Hlavní navigace

Zboží.cz přešlo na HTTPS. Změny se mohou objevit v Google Analytics

Sdílet

Jan Beránek 3. 10. 2016

Už i služba Seznamu přešla na zabezpečený protokol. Tím se ale změní plno věcí především pro ty obchody, které fungují stále nezabezpečeně. A těch je, podle poslední studie Český košík, přibližně polovina


Zdroj: Český Košík

Seznam na svém blogu varuje, že některé e-shopy tak neuvidí návštěvy ve svých statistikách na Google Analytics označené ze Zboží.cz

„Přechod Zboží.cz na protokol HTTPS se dotýká zejména e-shopů, které zůstávají na HTTP a zároveň mají neotagované kampaně. Těm se návštěvy ze Zboží.cz budou tvářit jako „direct“ nebo „none“ tzn. přímé návštěvy,“ tvrdí blog služby

Tomu lze zabránit podle Jaroslava Hlavinky ze Zboží.cz tak, že buď obchod přejde na HTTPS. A nebo přidat UTM parametrů do URL ve výpisu položek. „V tomto případě je ale důležité dát pozor na to, aby se nezměnil název samotné položky, protože by mohlo dojít k odpárování z produktů,“ dodává blog. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 10. 2016 17:01

    lazywriter (neregistrovaný) 91.219.246.---

    Víš, Hurvínku, válka vypadá trochu jinak.
    Nejde o to, jak přejít na TLS, ale o to, jak se s tím pak vypořádají různí seznamí roboti, API apod. A možná o tom relevantní informace chybí.

  • 4. 10. 2016 8:06

    Noem (neregistrovaný) ---.22.broadband2.iol.cz

    Jako jak přejít na https? Na webu máte spoustu návodů. Bez toho se dnes provozovat eshop nedá a že jste to ještě neudělal je Vaše věc.

  • 3. 10. 2016 12:36

    Mirek Sedlák (neregistrovaný) 81.19.2.---

    Dobrý den, klasika od Seznamu, něco udělá a nedá o tom dopředu vědět. Jen zmínku v administraci. Vhodné by bylo dát i návod jak to mají eshopy udělat a ne to napsat obecně.

    Zejména tu věc, jak se omylem neodpárovat.