CT dostava koncesionarske poplatky, CT ma prijem z reklamy, CT dela komercni porady. Pokud by CT zabezpecovala jenom to co ji zakon uklada tak bych nemel problem s placenin koncesionarskych poplatku. Pokud ale CT nakupuje scenare ktere se nikdy nenatoci, pokud se finance podili na soukromych projektech ktere jdou do kin aby se pozdejc objevili na CT (a nemaji edukacni nebo informacni hodnotu), tak si rikam ze CT ma dost jinych penez nez koncesionarske poplatky.
Podle me zakon ktery umoznuje CT mit prijem z reklam je spatny. CT ma mit primarne informacni a edukacni funkci a ne prodavat tampony... Puvod toho zakona hledejte u zajmovych skupin co si to prosadili.
K nakupu scenare nepotrebujete vyberove rizeni, ale ocekaval bych ze v CT budou mit jasno kolik chteji % sportu, kolik % telenovel atd. Pokud CT nakoupi scenar pro ktery nema prostredky k jeho realizaci tak se jedna o vyhozene penize. Muzeme se dohadovat jestli je to "investice" nebo ne.
Vysilaci prava na vyznamnou sportovni aktivitu - olympiada, lokalni semifinale/finale nejpopularnejsich sportu podle me spada pod informacni cinnost ale jakekoliv dalsi veci typu vsechny zapasy NBA maji byt z meho pohledu domenou soukromych televizi.
Však já bych i sledoval, kdyby bylo co sledovat... Většinu zahraničních dokumentů už stihly několikrát protočit placené programy, nějaké "Naše venkovy" nebo "Folkloriky" se zcela míjí s mým zájmem, případné fotbaly přesunuté z ČT Sport taky.
BTW: viděl jste letošní dotace přiznané SFK nebo "projekty" spolufinancované z ESIF? Bez komentáře,
Vyjmenované příjmy ČT se jistě řídí zákonem. Pokud o tom pochybujete, dejte podnět na Radu, která ČT jistě bedlivě hlídá a na překročení zákona by jistě reagovaly i komerční TV stanice. To se ale neděje, tak to budete muset skousnout.
Nakoupený nerealizovaný scénář je jistě chyba, ale v tomto prostředí se obtížně dělá otevřené výběrové řízení, které by tomuto plýtvání mělo snad zabránit? Za nákup scénáře je jistě odpovědná nějaká poradní skupina ČT, která ale nemusí zajistit peníze a zařazení do plánu výroby. To je obdobné, jako když ČT zakoupí vysílací práva na nějakou významnou sportovní akci a někdo by chtěl potom kritizovat, že když naši nezískali očekávané medaile, byly to vyhozené peníze.
Pokud vím, reklama je v médiích veřejné služby i v jiných státech. Pro ČT by bylo opravdu lepší, kdyby tam žádná reklama nebyla – jenže pak by trhu s televizní reklamou dominoval duopol Prima–Nova, což by pro ten trh nebylo dobré. Reklama na ČT tak paradoxně pomáhá udržovat funkční trh s televizní reklamou.
Účel ČT určuje zákon, ne vy. Médium veřejné služby, které by mělo primárně informační a edukační funkci, by bylo k ničemu. Aby totiž mohla média veřejné služby plnit svou funkci, je také potřeba, aby se na ně vůbec někdo díval.
Jo, mimochodem, když jste tu u příjmu z reklamy: kdosi se mi tu snažil dokázat v poslední debatě o ČT, že jmenovaná TV nemá na ČT2 žádné reklamy.
Tuhle jsem (ze záznamu) sledoval dokument "Velká evropská nádraží" na ČT2. A před dokumentem byl jakýsi audiovizuální počin, na jehož úplném konci bylo "HxxxxxH, tvůj projekt, tvůj příběh". Takže co jsem to vlastně viděl, krátký příběh ze života nějakého pana Hxxxxxha (vyměňoval umyvadlo), který omylem nebyl v programu, nebo regulérní reklamu? :-)
(anonymizováno)
6. 10. 2020, 20:13 editováno autorem komentáře