Zboží.cz přešlo na HTTPS. Změny se mohou objevit v Google Analytics

3. 10. 2016

Sdílet

Už i služba Seznamu přešla na zabezpečený protokol. Tím se ale změní plno věcí především pro ty obchody, které fungují stále nezabezpečeně. A těch je, podle poslední studie Český košík, přibližně polovina


Zdroj: Český Košík

Seznam na svém blogu varuje, že některé e-shopy tak neuvidí návštěvy ve svých statistikách na Google Analytics označené ze Zboží.cz

„Přechod Zboží.cz na protokol HTTPS se dotýká zejména e-shopů, které zůstávají na HTTP a zároveň mají neotagované kampaně. Těm se návštěvy ze Zboží.cz budou tvářit jako „direct“ nebo „none“ tzn. přímé návštěvy,“ tvrdí blog služby

Tomu lze zabránit podle Jaroslava Hlavinky ze Zboží.cz tak, že buď obchod přejde na HTTPS. A nebo přidat UTM parametrů do URL ve výpisu položek. „V tomto případě je ale důležité dát pozor na to, aby se nezměnil název samotné položky, protože by mohlo dojít k odpárování z produktů,“ dodává blog. 

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).