
Česká e-commerce skupina Mall Group je stále ve ztrátě, která v roce 2019 činila 1,713 miliardy korun. Rok předtím byla na 1,691 miliardy korun. Ukazuje to nově zveřejněná účetní závěrka. Celé skupině meziročně vyskočily tržby z 15,356 na 17,285 miliardy korun. Jde o konsolidovaná čísla.
„V následujících letech skupina očekává další růst tržeb. Cílem managementu společnosti je být největší internetovou nákupní galerií ve střední a východní Evropě. Pro zákazníky buduje celý ekosystém, od online finančních služeb po internetovou televizi,“ píše Mall Group v auditované zprávě.
Lze tak očekávat další růst tržeb s dalšími ztrátami. Přes Mall Group loni nakoupilo 4,5 milionu zákazníků v sedmi zemích, objednávek to bylo téměř osm milionů. Meziročně jde o růst deset procent.
„Segment e-commerce prochází obdobím transformace, která z velké míry ovlivňuje negativní konsolidovaný výsledek skupiny. Za uplynulý rok skupina hospodařila s provozní ztrátou 1 260 tisíc korun. Vedení skupiny přijalo a dále hodlá implementovat řadu opatření ke snížení ztráty a zvýšení profitability ve střednědobém období,“ píše dále Mall.
Mall Group ovládají PPF Petra Kellnera a Daniel Křetínský s Patrikem Tkáčem (po 40 procentech), zbylou minoritu drží Rockaway Capital. Do skupiny spadají Mall, Mall.TV, CZC.cz, Košík.cz, Vivantis.cz a další.