka, dostanu od pošty SMS, že je uložena na mé pobočce. V poštovní schránce se objeví papírek o uložení zásilky, protože jsem nebyl zastižen, i když někdy doma někdo je. Pokud jdu na pobočku, tak tam ale zásilka není. Dnes už vím, že bude k mání až druhý den. Poštu mám přitom od domu tak patnáct metrů (metrů, ne kilometrů). Papírovinu, kterou provádí paní u okénka snad ani nebudu komentovat. Tímto zdravím poštovní úřad v Jablonci nad Nisou.

  • 23. 4. 2019 21:25

    bez přezdívky

    Za mě skvělé, že konečně mám u balíčků alternativu k Poště. Navíc podle webu jsem to pochopil tak, že jde spíš o interní označení, aby to na webu Zásilkovny zákazník dobře našel a rozlišil, že to je služba pro lidi ne jen pro e-shopy. Ale víte jak to je. Kdo chce bít, hůl si vždy najde ;-).

  • 24. 4. 2019 11:36

    bez přezdívky

    To je o lidech a na každé poště je to jiné. Já osobně bych byl moc rád, kdyby to bylo k vyzvednutí na poště. Jenže:

    1. Plno eshopů způsob dodání "balík na poštu" nenabízí
    2. A těch pár, které ano, to občas dost nezvládají

    Bod 1 je právě o tom, že dostanu akorát lísteček, ale balík k vyzvednutí není. Ztracený jeden den. Někdy i víc, když náhodou balík začne kolovat po přetížených depech.

    Bod 2 je pak chyba služby a lidí v eShopech, kteří neumí správně uchopit informaci "adresát má PSČ 613 00 a chce nechat balík na poště". Respektive je to o tom, že pošta 613 00 balíky neumí. Bylo by fajn, kdyby eShop umožňoval si poštu vybrat, nebo alespoň kdyby vybrali hlavní poštu. Jenže oni tam občas lidé moc myslí a tak vybírají například 612 00. Což je hodně z ruky a mají krátkou otevírací dobu.

    Zkrátka je to s Českou Poštou kříž. Vůbec nejsou připraveni na to, že někdo má stálou pracovní dobu v logistickém parku na okraji města. O co jednodušší by to bylo, kdyby prostě nechávali všechny mé balíky rovnou na hlavní poště, kde mají od 8:00 do 20:00. Ne, oni je budou vozit po všech čertech nebo ho nechají na poště, která je na druhé straně ucpaného města a zavírá v 18:00.

  • 24. 4. 2019 11:34

    bez přezdívky

    tak to by na svém webu zasilkovna.cz museli vůbec něco o nové službě mít.. ale jinak jste super empatický, že něco neexistujícího tam umíte vyhledat..

  • 23. 4. 2019 11:30

    bez přezdívky

    tak toto (tato služba) aspiruje na největší marketingový přeslap roku .. vymyslet název miliardové služby, když pro ni není volná doména.. to je fakt pecka!

    každý logicky bude okamžitě na internetu hledat mezinami.cz ..