Už i služba Seznamu přešla na zabezpečený protokol. Tím se ale změní plno věcí především pro ty obchody, které fungují stále nezabezpečeně. A těch je, podle poslední studie Český košík, přibližně polovina.
Seznam na svém blogu varuje, že některé e-shopy tak neuvidí návštěvy ve svých statistikách na Google Analytics označené ze Zboží.cz
„Přechod Zboží.cz na protokol HTTPS se dotýká zejména e-shopů, které zůstávají na HTTP a zároveň mají neotagované kampaně. Těm se návštěvy ze Zboží.cz budou tvářit jako „direct“ nebo „none“ tzn. přímé návštěvy,“ tvrdí blog služby.
Tomu lze zabránit podle Jaroslava Hlavinky ze Zboží.cz tak, že buď obchod přejde na HTTPS. A nebo přidat UTM parametrů do URL ve výpisu položek. „V tomto případě je ale důležité dát pozor na to, aby se nezměnil název samotné položky, protože by mohlo dojít k odpárování z produktů,“ dodává blog.