Hlavní navigace

Živé televizní vysílání denně sleduje 69 % Čechů

4. 6. 2023

Sdílet

Průměrný český divák starší 15 let trávil v roce 2022 sledováním televizního vysílání 3 hodiny a 44 minut denně. Týdně sleduje televizi na 83 % Čechů starších 15 let. 

Ve společné tiskové zprávě to uvedly Asociace televizních organizací a agentura Nielsen. Za poslední rok (od června 2022 do června 2023) bylo v projektu měření sledovanosti reportováno 90 TV kanálů a 769 tisíc odvysílaných pořadů delších než dvě minuty.

Měření televizní sledovanosti je nejrozsáhlejší mediální výzkum v ČR. Jeho peoplemetrové části (tzv. PEM TV, tedy měření sledovanosti na televizorech) se účastní reprezentativní vzorek 1900 českých domácností, což odpovídá 4350 jednotlivcům starším 4 let. Panel svým poměrem vůči celkové populaci ČR předčí i řadu zemí světa, které mají podstatně delší tradici měření sledovanosti. 

V digitální části (tzv. PEM D) projekt přináší data o sledovanosti videí na webech a v aplikacích zapojených médií, a to na počítači, tabletu, mobilním telefonu i přes HbbTV v chytré televizi (přes „červené tlačítko“).

Data digitální části projektu dále ukazují, že nejvíce času uživatelé věnovali online sledování videí zapojených médií na počítači, na druhém místě na smart TV. Třetí nejdelší dobu strávili sledováním videí na smartphonech a zdaleka nejkratší pak na tabletu.

Převládajícím způsobem příjmu TV stanic je v ČR stabilně pozemní digitální vysílání. Dle výsledků z roku 2022 ho využívá 56 % televizních domácností (některé v kombinaci s dalšími typy příjmu). Příjem kabelového nebo IPTV („internetového“) vysílání aktuálně deklaruje 37 % českých domácností. Třetí místo pak patří satelitnímu vysílání (18 %).

Součástí zkoumání televizního publika jsou také data o životním stylu a mediálním chování respondentů (LifeStyle Survey, LSS). Data z roku 2022 například ukazují, že mezi denními mediálními aktivitami u Čechů stále vede sledování živého TV vysílání (69 % se mu věnuje denně). 

Na druhém místě je prohlížení webu, vyhledávání a psaní/čtení e-mailů, kterým se denně zaobírá 59 % lidí, a třetí místo patří sociálním sítím, které denně využívá 47 %.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).