Trochu to pletete. Situace nepochybně složitá bude, ale v jednom se dost mýlíte. Na obou datech jistě půjde spočítat sledovanost pro LIBOVOLNOU cílovou skupinu, teda třeba "muži 20-35" a vzájemně tato čísla porovnat. To, na jakou cílovou skupinu televize prodává svůj reklamní čas je v tomhle případě úplně jedno. Informaci o tom, která televize je nejsledovanější, musíte doplnit informací pro jakou je to cílovou skupinu v každém případě. A že to novináři nedělají, je jen jejich chyba. Dělat by to měli.
Přesně tak, ale kdoví, jak to ještě všechno bude. Velmi pravděpodobné totiž také je, že v roce 2014 již bude mít Time Warner několik měsíců v CME většinu a vedení bude již bez šíleného Sarbu a amatéra Andruška. S něma a několika ostatníma zřejmě po krátkém intermezzu skončí i tento sranda pokus se dvěma měřeními sledovanosti.
HAHAHA...Mladí na televizi z vysoka s...u. Proč by čekali, až jim televize něco naservírují, ještě ke všemu s reklamními předěly, když si to můžou stáhnout z netu? Už ani jazyk není problém, protože titulkování seriálových a filmových novinek probíhá neuvěřitelnou rychlostí. Televize je převážně pro PASIVNÍ konzumenty.
Nojo, jasně, data něco stojí. Pak je ovšem otázka jestli se vůbec mají weby jako Digizone plést do interpretovace naměřené sledovanosti. Mně osobně by tady informace o tom, že "v úterý Nova zase vyhrála s Ordinací", vůbec nechyběly. Komu to chybí, ať jde rovnou ke zdroji, na www.ato.cz
Tak v tomhle s vámi naprosto souhlasím.Jak populace stárne....bude právě zajímavá cílová skupina a to z jednoho prostého důvodu,bude totiž mít sice malý ale pravidelný a jistý příjem a to důchod.Lidi v 15-54 jsou nezaměstnaní,mají děti,studují,zatížení hypotékou a výhodnými půjčkami....ale chápu,že pokud zrovna z téhle cílovky je spousta lidí nezaměstnaných,tak mají čas sedět u televize celý den.
Jen mi ty Pavle .P napiš kdy tu bude CME investovat těch deset miliard korun co na českých danových poplatnících někde v Bruselu vysoudila?Kdy postaví třeba dětské hřiště,kdy třeba pomůže vyčistit špinavý rybník?Já myslím,že za těch deset miliard by šlo udělat docela dost užitečných věcí,nemyslíš?
A k čemu Vám to vlastně je? Tahle čísla mají nějaký rozumný přínos jen pro televize a pro ty, kdo u nich nakupují reklamu, zatímco laickou veřejnost spíš matou. Mně jako divákovi přijdou informace o sledovanosti prakticky úplně nezajímavé, je to jen vata, "aby se něco dělo" (i když se zrovna nic neděje). Jen to zapleveluje jinak celkem přínosný obsah, jako třeba rozsah a změny pokrytí, recenze přijímačů, články o dálkovém příjmu, nové stanice, změny majitelů, atd... To lidi zajímá. Se sledovaností ať se jdou vycpat.
To samozřejmě NEMÁ, protože upscaling se dělá v realtime (což klade vysoké nároky na technické zařízení, které to provádí) a Skylink rozhodně nebude investovat do nějakého extra drahého zařízení. A samotná Prima už tuplem ne, tu to ani nezajímá. Takže ona "vyšší kvalita" je spíš daná tím, že ji člověk u HD stanice očekává, než že by to tak bylo doopravdy. Vyjímkou je ČT, která upscaling provádí sama a na poměrně kvalitním zařízení.
To už se tady řešilo mockrát. I kdyby ta TV byla skvělá, tak zásadní rozdíl je dělat scaling z mpeg2 s omezeným datovým tokem, anebo to dělat z nekomprimovaného SDI signálu. Pokud už na vstupu jsou kostičky, nic pěkného se z toho nazvětšovat nedá. Navíc i ta hračka v Primě je speciálně navržená krabička za desítky tisíc, zatímco v TV je to čip za pár drobných.
I ty naivko! Jak si myslíš, že se upscaling Primy ve Skylinku dělá? Z jakého SDI signálu? Tos vyčetl někde na Novinkách, ne? :o))) Ono je to totiž tak, že se vezme MPEGový stream Primy SD a z něho se to pro jelimany upscaluje. A ti pak blahořečí M77 za kvalitu :o))) A hračka ze Syntexu pro upscaling se cenově liší od home jedině v tom, že je navržena pro nonstop provoz, vzdálenou správu apod., ale kvalitou prakticky vůbec. To by se muselo jednat o zařízení, které mají na Kavčích Horách.
Proč by měli novináři přinášet výsledky sledovanosti u jednotlivých, pro inzerenty zajímavých, nejen věkových kategorií? Snad na nějakém úzce specializovaném webu, ale zde určitě ne. Nehledě na fakt, že výsledky měření nebudou za hubičku. Bude to ještě zajímavé. Očividně jde vidět, že Nově teče do bot a tak vymýšlí různé kličky ke zvýšení nebo alespoň udržení těsného vítězství. Spíše mě zajímá, jak se ke změnám postaví zadavatelé reklamy. Výsledky z obou měření se určitě budou rozcházet.
to jsou neskutecne kecy.souhlasim s Blazkem.populace starne a Nove se to hodi jen do kramu.ten trend je takovy, ze se vekove skupiny rozsiruji.V Nemecku se vzdy cililo na 14-49.RTL letos zacala cilit na 20-59 a Sat.1 se prida od noveho roku.navic spusti kanal pro divaky 40+ Sat.1 Gold. televize mlade ztraceji zajem.nejen, ze jich je cim dal min,mladi s vyjimkou par poradu na tv nekoukaji.
to je právě ta fantazmagorie, že "populace stárne a proto budou duchodci vládnout světu", naopak, bude to znamenat, že klienti pujdou tvrdě po všem, co zasáhne mladé cílové skupiny, na které bude možné přesně zacílit a získat tak své zákazníky, obecná a nejistá skupina, která bude mix všeho možného, nepřežije ani náhodou, jí bude sloužit veřejnoprávní medium, komerční média budou dělat VŠE pro to, aby získali mladé lidi, potrvá to ješte léta
bože.... Novák a Blažek coby hororová placená primapr dvojka :D je to prostě přesně tak jak říkám, žádné cílení na duhodce se nekonalo, nekoná a nebude konat, a to ještě řadu let, naopak enormní tlak na získání většího a většího množství mladých, a to i díki novým technologiím, se bude dál zvětšovat, jenže samozřejmě, když Prima do teď není schopna ani tak základní věci jako HD, o nějakých nových technologiích se budeme bavit marně...