Taky jsem byl neprijmene prekvapen, ze mi najednou k internetu pristalo dalsich +200Kc za Oneplay tarif Komfort, ktery jsem nikdy nechtel... Budiz, dejme tomu. Mohl jsem davat vetsi pozor... Ale co uz mi prijde jako absolutni netransparentni svinarna na ntou je to ze v "Moje O2" pri zmenach tarifu u Oneplay to konci jako nejnizsi tarif "Komfort" za dve kila... Puvodne jsem si myslel ze to zrusili, ale ono jedno velke kulove! Proste to maji skryte. Proc asi ze...
Takze jsem sel cestou pres O2 CHAT s naslednou hadkou s AI O2 "chytrym" botem a na druhy pokus se mi ho podarilo donutit me spojit s operatorem... Pozadal jsem si zpet tarif na "Oneplay k internetu" a co se v "Moje O2" nestalo. Najednou se v tom dropdownu ta moznost zobrazila... Voilà!
Celý ten převod/sloučení byl hodně nepřátelský. Před sloučením jsem měl O2Tv "zdarma" jako součást připojení. Vedle toho jsem měl zaplacené Voyo. V obou službách stejný email. Poslali několik mailů, ve znění: Spojujeme se. Co musíte dělat? NIC!.
Tak jsem tak nějak předpokládal, že se hoši domluví a nějak mi ty služby sloučí.
Chyba lávky.
Dopadlo to tak, že mám jedno oneplay, do kterého se můžu přihlásit stejným emailem se dvěma hesly a asi podle toho si vybere, ze kterého "účtu" bude služba běžet. A samozřejmě to celé nadále účtují oba dva .. jak nova (199Kc z karty) tak O2 (+146Kč ve vyúčtování). A to se vyplatí . Naštěstí platbu, co jde přes Novu lze zrušit snadno, což jsem udělal, jakmile jsem zjistil, že za jednu věc platím dvakrát.
Ano, taky jsem musel na pobočku, kde mi napodruhé službu zrušili s tím, že si to mám raději zkontrolovat až začne platit, protože interní chyba a nemuselo by to dopadnout. Šel jsem tam vlastně znovu rušit "rodinné sledování", které jsem měl u O2 TV zrušené a při převodu mi ho zase zapli. Pěkná kulišárna. Nic se pro vás nemění, jenom je to dražší, fakt díky.
Na toto je jednoduchá odpověď = řešení.
Oneplay nelze zrušit, musí být k tarifu? Tak v tom případě vypovídám smlouvu na všechno a přecházím ke konkurenci, sepíšeme výpověď. Teď hned, okamžitě.
A uvidíte, že najednou to bez problémů zrušit půjde. Nenechávejte to ale jen tak. Zrušení nestačí, to by pro ně nebyl žádný trest. Vy jste kvůli tomu přece musel až na pobočku. Takže krom zrušení ještě chtějte snížení původní ceny. Ve výsledku ušetříte a budete platit ještě míň než dřív. Retence o2 vám na to přistoupí. Stačí říct, že chcete jen internet a že máte nabídku od Vodafonu za 199 a uvidíte, jak vám okamžitě půjdou na ruku.
Vyzkoušeno prakticky minulý týden na pobočce v Olomouci.
Dneska jsem to chtel zrusit a infolinka O2 rikala, ze se s operatorem neda spojit, ze jsou vytizeni. Tak jsem zkousel plechovku 3x, aby me spojila. A ta to po trech pokusech natvrdo zavesila. Takze asi tak. Takhle to dopadne mily state, kdyz budes podporovat velke operatory a nicit ty male. Mame, co jsme ochotni tolerovat.
Jsme lékárna a v rámci tarifu jsme měli O2 TV zdarma. Budiž. TV v lékárně nemáme, není čas se dívat. O2 nám samozřejmě dal do tarifu placené Oneplay. Tak jsme šli s manželkou v sobotu to slavné Oneplay zrušit na pobočku do okresního města. Mladík nám s úsměvem sdělil, že Oneplay prý nejde zrušit, musíme ho mít k internetovému tarifu. Samozřejmě, že se cena navýšila. V lékárně Oneplay? Podotýkám, že internet není zřízen na RČ, ale na IČ.
20. 5. 2025, 14:15 editováno autorem komentáře
Jakákoliv změna ceny nebo objemu služeb je podstatnou změnou smlouvy. Takže nahlásit na ČTÚ. Tohle si dovolovat nesmí a je potřeba, aby jim to regulátor vysvětlil.
Pokud mas klasicky O2 internet (ale bacha na IC muze byt rozdil - to treba zjistit, ale jeslti jsi to mel predtim...), tak to zkus jeste jednou. Bud s nimi osobne nebo jak ja viz vyse, kdy je treba se probojovat pres AI bot chat, aby prepojil na operatora v chatu (kdysi to byl O2 GURU, ted nevim jestli to jeste existuje).
A chtej po nich ne zruseni, ale ze chcete jit z Komfort na tarif "K internetu".
Jako tak malicko to ve me evokuje, ze te dotycny tahal za nos a vyuzil chytre prilezitosti ze to sice zrusit nejde (tim odvedl pozornost), ale to ze se ten tarif da zas "prepnout" do rezimu zdarma, to uz nenabidne...
Hlavne ze se nedavno nekde chlubili kolik nemaji predplatitelu... Cim to asi bude...
20. 5. 2025, 15:03 editováno autorem komentáře
Ale tu nikdo prece neposuzuje jeslti "Oneplay k internetu" zdarma je na houby nebo neni. Pokud ti vyssi tarif dava smysl, tak si ho prece kup.
Ale princip co se resi je nekala praktika O2 v primem prenosu kdy za me zneuzivaji sveho domintaniho postaveni na trhu a delaji ze zakaznika hadroveho panaka co vsechno snese a treba nema ani alternativu jit jinam (ne vsude to jde, pripadne O2 dotycne koupilo).
Nechapu proc si nekdo takhle musi zlepsovat statistiky, cashflow nebo ja nevim jake nesmysl takovymito zpusoby...
Především jde o dva naprosto rozdílné typy služeb:
* Voyo = VoD, čili sledování pořadu (filmu...) na vyžádání,
* O2 TV = IPTV, čili sledování lineárního vysílání s možností nadstaveb (time-shift, záznam...).
Kdo má zájem o jednu z těch služeb, nemusí mít vůbec zájem o tu druhou. Já znám několik sportovních fanoušků, kteří vůbec nepotřebují sledovat věčné seriály a podobné nesmysly z Novy; a znám několik konzumentů nováckých originálních pořadů, kteří vůbec nepotřebují sledovat televizní vysílání (snad kromě Televizních novin, protože ty vyhovují jejich vkusu - jenže to mají na DVB-T2).
V obou případech si prostě připlatí - a jako bonus dostanou nevyžádané služby, kterých se nelze zbavit. (Aneb: zkuste zajít na pobočku O2, že chcete z OnePlay vyházet všechny televizní kanály, a nechat tam jen to, co bylo na Voyo - a zejména, že tam nechcete tu Českou televizi!)
Problém trochu je, že O2 z nějakého důvodu změnu na OnePlay nepovažuje za podstatnou změnu smlouvy a nelze tak smlouvu ukončit zdarma, pokud tam plynou ještě nějaké závazky a visí tam smluvní pokuta. Prošel jsem si s tím několikrát na pobočce.
Sice si můžeš stěžovat kde chceš, ale největší problém je, že si O2 drží jako rukojmí telefonní číslo a dokud to s ním nevyřídíš, neumožní ti ho převést a bez placení ti zase zablokuje služby. Tohle prostě není fér jednání a reálně ti nedávají moc možností jak se bránit.
Měli jsme doma VOYO i O2TV.
já už se přes 2 měsíce snažím smazat účet Oneplay, zmigrovaný z VOYO.
Na začátku jen email - měníme se na ONEPLAY.
Až po dlouhém dotazování na infolince, mi řekli, že si sám zvolím službu, kterou budu chtít ukončit.
Rozhodl jsem se zrušit VOYO, které jsem doposud platil kartou.
A tady to nastává ten pravý chaos:
Zrušení platby kartou lze pouze přes Webový prohlížeč.
Tím ale nezrušíte účet.
Musíte se přihlásit přes Mobilní aplikaci. A tam najít ZRUŠENÍ účtu.
Přijde vám email s potvrzovacím linkem, který vás ale přesměruje do Webového prohlížeče, kde není možnost zrušení účtu. Takž pořád takhle dokola.
Takže mi následující měsíc opět z karty odečetli platbu (karta nelze v nastavení odstranit)
Opět jsem se musel několik minut dohadovat s chatbotem o spojení s operátorem.
Zrušit účet nemůžete pokud je nastavená platba kartou.
A tak pořád dokola.
Operátorka mi poslala email, že souhlasím se zrušením účtu k včerejšku.
Dodnes účet není zrušený. To udělá až jejich oddělení GDPR. Ale kdy přesně to neví.
viz i zprávička, ČTÚ tu informaci dostalo nejen ode mě :).
Bohužel, když si operátor postaví hlavu, že ti vlastně přidává nové služby a je to pro tebe jen výhodné a odmítne respektovat zákon, moc obrany nemáš, zbyde ti jen dokola reklamovat vyúčtování než ti za pravdu dá ČTÚ, což jsou měsíce.
Mně principálně podobné chování vadí, tak zkouším kam až operátoři hodlají zajít. O2 v poslední době postavil svoji blokádu přes AI, kdy nejsi schopný se s nimi spojit a když už se spojíš, řeknou ti očividně jakýkoliv nesmysl jen abys ukončil relaci, nemáš pak v ruce žádný důkaz, nic k poslání na ČTÚ. Na dopisy nebo emaily mi odpovídají zavoláním, což mě staví do nevýhodné situace, protože nemám v ruce důkazy, ne všechny hovory jsem schopný si nahrávat a ne vždy to snadno lze.
Taky vtipné je, když měl člověk předplacené Voyo od Novy, na rok dopředu - a najednou se to změní na OnePlay, které má ovšem jiné hardwareové požadavky, takže to přestalo fungovat, O2 od toho dává ruce pryč (zvlášť, pokud s nimi ten člověk nemá uzavřenou smlouvu), a peníze nikdo nevrátí.
Oficiální rada: Musíte nejdřív uzavřít smlouvu u operátora a potom si koupit kompatibilní zařízení.
Pohrozte odchodem. Já dostal tuto slevu:
- VSDL 50/10 za 399 Kč
- Oneplay k internetu zdarma
- rodinné sledování za 50 Kč
stejně jsem se dostal k oneplay také já, resp. někdo z rodiny. Datový tarif, nějak se tam v čase dostala služba O2 TV, která byla zdarma, tak to nikdo neřešil a teď najednou za ní chtějí dvě stovky. Snahu zrušit službu odhodili s tím, že to je v rámci odsouhlasených podmínek k O2 TV a nic se pro mě nemění, jen získávám výhody. V lednu proběhlo prodloužení a vyměnil se modem na smart box 2, při odstoupení dnes by tedy chtěli doplatit necelých 5 tisíc za modem, to není málo.
To mě zaujalo a začal jsem se tomu věnovat, skončilo to podáním na ČTÚ, odstoupení od smlouvy ze zákona zamítli s tím, že ho mohu podat až po vyúčtování (to jde v rozporu se zákonem, kde žádná taková podmínka není a kde se jasně píše, že mohu vypovědět po změně podmínek, tj. dříve než za nové služby budu muset platit). Následnou snahu o odstoupení po vyúčtování zase zamítli, protože vyúčtování nebylo ještě uhrazeno. Následnou reklamaci vyúčtování zamítli s tím, že mám zrušit oneplay, že službu odebírám, tak je vyúčtování v pořádku (tady je opět rozpor se zákonem).
Očividně ale nejsem jediný, kdo takhle skončil. Potají přidají službu, pak jí zmigrují a zavedou placení. To vše naprosto veřejně a v rozporu se zákony, které tak nějak znají velmi dobře, ale opět se jim jejich dodržování nehodí do krámu.
Ještě chvilku je budu dráždit a uvidím co s tím vymyslí :)
Uvedu dva případy, kdy to vadit může:
1.- Dostanete službu zdarma (změna parametrů...). O pár měsíců později bude zpoplatněna (změna ceníku...). Ani jedno by nebyla podstatná změna
, ale dost podstatně to mění celou smlouvu.
2.- Zaměstnavatel platí (proplácí) připojení k internetu pro případ home-office/cestování svému zaměstnanci, s tím, že slouží pro výkon práce. Jakmile se tam objeví IPTV/VoD služba, stane se z toho bonus, který je potřeba danit nebo započíst mezi nedaněné bonusy.
Já jsem přecházel na Oneplay z Voyo a jsem teda spokojený, přechod v podstatě hned a jen se mi změnila cena o 40 Kč navrch. Ale musím se zastat zákazníků O2, že těm tedy to pěkně zavařili. Nicméně doteď nechápu, proč se mermomocí chtěli zbavit značky Voyo které bylo etablované a u diváků velmi oblíbené. Dle mého názoru měli obě služby Voyo a o2tv nechat oddělené. Mohli sportovní obsah přesunout do Voya a O2tv nechat jako klasickou iptv službu.
Jenže oneplay k internetu je úplně na houby. Jsou tam jen programy z dvbt a bez filmů a Oneplay originálů. To radši bych dal ty dvě kila a mám jak tv tak i originály který jsou fakt kvalitní.
Přesně to byl náš případ, TV i Internet máme od Pody, takže jsme si platili jen Voyo, O2 TV jsme nechtěli a ani nechceme, takže s příchodem Oneplay jsme předplatné ukončili. Ten "exkluzivní" obsah Voya se dá v klidu oželet...
Na dopisy nebo emaily mi odpovídají zavoláním,
To je taky vtipná praxe, protože volají na hlavní kontakt
, tedy číslo, kam posílají SMS pro přihlášení do rozhraní.
Jenže: já mám tohle číslo v modemu, a SMS mi přeposílá na e-mail (protože jsem v místě bez signálu, ale internet mám - od jiného poskytovatele). Takže se nedovolají...
Při přechodu nebyl zákazníkům s O2 TV modrá (zdarma k internetu) automaticky převeden tarif "Oneplay k internetu" (opět zdarma k internetu), ale Oneplay Komfort za 199,- Kč navíc - bez výslovného souhlasu zákazníka. Jednoduše klasické chování "šmejdů". V normální zemi by dostali pokutu, až by se z toho opotili, ovšem v Česku je vše OK a jede se dál.
Tohle je v podstatě dost těžký boj.
Já řešil, že se mi objevilo OnePlay u datového tarifu, kde to nebylo, a kde to ani technicky nemůže fungovat. Když jsem trval na tom, že to tam nechci, že mi mění smlouvu, tak mi řekli, že je to zadarmo, takže to není podstatná změna smlouvy, mění se pouze parametry toho připojení, v souladu s obchodními podmínkami, se kterými jsem souhlasil
.
Dalo dost práce je přesvědčit, že takhle ne, soudruzi, tudy cesta nevede
.
Poznámka: výtečný vyjednávací argument je, když si necháte po telefonu postupně diktovat kódy pro přenos každého ze svých čísel k jinému operátorovi - u čtvrtého to vzdali. ;oD
Jsem jedním z mnoha, kteří nadále platí O2 (OnePlay) a ještě navíc VOYO.
Ke sloučení platforem došlo automaticky, ke sloučení plateb nikoliv, takže tuto službu (dříve VOYO) platím pro NOVA duplicitně.
Upozornění, že musím službu VOYO někde vypovědět nikde žádná zmínka ani návod nebyl. Nyní se k žádným údajům a kontaktům pro zaslání reklamace, zrušení platby za VOYO a vrácení částky (již 2x 199 ) nedostanete. Na přepážkách O2 hodinové fronty, telefonicky nevyřídíte nic. Jediné, kde se dá komunikovat je chatbot, toto je jejich odpověď:
Pokud máte předplacené Voyo (nyní Oneplay) a zároveň si platíte i O2 TV, po přechodu na Oneplay budou obě služby fungovat samostatně a předplatné poběží dál u každého poskytovatele zvlášť, dokud si jednu z nich nezrušíte.
Pokud si tedy již nepřejete dál hradit předplatné je nutné toto předplatné u TV Nova zrušit.
Plán předplatného zrušíte následovně:
Přihlaste se na webu oneplay.cz/prihlaseni do svého účtu.
Klikněte vpravo nahoře na ikonku Hlavního profilu a zvolte Správa služeb a platby.
Pro zrušení Plánu předplatného klikněte na Zrušit Plán.
Dojde k přesměrování na následující stránku, kde je třeba kliknout na Přejít na zrušení Plánu předplatného, což Vás posune na stránce úplně dolů. Zde prosím opět klikněte na Zrušit Plán.
Zobrazí se Vám hláška “Váš Plán byl zrušen” spolu s informací, do kdy můžete uhrazený Plán využívat.
Po zrušení Plánu zůstane účet aktivní do vypršení aktuálně uhrazeného období.
*Kontakt na TV NOVA jsem nikde nenašel,
*žádný plán jsem s nimi neuzavíral,
*přihlásit se mám na OnePlay, ale rušit chci VOYO
*nevím, kde fungují obě služby samostatně, na TV žádná služba O2 a a služba VOYO samostatně k volbě není.
Toto je něco NEHORÁZNÉHO !!!
Měl by se tím už některý z úřadů zbývat pro porušení zákona + nekalé obchodní praktiky + klamavou reklamu + neoprávněné obohacování
Banka mi pro zrušení platby navrhla pouze zrušení platební karty a vystavení nové
Tak upřesním: ta situace byla, že mi k tarifům pozapínali nechtěné služby, zvýšili objemy dat, a podobně. Samoobsluha nebyla dostupná, pobočka daleko, ale dovolal jsem se na zákaznickou linku (to bylo ještě před OnePlay, tenkrát se dovolat celkem dalo...).
Pokusil jsem se dojednat, aby to vše vrátili na ty tarify, které tam byly, ale nebyla s nimi řeč, protože původní tarify byly zrušené a stejně nastavené služby už neposkytujeme
. Tak jsem si našel konkurenčního operátora, dojednal přechod, a zavolal znovu, pro ty kódy.
Potřeboval jsem odnést 8 čísel, přičemž dvě byly čistě datové, všechna pod jednou smlouvou. Poněkud rezignovaný pracovník mi nejprve nabídl zaslání SMS (na datovou SIM a telefony v oběhu dost k ničemu, případně použití samoobsluhy (kam se mi nedařilo přihlásit - a nehodlal jsem to už řešit, když jsem na odchodu), ale nakonec se nechal přesvědčit, že mi to tedy nadiktuje.
Po čtvrtém páru čísel (vždy jsem to diktoval zpět, pro kontrolu) to vzdal a s krátkým přidržením hovoru mne přepojil na jakousi šéfku, která přišla s nabídkou, která se cenově moc nelišila od mých předchozích tarifů. (Jen ty služby jsou tam trochu jiné, ale s vhodným nastavením se dostanu na skoro původní...).
Časově šlo o léto loňského roku.
Má v tom Renča trochu (dost) bordel, ale to nic nemění na faktu, že je to síť elektronických komunikací:
(2) Pro účely tohoto zákona se dále rozumí
d) veřejnou komunikační sítí síť elektronických komunikací, která slouží zcela nebo převážně k poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací a která podporuje přenos informací mezi koncovými body sítě, nebo síť elektronických komunikací, jejímž prostřednictvím je poskytovaná služba šíření rozhlasového a televizního vysílání,
Prosímtě, volám zásadně ze SIM karet jiných operátorů a tu AI blbku jsem ještě neslyšel ani jednou. Voláno mnohokrát na klasické 800 02 02 02 plus "firemní" 800 203 203. Pak mají ještě tuším 800 111 777 údajně pro veřejnou správu.
No a pak mám ještě někde číslo na jejich agenty s teplou vodou - ale tam je volat zcela zbytečné, 3 ze 3 pokusů skončily hláškou "všichni naši agenti jsou vytíženi" a zavěšením, po 15:00 se hláška mění na něco ve smyslu "co votravuješ, vřede, nám už padla".
P.S. Jinak pár lidí psalo, že na ni zabírají vulgární nadávky.
P.P.S. Zanechávat číslo pro zpětný kontakt je dle mých zkušeností taky úplně zbytečné, ani za týden žádná reakce.
22. 5. 2025, 13:01 editováno autorem komentáře
Zajímalo by mě, jaká je situace dnes. Před 11 lety stačilo v podobném případě kontaktovat banku a nechat platbu zablokovat s tím, že není oprávněná. U takhle bagatelních částek ani nechtěli žádné důkazy, stačilo se ozvat dříve, než platba probublala k příjemci. Což trvalo několik dní.
prakticky není problém výpovědní lhůta, ale různé pokuty a doplatky. Např. O2 ti povinně ke smlouvě vnutí si koupit na splátky jejich modem, bez něho ti nefunguje internet a na nic jiného ho použít nemůžeš a jediný způsob jak se zbavit doplatku je právě odstoupení při změně podmínek. V opačném případě po tobě chtějí několik tisíc podle toho, jak dlouho ho máš.
S OnePlay je další problém, tahle služba není uzavření podle Zákona o elektronických komunikacích, kde je explicitně uvedená aspoň ta podstatná změna podmínek (§ 63), ale podle Občanského zákoníku (myslím někde kolem § 1752), kde to už tak prouživatelské není a hlavně, kde není uvedeno, že ti s tím nemohou vzniknout další náklady. Odtud pramení to papouškování O2, že vše je vlastně v pořádku.
Zdarma něco přidají k telefonnímu tarifu podle ZEK a pak to převedou na placenou službu podle OZ. Čuchám, čuchám, že tady může být problém. Nejsem ale právník, jen poučený lajk.
na TV žádná služba O2 a a služba VOYO samostatně k volbě není.
Oneplay od Novy (předchozí Voyo) se ruší tak, jak popisujete. Oneplay od O2 (dříve O2 TV) se ruší u O2.
Banka mi pro zrušení platby navrhla pouze zrušení platební karty a vystavení nové
Takto samozřejmě ne. Pokud je to placeno kartou, tak hledejte klíčové slovo "chargeback", obecně viz zákon o platebním styku.
22. 5. 2025, 08:41 editováno autorem komentáře
Pokud člověk od operátora odchází, tak tento opouštěný operátor samozřejmě nemá žádnou snahu jakkoliv usnadňovat zákazníkům odchod a OKU posílá na SIM karty, vč. těch datových, protože i ty umí SMS přijímat.
Spojení na retenční je pak obvyklý krok, když je zákazník neústupný a chce odejít stůj co stůj.
Tohle je věc, kterou bude zajímavé posoudit. Podívej.
Tady jsou podmínky na oneplay, https://www.o2.cz/osobni/-a287333?field=data&_linka=a1092477, úplně na konci se odvolává na ČOI.
Tady jsou podmínky na mobilní služby, https://www.o2.cz/osobni/-a127645?field=data&_linka=a1080539, úplně na konci se odvolává na ČTÚ.
To odpovídá mému sdělení, že oneplay jede podle OZ a obsah dozoruje RRTV. Tam jsou ty možnosti změny podmínek ze strany O2 volnější a hlavně tam není požadavek na bezplatné ukončení, takže jejich trik s vrácením splátkovaného modemu asi může fungovat.
Aby se v tom ale čert vyznal, rámcová smlouva od O2, produktová smlouva na mobilní číslo, produktova na internet, produktová smlouva na oneplay, nikde ani zmíňka o zákonu podle kterého se to řídí, textace jiná než je v zákonech.
O2 s TV Nova nemusela o ničem licitovat, protože oboje má jednoho a toho samého majitele, takže Renča zavelela a tím bylo vše vyřízeno :-)
O2 pochopitelně nejvíc vydělává právě na připojení k netu a mobilních službách, nikoliv na TV. Ta sice také generuje slušné peníze, ale ono je potřeba vzít v potaz, že z toho celkového počtu uživatelů TV je značná část, která tu TV dostala právě k netu nebo mobilním službám jako bonus gratis, takže k ziskovosti TV tito uživatelé nijak nepřispívají.
Díky tomu, že Lupa je i na X (Twitter) a já si tam postěžoval také - za pár hodin se mi ozval O2 GURU a ten se mnou vše vyřešil k mé spokojenosti. Tomáši díky! Co nešlo na pobočce, šlo na X...
A je to nerespektovani zakona? Jaka je k tomuto judikatura? Pridani sluzby zdarma, je jiste zmena, ale pohlizi se na to jako na vyznamnou zmenu, ktera opravnuje k odstoupeni od smlouvy? Vzdyt, pokud to dobre chapu, to na uzivatele nema vyznamny vliv. Aspon se domnivam, ze to ze dostanu k pripojeni k Internetu zdarma televizi, lze vcelku bez namahy ignorovat.
ad 1. Pokud se nemylim, tak zdrazeni sluzby se jako zmena opravnujici k odstoupeni od smlouvy bere.
ad 2. To asi muze nastat, otazka je, zda ta prava pro odstoupeni nejsou ochrana spotrebitelu a zda se jich muzete domahat, jako podnikatel. Jako samozrejme, ze treba zivnostnik muze mit Internet na sve jmeno, jako spotrebitel a dat to zamestnanci, ale to je uz pro me dost slozita predstava, abych mel nejmensi tuseni, zda a jak by se v tomto pripade zakon aplikoval.
Ještě k ad 2:
Smlouvu má zaměstnanec na sebe, na rodné číslo, ale platbu hradí zaměstnavatel. (To proto, že nemají všichni zaměstnanci stejného operátora, není všude plné pokrytí - prostě historicky.)
Partnerem operátora je tedy obyčejný koncový zákazník.
Chapu, a mate samzorejme pravdu, ze to v dane konkretni situaci podstatna zmena je, pokud z prispevku na Internet ma najednou zacit platit dane, ale jak by se k tomu postavil soud, naprosto netusim. Ani netusim, jestli by sel ukecat financak, pokud by to clovek v takovem pripade vypovedel normalne s vypovedni lhutou a mel tu sluzbu treba 2 mesice, nez se podari zmenit operatora.
Ted se pohybuji na extremne tenkem lede, ale podle OZ, vam muze poskytovatel libovolne zvysovat cenu sluzby? Bych cekal, ze na to by musel s vami mit nejakou smlouvu, ktera stanovi podminky podobneho zdrazovani. Se domnivam, ze by s tim mohl trochu narazit, az na vec prijde, ale nejsem v teto oblasti ani pouceny laik.
Jelikož Oneplay poskytuje uživatelům šíření televizního signálu, pak to automaticky spadá do elektronických komunikací. Dřív to bylo jinak, nespadalo tam VOYO, ale pouze O2TV.
Když jsem s nimi přecházel k OnePlay z donucení, tak jsem na ně měl 4 tel. čísla.
Teď potřebuji řešit nefunkční OnePlay a mám dle jejich stránek jedno, kde automat nerozumí slovům ne a ano.
Z předešlé zkušenosti vím, že na některých linkách ty jejich po*ělaný automaty fungovaly a na jiných ne.
Nemáte někdo telefonní čislo na plechovou hubu, která rozumí slovům ano, ne?
chápu tě, oneplay poskytuje i VOD, což není telekomunikační síť a háček může být v tom určení "zcela nebo převážně".
Zmatené to je kompletně, protože i v emailové a papírové komunikaci se odvolávají právě na patřičné paragrafy, které jsou ale z OZ. Dal jsem kvůli tomu podmět k ČOI, protože co s tím jiného.
Nevím, kdo tohle o O2 připravoval, nepídil jsem se po tom, ale od začátku do konce to je celé strašně amatérské, aspoň tak to vypadá.
Jeden majitel zrovna v případě PPF bez debat znamená, že se žádná vyjednávání mezi vlastními firmami nekonají. Tedy skutečná vyjednávání a nikoliv komedie navenek, aby to nevypadalo tak do očí bijící. Cetin preferuje O2, O2 zase mělo exkluzivitu na Nova Sporty (do doby, než zjistili, že je lze vyhandlovat např. za Canal+ Sporty se Skylinkem) a tak by se dalo pokračovat dál. Je to prostě jedna "rodina", žádná konkurence a žádné vnitřní rozpory nebo překážky se nekonají. Kdyby ano, tak si ten management už může rovnou hledat nové zaměstnání, protože by s ním Renča rychle zatočila :-)
Úplně stejná zkušenost - nic nedělej, jenom koukej, jak to umíme zprocesovat....tak jsem koukal, a pak rychle rušil, aniž by kdo u O2 vůbec o tomto problému tušil....Ještě doplněk k Oneplay - po chatech s Guru technickou podporou a komunikaci na prodejně se jenom potvrzuje, že Oneplay je vlastně jedná obrovská Betaverze pro velmi početnou klientelu uživatelů, no a ti můžou jen čekat, až se všechno doladí, nebo se případně můžou jít vycpat - takhle nějak bych tu celou vnímal.
Poznámka: výtečný vyjednávací argument je, když si necháte po telefonu postupně diktovat kódy pro přenos každého ze svých čísel k jinému operátorovi - u čtvrtého to vzdali. ;oD
Hezká pohádka, ale jenom ta pohádka :D, protože kód pro přenos (tedy OKU) zasílá operátor vždy přes SMS na dané tel. číslo, resp. pokud zákazník používá webovou samoobsluhu, tak si OKU může zobrazit tam. V případě pevného internetu je pak OKU zasíláno na kontaktní tel. číslo zákazníka, alternativně i na jeho kontaktní email.
Ani v O2 by si snad nedovolili tvrdit, že většina jejich zákazníků sleduje cosi z archívu a ne TV vysílání, to už by byla naprostá nehoráznost, kdyby to chtěli hrát tímto směrem...
jeden majitel, ale naprosto samostatné společnosti a ani ty jako akcionář je nemůžeš provozně řídit, od toho je management. Takže ano, co vím, minimálně od začátku roku 2024 probíhaly jednání a přetahování, kdo bude mít víc.
Do segmentu TV si O2 počítá a ty služby, co dodává pro iVysílání, takže nebudu argumentovat celkovými čísly, ale nejsou malá, ty sportování přenosy asi hodně táhly.
a to mluvíš o těch, kteří pohřibili přes 10 let budovanou značku O2 TV? Ty spousty partnerství, exkluzivního obsahu (zejména sport), to vnucení všem, kdo měl od nich nějaké číslo nebo internet a teď to prostě dají pryč pod oneplay?
Vždyť kolem samotného sloučení nebyli jednotní ani uvnitř a se do toho museli vložit ze shora a prostě to dát na stůl. Do poslední chvíle se licitovali podmínky s TV Nova.
Vždyť pro O2 to je docela rána, na službách kolem telefonování a internetu se zase tolik vydělat nedá a teď s oneplay ztrácí výhradní postavení. Chápu, chtějí to zeštíhlit a oborově rozdělit, jak to dělají teď i v ostatních dcerách.
já teda ze vnitř to vidím trochu jinak, to handlování probíhá, vztah je blízký, ale zatím nevidím, že by je někdo někde nutil odebírat služby od bratrů a ne z trhu.
O2/Cetin je trochu jiný případ, už při jejich rozdělení došlo k podepsání rámcových dohod a nastavení smluvního vztahu a nastavení služeb, které si budou přeprodávat, rozdělily se týmy. To není běžný vztah a jsou pořád dost úzce propojeni.
Naopak spolupráce s TV Nova je spíše taková obezřetná, něco se někdy domluví, viz třeba ten Sport, teď oneplay, ale jinak si to prostě řeší sami. Občas si navzájem pomáhají s některými technologiemi, ale je to strašně titěrné pokud jde o množství zakázek. Jednou si něco vezmou od bratra, podruhé to poptají na trhu, protože s tím nebyly spokojeni.
Management má i nějakou odpovědnost ze zákona, nemohu si prostě brát služby od zpřátelené společnosti pokud by to bylo cenově (či jinak) velmi nevýhodné pro vlastní společnost.