mezi hudebními fanoušky začíná být pomalinku "slušností" platit za hudbu podle vydavatele (labelu), sdílet nebo stahovat hudbu vydávanou u majors (velkých vydavatelství) nikomu nevadí, ale u malých indie labelů už to tak jednoznačné není a kdo nasdílí nebo "poptává" hudbu, kterou vydává interpret vlastním nákladem bývá považováno za stejný prohřešek proti slušným mravům jako nošení oblečení Thor Steinar (za něco co slušní lidé nedělají)
Všechno bude zadarmo, protože všechno se dá ukrást. Juchů! A začneme u hudby, protože tam mají vydavatelství bezpracný zisk! Čekají nás světlé zítřky a Antoš je hegemon těchto změn! Kupředu!
Che, che - internetovi Jánošíci, ne? ;)
No co pises je blbost, kterou si mozna par lidi preje, ale absolutne nema sanci...
Prece si nemyslis, ze lide neplati kvuli tomu, ze na tom vydelavaji velke (nebo male) labely? Lide neplati, protoze to maji zdarma, nemusi na to cekat a nemusi pro to nikam chodit.
Tento zoufaly vykrik zarazuji do skatulky vyroku "Na TV se nedivam a kdyz, tak jen na CT2" apod...
Proste hudba by mela byt jako shareware - libi se mi, podporim autora prispevkem (a verte ze to delam, zlaty paypal).
Docela souhlasím - velké společnosti si zvykly na "bezpracný zisk" a jakkoliv je to legální a správné, mnoha lidem to přišlo nefér - tohle je reakce. Trochu švejkovská - "Vy*ebávali jste s náma? Tak tady máte na revanš." nicméně asi ne úplně nepochopitelná.
Smutné na tom je, že na to asi doplatí především "drobní autoři", pro které to bude otázka života/smrti, zatímco ti velcí to mají spíše leké/malé zisky.
V poslední době jsem si poslechl asi 5 LP a dvě jsem rovnou smazal. Dvě mě dostaly. Klidně bych někam přispěl, ale 500,- za CD se mi dávat fakt nechce.
Na jedne strane vidime, ze za hudebni nahravky nikdo nechce platit (skoro) nic. Na druhe strane vidime, ze pravo koupit si vstupenku za 125 liber (ne tu vstupenku, jen to pravo!) lide na eBayi drazi za tisice dolaru.
Clovek nemusi byt MBA, aby zjistil, ze trh se dozaduje zivych vystoupeni. Tak kde jsou?
Aneb, ted se ukazou skutecne kvalitni skupiny, za jejichz zivy vystoupeni je fanousek ochotnej zaplatit nekolikanasobek ceny hudebniho CD. Ale samozrejme je jednodussi nahrat jedno CD a to pak nechat prodavat milionum lidi a zit si jenom z prodeje jednoho CD.
Ty umely vykopavky stvoreny z ruznych Superstar pujdou do kytek.
Je to všechno o ceně. Já si například běžně kupuju hudbu na www.mp3sugar.com, album tam stojí nějakých 30-40Kč, takže mi ani nestojí za to to stahovat zadarmo z P2P, kde to není tak pohodlné a navíc nemám garantovanou kvalitu. Takto jsem za hudbu utratil celkově mnohem více než za celou dobu před tím.
kdyby tomu nevladlo stado blbcu, tak uz se davno prodavaji playery jako nosice. Chces player s packetem 80ta leta? Chces palyer Madonna? Chces palyer "country 60ta leta"?Chces HDD vcetne music folder "all commercial 1940-2007, no prob... zaplat (nebo si to holt budes muset natahat z p2p sam kdyz na to nemas penize)
>Takže jsou škodní jen prostředníci a to je dobře.
Jasne, smrt prostrednikum a podobnym prizivnikum.
>Prostě příživníci jdou mimo, tu reklamu a propagaci si
>můžou hudebníci zařídit i sami a potisknuté lisované CD s
>krabičkou a bookletem stojí 20 kurun, to o co jde?
Jde o to, ze je treba malicko zapojit rozum. Hudebnici si to muzou udelat sami, ale presto vydavaji CD u tech "prizivniku". Proc asi?
Ale to uz se dela. Videl jsem to... 700 Kc za mp3 prehravac s natvrdo vypalenymi 100 skladbami (asi v eprom). To projde tezko. Jak to skladovat a vyhledavat? Co kdyz si chudinku Madonnu zapomenu doma?
A to by si u nás měli producenti uvědomit a miximálně vycházet vstříc cenami, nedávat na CD reklamy a používat velké booklety, přikládat plagáty atd. a ne to takhle sami sobě (a co je hůř i kapele) mršit.
Tohle přece není o hudbě, jak oni se na to dívají :( ... abych si koupil CD a ani ho nepřehrál, kde to jsme, když je na jedné straně neomezený kvalitní produkt bez ochran zadarmo a na druhé straně se prodává horší produkt s ochranami, které znemožňují jeho použití?
Vždyť ty ochrany stejně nezamezí tomu, aby to nějaká skupina ripla a dala na Internet. Producenti se chovají jak malé děti, které neznají trh a takhle to pak dopadá.
Holt vývoj, kdo nevidí, co chce jeho zákazník, ten prostě...
Stáhnul jsem si na P2P CD v MP3, zaposlouchal se a nyní jsem si jej objednal a koupil, abych podpořil autora. Jinak bych se o jeho albu nedozvěděl... A přiznám se, že bych raději poslal peníze přímo autorovi než molochu, který se na něm přiživuje :-)
Hovada jsou na obou stranách. Nenažraná vydavatelství, ale na druhou stranu i lidi. Ondyno jsem se cestou z práce stavil na pivu a předtím si u stánku koupil nějaké DVD, už nevím co to bylo, z novin za 45,- Kč. A spolustolovník jak ho uviděl, rozsvítily se mu oči a "puč mi to já si to vypálím." :-/
No, protoze se jim to vyplati. Protoze hudebnici povazuji pro ne za vyhodny prodavat to pres velky spolecnosti (a vyhodny to pro ne je). To je cely, zadna veda.
>Pro malé a střední skupiny je vydávání u velkých producentů jasně ztrátovy obchod, z toho nic nemají.
V tuhle tisice malejch skupin sni o tom, ze si jich vsimne nejaka velka spolecnost. Jakkoliv tuhle tuzbu s nima nesdilim (jelikoz hraju v punkovy kapele :-), tak nemuzu nevidet, ze to tak je.
> To potřebují někoho, kdo jim zajistí studio a protlačí je do rádií, to si to nemůžou udělat sami?
Jo, potrebujou. Tak jako to udelaji velky firmy si to oni neudelaji. Oni si to daji na web s navstevnosti 6 lidi za den, prodavji dve CD na koncerte u vchodu na koncerte za 60Kc, ale nepotisknou kazdej kelimek v KFC svoji fotkou, nedostanou svoji skladbu do ESA a do hlavnich radii, nevylepeji si billboardy, atd. (To, ze nam dvoum se podobna reklama treba ekluje, je vec jina, ale pro kapely, ktery spolupracujou s velkejma firmama to je to, co chteji).
A co Ti brani najit si na netu na nej kontakt a poslat mu ty penize primo nebo zajit na jeho koncert a dat mu je tam? (To je samozrejme jednodussi v pripade tuzemskych autoru.)
Třeba to, že je to celý britský symfonický orchestr a nevím, zda dát více hobojistovi, nebo flétnistovi... Tak to dilema řeším koupí CD :-D Oni si to rozdělí :-D
Tak tady vidim jeden problem, ty DVD za 45 jsou dostupne jen v den vydani, vyjimecne dele ... sam je hojne kupuji, pokud jdou kvalitni tituly.
Jinak za DVD, HDD, vypalovacku!(co ta ma spolecneho s medii...) se plati, takze i takova kopie je v poradku - moralne.
Me se zase nelibi, ze mam na HDD sve data a musim platit nejake Lucce Bile(schovane za OSA) stejne task za kopie svych vlastnich prednasek, protoze pokud nebudu sve prednasky 1000 kopirovat musim saplatit "DAN".
Hudba na audio nosičích nebo v digitálním formátu zadarmo bude a bude jí čím dál víc. Interprety bude živit právě koncertování, první vlaštovky už jsou..u nás třeba Jarek Nohavica.
Zminění Radiohead anebo třeba krok který udělala nyní Madonna když odešla od Warner Music ke koncertní agentuře Live Nation jsou prvni kapky v hlavním proudu popkultury.
Na koncertech vydělají peníze taky (a možná víc), vydávání muziky bude pro ně doprovodná reklamní aktivita.
No, kdysi to bylo tak, že hudebník opravdu provozoval hudbu před posluchači, čímž si zajistil obživu. Když byl dobrý, měl větší příjmy.
Pak přišla doba, kdy se hudba provozovala ve studiích a pod dohledem zvukařů - leckdy byla přímo virtuální (Milli Vanilli, tuším zpíval někdo jiný a oni jenom hopkali do rytmu). Primární zdroj peněz byl příjem za desky, kazety, CD... prostě obchod.
Takže žádná revoluce se nekoná, je to jenom návrat ke kořenům. Kdo umí, tomu lidi přijdou na koncert. Kdo neumí, bude muset zkusit dělat něco jiného. A tím odpadnou všechny rychlokvašky, zůstanou opravdoví hudebníci.
Hudba na audio nosičích nebo v digitálním formátu zadarmo bude a bude jí čím dál víc. Interprety bude živit právě koncertování, první vlaštovky už jsou..u nás třeba Jarek Nohavica.
Zminění Radiohead anebo třeba krok který udělala nyní Madonna když odešla od Warner Music ke koncertní agentuře Live Nation jsou prvni kapky v hlavním proudu popkultury.
Na koncertech vydělají peníze taky (a možná víc), vydávání muziky bude pro ně doprovodná reklamní aktivita.
Pak jeste existuje kategorie, kde muzikanti umi i neumi, ale hraji pro vlastni poteseni a pro poteseni lidi a ne pro sve kapsy. A takovi urcite neodpadnou...
Haha, kolik reklam po ulicích vidís na zacinajici kapely???
Na kelimku od KFC je asi taky nenajdeš :-D
CO uvidíš je bigboard na Madonu a spol. na zacinajici kapelu najdeš tak maximálně plakátek na zastávce a to si to tam kapela vylepila sama...
Existuje spousta mensich radii, co aktivne vyhledavaji mistni kapely a nabizeji jim rozhovory a pousteni jejich pisnicek a lidem se to kupodivu líbí ;-)
Ma zvukova karta podporuje clock rate az 192 000Hz, samozrejme ma digitalni opticky vystup S/PDIF, dolby surround a mnoho dalsich technologii. Pokud bych si nekdy koupil originalni kopii audia, pak urcite ne vice nez 15 let zastaraly 44 000Hz odpad a uz vubec nemam zajem o placeni za mp3, ogg, wmv ci jine ztratove formaty. Nabizi se bezztratovy FLAC, coz je v podstate kodek pro transparentni komprimaci a dekomprimaci audia bez ztraty jedineho bitu.
Pomoci pocitace v kvalite 192 000Hz se hudba ve studiu nahrava a ja si ji chci ve stejne kvalite doma prehravat, za podradny brak nedam ani 50 haleru, to je radsi prispeji na warez a vymluvy mne nezajimaji, staci ze davame vypalne ceskym funebrakum hrajicim dechovky a country.
ale Nohavica sve live nahravky z koncertu nabizel zcela zdarma. coz nerikam, ze je spatne. jen prisel o tu zpetnou vazbu co ted maji radiohead.
radiohead udelali vlastne takovy "social project" a otestuji si kolik jsou lidi ochotni za jejich skladby zaplatit...a to je pro budoucnost velmi zajimava vec!
kdyz se podivate na: http://www.last.fm/music/+charts/?charttype=weekly&subtype=track&range=1191758400-1192363200
-coz je vlastne "britsky" socialni musicware (dnes uz jej vlastni americka CBS, ale britsti uzivatele maji porad navrch)-
tak uvidite, ze nove album radiohead si podle jejich statistiky poslechlo za tyden cca 60.000 uzivatelu.
kdyby jenom kazdy z nich za toto album zaplatil 5liber (asi 10dolaru - cena co by album stalo na iTunes), tak je to celkem slusny balik :) a to bez provize vydavatelstvi! navic uzivatele last.fm nejsou urcite jedini kdo si toto album stahl ;-)
vy ten rozdil na te zvukovce s odstupem signal/sum tak 70dB max. slysite?
a to nemluvim o tom, ze to studio to ma v takove kvalite jen proto, aby si mohli dovolit mixovanim ten zvuk "teoreticky" degradovat...
Jinak víte o tom, že když si složíte vlastní text, vlastní melodii, nahrajete si to sami na své kytaře, tak to nemůžete dát na web ve FLACu, ani v mp3 256kb, ale jen v 96 kb a nebo nějakém podobném a nižším datovém toku?
Vsechny kapely na bigboardu nejsou, to mas pravdu, ale cesta na bigboardy prave vede pres ty spolecnosti, ktery maji nastroje, jak kapelu zpropagovat, umerne jejimu vyznamu a ocekavani spolecnosti - tj. nejen ty bigboardy, ale i zmineny radia, nacpani do poradu v televizi, zafinacovanim klipu, clanky v casopisech, atd. atd.
Tyhle DVD bych si nekoupil už kvůli tomu nechutnému papírovému obalu a vtíravé reklamě na daný bulvární plátek :( Mám ale pěknou sbírku DVD z Levných knih KMa. Vedle spousty balastu tam mají i dost vynikajících filmů. Jen od Akira Kurosavy mám cca. deset kousků.
Nevěřím, že to nevíš, ale nicméně rekapitulace na téma rizikový kapitalismus:
Nahrání hudby ve studiu je poměrně drahá záležitost (desítky tisíc korun), pokud tedy chceš kvalitu (připusťme, že Aneta Langerová sse ssvými ssykaffkami by ssi to klidně mohla nahrát ff obýváku a nikdo by niss nepoznal). Ty peníze malá začínající kapela nesežene (resp. raději je dá do kytary a bicích, pochopitelně). Pak tedy hledáš rizikového kapitalistu, který je ochoten ti to studio PŘEDEM zaplatit, aniž by měl zaručený zisk. Jenže protože on ví, že z deseti takto podpořených kapel jich 7 v životě neprodá ani CDčko a další 2 si na sebe tak tak vydělají, tak prostě potřebuje u všech 10 nastavit, že 80% zisku jde jemu do kapsy, aby tou jednou kapelou, která prorazí, pokryl ztrátu z těch 9 dalších.
A malá kapela, která si má vybrat mezi "nebudete nahrávat nic, protože se nedostanete do studia (lisovny, ...)" a "budete nahrávat, ale komplet zisk z prvních dvou alb jde do kapsy mně", raději volí to druhé.
===
(Pozn. - nejde jen o studio. Stejně tak musíš zaplatit předem vylisování všech CDček (a s tím spojenou výrobu masterů), krabičky, booklety, rozvoz do obchodů, pozici v regálu (jinak tě obchodník šoupne mimo zorné pole zákazníků)... Ano, těch příživníků, kteří se na samotném uměleckém díle nijak nepodíleli, ale přesto byli v době CD nepostradatelné, je hodně. S příchodem ryze softwarového šíření hudby jich většina odpadá (zase se na tom ale trochu napakuje firma, přes kterou lidé za hudbu platí) a rizikovosti je v tom podstatně méně, protože pokud se písničky vaší kapely "Prasečí zvratky" líbí vám čtyřem a vašim osmi kámošům, pravděpodobně se v republice najde stovka dalších podobně cáklých magorů, kteří za to to kilo dají, aby se pokryly náklady na pronájem nějakého průměrného nahrávacího studia za deset klacků.
Jeden z efektů ryze softwarových distribučních cest je to, že umělci musí v mnohem větší míře dbát na kvalitu; tím, že se snižuje rozpočet na reklamu, je nutné prvním dílem zabodovat, aby byl vůbec někdo v budoucnu ochoten pořídit si dílko druhé; jakmile první dílo stojí za kulový, po druhém už nikdo neštěkne.
"Protoze hudebnici povazuji pro ne za vyhodny prodavat to pres velky spolecnosti (a vyhodny to pro ne je). To je cely, zadna veda."
To je odpověď ve stylu, proč? proto...
Je vidět, že jsi fakt punker :D.
Můžeš napsat pár argumentů?
Jen mi jde o to, že reklamu si může na úvěr udělat jakákoliv firma, pokud si věří a dopadne to dobře. Velké společnosti stejně dělají velkou reklamu jen těm prvním pěti a zbytek vyjídá "drobky" (podle toho co vidím v časopisech a v TV).
na malé skupiny vydavetelství kašle - vyplatí se jim vlastní reklama, aby vůbec nějakou měli.
Na střední skupiny kašle méně - ale stejně dostávají málo reklamy na úkor těch velkých - taky by se finančně vyplatilo si dělat reklamu sami.
Velké skupiny mají reklamu všude - otázka je, jestli se jim to vyplatí a nebo ne (je třeba podrobná kalkulace).
Jedno je ale jisté, nikdy jsem v hudebním časopise a nebo TV neviděl reklamu na malé skupiny, takže pro tyhle skupiny je ideální si za 20k nechat udělat 1k CDček a za 50k nějaké velké plachty na koncerty za sebe s WWW adresami a pak jen plakátovat a plakátovat a plakátovat jako cirkusáci (není to drahé a má to velký efekt).
Podle mě se vyplatí spolupráce s velkými producentskými studii jen 10ti největším kapelám v zemi (a to z toho důvodu , že ten producent odírá ty malé a střední kapely na úkor velkých).
Že ty malé skupiny touží po tom, aby si jich nekdo všiml, to je ironie. Nedávno jsem viděl jednu holku (s platem asi 10k podle oděvu), jak sází sportku za 100 Kč, to je naprosto stejný případ, kdyby si ty peníze dávala do akcií tam má v důchodu desítky milionů. A ty kapely naprosto to stejné, kdyby si malé kapely dělaly propagaci sami a střední by si najmuli na to člověka, tak to mají levnější a lepší.
Jinak mi ale potvrdil, že je i když kapela hraje jen svoje věci (text + melodie), je ze zákona nutné i tuto akci hlásit OSE, takže nějaké buzerace tady rozhodně jsou.
Kolik jich je, kdo ví, mě se teď autorský zákon číst nechce...
Tohle všechno (snad problém bude u rádia) si může kapale dělat i sama (jí to může dělat nějaký najatý člověk, třeba manager).
Jen v rádiích budou asi lité boje, ale to se dá čekat u těch našich popových sraček, kde každé rádio hraje stejné písničky pořád dokola.
Snad za čas, až opadne tohle kamarádičkování se to vylepší. Chtít jít totiž k nějakému producentovi, jen že nejsem schopen ukecat nikoho v rádiu, ať mě zahraje je fakt děs.
No nic, končím, ten kdo nejmíň ví (já), nejvíc mluví :). Jdu se věnovat svému obchodu, ať neskončím špatně.
"
d) webové stránky autora, nakladatele
Webové stránky nositelu práv (autoru, nakladatelu, dedicu) zastupovaných OSA, kde jsou
bezplatne zprístupnována autorská díla, ke kterým má dotycný autorská práva, není autorská odmena
požadována v prípade, že dílo je zprístupneno za úcelem podpory následného prodeje licence k jinému
druhu užití (koncert, prodej CD, nabídka hudební knihovny...) a že je zprístupneno v takové technické
kvalite, která neumožnuje jeho plnohodnotný poslech ani další profesionální použití. Za takovou
kvalitu OSA považuje formát mono s datovým tokem maximálne 52kb/s.
"
Dobré zboží se chválí samo a reklama u nás je tak zprofanovaná, díky nebetyčné ,,kreativnosti" (čti debilitě) jejích tvůrců, že její účinek je spíše kontraproduktivní. Pokud někdo opravdu umí, najde si svou klientelu i bez reklamy. Pokud neumí, ať těm dobrým nezaclání a jde se živit jinak. S technikou, která je dnes běžně k dispozici si každý hudebník, nebo skupina dokáže své CD udělat sama a když ho bude prodávat při koncertech, bude na tom paradoxně líp, (i když těch placek prodá míň), než když svěří ditribuci a reklamu nějakým Vocilkům, kterým zůstane za nehty více než podstatná část zisku. A lidé velmi brzy zjistí, že pokud chtějí CD, budou si pro něj muset zajít na koncert. A pokud to CD budou chtít, tak přijdou.
Samozřejmě, že můžeš. Oni ti pak vystaví fakturu. Můžeš všechno, ale každá sranda něco stojí. Můžeš sdílet v P2P, ale jen tak dlouho, než tě chytí a pak ti to spočítají. Můžeš prodávat vlastní CD dle libosti, ale z každého prodaného musíš OSE zaplatit minimálně 11 Kč a čím víc jich prodáš, tím víc ten poplatek stoupá. Máme demokracii, takže můžeš všechno. Ale pak se nediv, až ti někdo, o kom teď třeba ani nevíš, vystaví účet. Dřív si spoustu věcí nesměl. Ale nebyl problém zjistit, co smíš a kolik za to zaplatíš (většinou nic). Ale teď máme kapitalismus, nebo co to vlastně je, takže zlodějna všeho druhu, pokud ji páchají ,,ti správní" je legální a říká se tomu podnikání.
To by šlo. Napsal bych autorovi a on by mi placku, vypálenou z uloženiny na HDD poslal na dobírku. Tím pádem by byli paraziti mimo hru. Problém je v tom, že by chudák autor, zejména ten úspěšný, nedělal nic jiného, než lítal s balíčky na poštu. Takže jinak: Uložit elektronickou podobu CD, včetně bookletu na netu (na nějaký FTP server) a proti zaplacení poslat přístupové heslo (a dešifrovací klíč. Není nutné, aby někdo věděl, co všechno na serveru je). Bylo by to jednoduché, při použití vhodné ochrany by OSA a jiní darebáci ztratili přehled, co se s produkty děje a navíc by si každý mohl sestavit CD z databáze nahrávek podle svého gusta. Bylo by nutné jedině to, aby nakupující měl HW a hlavně SW, nutný k výrobě bookletů (na serveru by byla jen grafika, popis by si udělal každý sám, podle stažených skladeb) a tiskárnu, která umí potiskovat placky.
Tak to platite uplne zbytecne, mp3sugar.com ma licenci jen pro rusko.
Doporucuji si znovu zacit kupovat CD.
Viz. pravni podminky
Veškerý materiál na stránkách MP3SUGAR.COM je poskytován pro distribuci přes internet v souladu s licence ?46/ZM-07 NP FAIR vydána 01.04.2007. Jako licencí stanovený, si "MediaTorg" vyhrazuje právo na odměny pro všechny materiály pokryté právem autorským a souvisejícími zákony Ruské federace. atd...
Při kvalitě, jakou některá studia pracují, (Koukejte sebou hodit ať to máme za sebou a Franto podrž to, já jdu pro prachy), není příliš velký problém takové nahrávky sehnat. Kdysi jsem koupil dvě CD. Jejich kvalita byla tak otřesná, že jsem ve sklepě vyhrabal jejich vinylové předchůdce, zdigitalizoval je, original placky zahodil a nechal si jen krabičky s booklety.
Jsem ,,postižen" vlastnictvím zvukové karty se stejnými vlastnostmi a softwarem, který s ní umí pracovat. Analogové nahrávky přepisuji na placky až nechutně často. A mohu říci jen toto: K první slyšitelné degradaci analogového signálu, zejména při přepisu ze slušných LP vinylů dojde už při prvním zdigitalizování na formát 32 bit/192 kHz Mimochodem: tento formát je doporučován pro VEŠKEROU digitální práci se zvukem, t. j. mix, ekvalizing, odfiltrování pazvuků a t. d. Teprve hotové dílo se přepisuje na CD normu, t. j. 44 kHz/16 bit, což ovšem znamená další degradaci zvuku, i když už ne tak poslechově markantní. S datovým obsahem to vypadá tak, že 32 bitový záznam jedné průměrné skladby (kolem 3a půl minuty, si vezme 450 - 630 KB, po přepisu na CD formát se datový obsah smrskne na hodnotu 18 - 22 KB, plus minus, podle žánru, bohatosti zvuku hlasitosti a j. Pokud jde o vytváření vlastních CD: není problém, připojit na analogový výstup mixu notebook, vybavený slušnější zvukovkou, nahrát několik vystoupení, vybrané skladby zpracovat a začít vypalovat placky. Takže pokud má muzikant, nebo skupina trochu slušného zvukaře, obejde se bez profi studia.
dali své dílo zdarma lidstvu prostřednictví francouzské Akademie. Dostali doživotní rentu. Nipeceovi stačila, protože měl ještě další příjmy, Daguerrovi ne, protože byla v podstatě jediný zdroj jeho příjmů a nepokrývala jeho nároky. Spojil se proto s jedním z výrobců fotoaparátů na daguerrotypii a ten pak prodával fotoaparáty vlastnoručně podepsané vynálezcem (a příslušně dražší) a o zisk z ceny navíc se dělili.
Tohle by mohly být cesta pro řadu interpratů: prodej podepsaných bookletů a plakátů (pokud ne samotných CD) a lidé by to jistě kupovali, někteří dokonce i ze spekulativních důvodů, takže by ta cena navíc mohla být jistě zajímavá.
A CD se přepálí, protože to svinstvo je i na něm :)
BTW reklama před filmem není?
Pokud by to byl kvalitní film který se mi líbí, tak bych si radši koupil originál nebo si DVD stáhnul, ale IMHO ty DVD většina lidí kupuje kvůli tomu, že stojí 45korun a pak si je všichni v okruhu deseti kilometrů vypálí, i když se jim třeba film nelíbí. Pár takových lidí znám.
Francouzsky neumím, takže nemohu jít ad fontes, ale podle Součka, který to dost podrobně rozepsal (Jak se světlo naučilo kreslit) se ta renta dávala oběma. Krátce před vyhlášením objevu fotografie ještě proběhlo jednání mezi ním a Daguerrem ohledně názvu postupu - výsledkem byla daguerrotypie.
Ten prodej hudby v Rusku porušuje autorská práva a mezinárodní konvence, a Rusko už bylo řádně zpérováno - hrozí mu sankce. Jeden server s on-line prodejem hudby už to tam zabalil (URL bych musel někde vyhrabat).
Tak mi napiš, v čem se mýlím! Jsem dané ustanovení našel v podmínkách OSA, takže ho všichni jejich členové (střední a větší hudebníci) teoreticky musí dodržovat.
Napsat, že se mýlím a nenapsat v čem, je trošku mimo nemyslíš. Takhle diskuse není o dojmech ale o pojmech a skutečných věcech.
Ježíšmarjá, co to tady táráte za technické nonsensy! U digitálu jde hlavně o kvalitu převodu. Klidně bude hrát mnohem lépe 16-ti bitová karta s klasikou 44,2 kHz, než 24-ti bitová se samplfrekvencí 192 kHz. I když se to laikům zdá nepochopitelné, je to tak. Jde tam o různé podstatné jevy, jako ke např. jitter při A/D-D/A převodu. Nějaká počítačová zvukovka za pár šupů (tj. tisíc) napájená ze zdroje počítače prostě technicky apriori nemůže hrát ani nahrávat kvalitně. Na to je potřeba nějaká externí a kvalitní - a to za pár tisíc není. Ceny začínají někde kolem desítky a leze to až do stovek (u profi mašin). S nějakýma spotřebníma zvukovkama se seriózní zvuk dělat nedá.
Přečetl jsem si to, super! A souhlas! Lidi si zkrátka myslí, že autorské dílo není práce, a že když se ukradne, je to něco jiného než krádež rohlíku. Mercedes si klidně také může přeci každý zájemce okopírovat. Ovšem taková kopie by byla o několik řádů dražší než originál. Smůlou hudebního díla je to, že technický princip to kopírování umožňuje s minimálními náklady, případně i úplně zadarmo. Docela mě vytáčí ty klasické kecy, že muzikanti si mají zajistit příjmy živým hraním a jejich zaznamenaná hudba má být grátis. To by mohlo být požadováno také třeba po spisovatelích - knihy zdarma, peníze jen za autorská čtení. Oni tydlencti zlodějíčkové, kteří tvrdí, že muzikanti si mají vydělávat koncertováním vůbec neví, co to je po těch koncertech trajdat, chrápat po hotelích, velmi často být mimo domov, riskovat při v autě mezi šílenci na našich silnicích atp. Sami by takový život asi žít nechtěli.
když opominu Rádio 1 a Rádio Akropolis, tak kolik interpretů, kteří ještě žijí a nejsou v důchodovém věku uslyšíš v běžných českých rádiích? když pominu nějaké Maximum Demence (což snad ani nelze považovat za hudbu) tak jednou za čas nějaký Bárta a nebo Krištof a pak je Helena a Karel, Karel a Helena jen tamhle vzadu to je výjimka, tam slyšíš Karla v duetu s Helenou :)
Pro začínající skupiny bude rozhodně lepší (finančně i výsledkem) si najmout vlastního schopného člověka, než jít k velkému vydavatelství. No řekni mi, že ne?
Prasečí zvratky a Aneta Sikavá mě pobavily.
Připomělo mi to Shitnasky a šišlavýho Michala Matlavýho s jeho slavným "Šem rošník šedumdešát", kde šišlá o tom, jak ho rodiče vychovávali jako sobeckýho zmrda. Pěkná recenze zde: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004012901
Problemem bude, ze bude treba snizit naklady na desku, aby umelec jakkoli vydelal, ano vydavatel ak kouka snizit cenu jinak ma po zizalkach, ale co chudak umelec? Nepovesej to vsichni za chvili na hrebik?
Asi pověsí, protože amatérsky a nadšenecky to většinou dělat nejde. Dost lidí si vůbec neuvědomuje ceny hudebních nástrojů a dalších příslušenství. Aby byla kytara aspoň trošku použitelná, stojí desetitisíce. Jenom hudební diletant může prohlásit to tristně klasické: "Dobrý muzikant zahraje na všechno". Na to já obvykle odpovídám, že v tom případě "Dobrý závodník vyhraje Le Mans s trabantem".
Dobrý nástroj je polovina úspěchu - to ví každý pořádný hudebník.
Tak to se Soucek mejlil, jestli neco takovyho tvrdil, fakt. Rentu dostaval Daguerre a Niepceovi dedicove - renta byla dohodnuta mesic nebo dva pred oficialnim vyhlasenim vynalezu fotografie v srpnu 1839. Niepce umrel v cervenci 1833.
(to je zajimavy, ted jsem prolit par stranek na internetu a spousta jich tvrdi to, co Soucek, ale je to chyba)
To platí jen u vOSY registrovaných autorů. Pokud tam registrován nejsi, tak se tě požadovaná omezení kvality při prezentaci vlastní hudby (skladby ke stažení) na internetu nijak netýkají. Stačí?
Nicméně když už jsme u tématu - to, že jsou takto omezeni autoři u vOSY registrovaní, považuji za absolutní nesmysl, stejně jako mnoho jiných stupidit, které OSA vůči autorům při nakládání s jejich dílem nastražila. Ale to by bylo na dlouho...
No, myslím, že při současném trendu čínského průmyslu kopírovat západní výrobky včetně tak technologicky náročných produkcí jako automobily nebude problém levnou kopii Mercedesu sehnat. Okopírovaná BMW a Toyoty se už prodávají.
Nějako asi nebylo pochopeno, jak jsem to myslel. Myslel jsem kopii, kterou si jednotlivec ukutí "garážovým" způsobem podle originálu. Obdobně, jako když si okopíruje třeba DVD. Také přeci neběží do lisovny udělat glassmaster a následně nenechá lisovat celou sérii. Proto je ta zmínka o levných čínských kopiích aut (ovšem v jaké jsou kvalitě) dost off topic.
No nevím, ale já jsem článek pochopil tak, že vzhledem k novým možnostem distribuce hudby jsou lidé stále méně ochotni platit za originální CD, která jsou předražená a zisk z jejich prodeje jde z 95% do vydavatelství, nikoliv autorovi/interpretovi, který pouze paběrkuje.
Dále se - dle mého názoru - zamýšlí nad tím, že vydavatelstí prostě zaspala dobu a místo toho, aby využila nového trendu a začala prodávat hudbu výrazně levněji přes Internet (neboť by měla i výrazně nižší náklady), začala zastrašovat lidi, čímž dosáhla opačného efektu, než původně zamýšlela - tedy naštvala lidi ještě více proti sobě.
Dále je uváděno DRM - a zde opět musím souhlasit s autorem původního článku. Koupil jste si někdy hudbu s DRM? Asi ne. Já jsem to udělal a díky této zkušenosti už nikdy nezaplatím za hudbu s DRM ani korunu. Proč:
1) Musíte vlastnit Windows + WMP, na Macu (můj případ), Linuxu a jiných systémech máte smůlu.
2) I když Win+WMP vlastníte , nemusí se celá transakce podařit (zkušenost s i-legalne.cz), takže instalujete další balast do PC, aby vůbec bylo možné hudbu stáhnout a licencovat
3) Pokud se vše podaří, sice máte hudbu, za kterou jste zaplatil, ale její použití je výrazně omezeno (přehrajete jen na tom jediném konkrétním PC, počet kopií na jiná zařízení je omezen na minimum, takže pokud vám odejde harddisk - každodenní realita - máte smůlu).
Takže buď DRM odstraníte - což je opět nelegální, nebo se na celé DRM vykašlete a hudbu ukradnete odjinud. DRM byl prostě kontraproduktivní krok, který jen vrhl špatné světlo na prodej hudby přes Internet v digitálním formátu.
Proto si myslím, že článek přesně popisuje situaci, včetně nutnosti prodeje hudby bez DRM. Já osobně nakupuji hudbu v iTunes a výhradně ve formátu iTunes Plus, což je formát bez DRM a ve vysoké kvalitě, včetně bookletu. Jako zákazník jsem maximálně spokojen - nakoupím pohodlně, rychle a za své peníze (libovolné album, někdy i dvojalbum, za - v přepočtu - 250Kč) mám to, co jsem zakoupil - tedy produkt, se kterým mohu libovolně nakládat.
Toto je budoucnost prodeje hudby. Zaplatím a mám stejná práva, jako když si koupím jakékoliv jiné zboží. Nebo snad někdo prodává chleba, který můžete krájet jen nožem firmy XYZ a nesmíte z něj nic dát nikomu jinému, jinak porušíte zákon? Bylo by opravdu dobré, aby si každý uvědomil, že celý ten humbuk kolem porušování autorských práv nedělají samotní autoři, ale vydavatelství, protože to jsou oni, kdo vyhnal ceny CD na nesmyslné a nereálné hodnoty a teď jim vadí, že se jim snižují zisky. Autor sám přichází poklesem prodeje o mnohem nižší částky, než si lidé běžně představují. Ten je živ hlavně z tantiém, což je ale úplně jiná písnička.
Na konec jen dodám, že jsem aktivní hudebník, který už několik CD vydal, takže mám docela dobrou představu o tom, jak celý ten moloch kolem obchodu s hudbou funguje.
Analogie je usmevna, ale dle meho nazoru nepresna. Vsimni si, prosim, zasadnich rozdilu:
Automobilka - Majoritni cast prijmu se sklada zejmena v prodeji automobilu. Sice jsem nikdy v automobilce nedelal, ale nemyslim si, ze by se zivila napriklad polepovanim aut reklamama.
Umelec/kapela - Tedy pokud budu hovorit jen o tech, kteri delaji muziku pro penize a pripadne se muzikou zivi - zde je majoritni cast prijmu opravdu v koncertovani. Pokud se budeme bavit o (jak Jaromir Adamek pouzitim vlastni terminologie naznacil) stredni kapele, tak clenove kapely se udrzuji nazivu zejmena diky zivym vystoupenim. A to malo, co za rok dostanou z prodeje nosicu, to maji mozna tak na darky pod stromecek rodine a detem.
Takovy Microsoft Windowsy zdarma nevyda (i kdyby pak nadale vydelaval na zpoplatnenych aktualizacich), protoze by tim prisel o nemaly financni zaklad z prodeje licenci. Ale pro kapelu, ktera nema co ztratit a chce se prosadit, muze byt uverejneni vlastnich titulu na webu v dostacujici kvalite velkym prinosem. A nikdo nerika, ze nemuzou simultanne prodavat nosice na koncertech. Chces to v krabicce a s bookletem? Spousta lidi na to slysi, a treba si to CD koupi ikdyz uz ma cele album doma stazene at legalni ci nelegalni cestou.
Pleteš dvě věci dohromady. Pokud se umělec nechá zastupovat OSA, tak samozřejmě se svojí produkcí nemůže volně nakládat. To si musí milý umělec rozmyslet, než vleze do chomoutu. Když se oženíš, taky nebudeš moci chodit po hampejzech jako za svobodna. Nevím co je na tom nepochopitelného nebo svěrače uvolňujícího. Tys to ale původně podal tak, že pokud si zabrnkám na kytaru vlastní písničku, tak ji nemůžu vystavit v míře libovolné. Samozřejmě, že můžu!
Takových garážových kutilů je spousta a nikomu to nevadí. Možná proto, že se většinou orientují na starší modely, nebo realizují vlastní nápady. Ale kdyby si někdo vyrobil v garáži Mercedes, nikdo by jej kvůli tomu nehonil.
To myslíš jako vážně, že malou skupinu nahrávající své první album v místním studiu to bude stát 300k, jsi asi spadl na palici ne? Radši už nic nepiš...
Jake nonsensy mate na mysli? Krome Kranosovy zameny MB za KB jsem si zadneho v topicu "Platit budu pouze za hudbu ve stejne kvalite, v jake ji ma nahravaci studio. (Celé vlákno)" a nazoru od crax nevsiml, mozna jeste 44.2kHz vs 44.1kHz.
obycejna 16bit zvukova karta s 44kHz a usmevnymi analogovymi vystupy nebude nikdy lepe hrat, nez profesionalni 24bit se 192kHz s S/PDIF optickym vystupem a RCA jackem. S/PDIF vystup zminuji prave proto, aby bylo jasne ze zvukova karta nebude provadet D/A converting.
Zdroj pocitace muze byt laciny smejd za 300Kc, nebo spickovy produkt za >= 3000Kc (>= 500W, aktivni PFC, prepetove ochrany, spolehlivy privod proudu do vsech vetvi, vysoce stabilni - minimalni kolisani, viz osciloskop v testech zdroju).
Externi zvukove karty jsou externi predevsim kvuli mixaznim pultum ci jinym ovladacim prvkum, pokud misto nich mame kvalitni software, nejen ze zvukovka za ~= 5.000Kc bude prehravat i nahravat stejne kvalitne, jako model za 10.000Kc (ktery ma navic pouze ovladaci prvky), ale navic je to v dnesni dobe velice prakticke reseni. Jediny duvod k uzivani HW DSP je kdyz chcete mixovat v realtime, nebo se vam nechce cekat na to, nez se softwarove efekt prida, coz ale s Core 2 Quad netrva zase tak dlouho, aby nekdo kupoval DSP za ~= 30.000Kc a k nemu externi zvukovou kartu za x0.000 Kc.
Konzumni zvukovky se cenami pohybuji bezne 300Kc, pricemz drazsi byvaji pouze M-Audio a Creative, ktere jsou zamerene na hry, zbytek v kategorii od 4.000Kc vyse byva poloprofesionalni ci profesionalni a vhodny tedy i do studia, pri digitalnim vystupu a rychlem procesoru zvukove karty bude uz zalezet pouze na kvalite recieveru.
Zase další, který naprosto nepochopil, o čem je řeč! Kopie Mercedesu, kterou si někdo garážově ukutí, ho přijde nesrovnatelně dráž než zakoupený originál, takže se to prostě nevyplatí (to ale trulantům, co nemají ani páru o tom, jak vzniká výrobek se všemi výrobními detaily, nemá asi smysl vysvětlovat), protože se kopíruje hmotná podstata, narozdíl od autorského díla, které je nehmotné a "materiál" je jen nosičem (a ten je velmi levný), a právě proto je tam ta 'nesnesitelná lehkost kopírování'. Kdyby se Mercedesy, ale i jakékoliv jiné hmotné věci, daly kopírovat tak snadno jako hudba, málokdo by je kupoval. Naštěstí to není možné. Hudebníci bohužel mají smůlu, protože u hudby to lze.
No to je jasné přece, že je to jen pro registrované :(.
Jsem se pozastavoval nad tou absurditou. Protože větší skupiny jsou u OSY, aby měly něco z rádia a televize...
OSA se jeví navenek jen jako organizace, která pomáhá autorům vybírat peníze z těch, co hrají v televizi, rádiích a na živých vystoupeních muziku a nebo texty od někoho jiného a přitom "mimo jiné" i omezuje hudebníka v tom, jak má co dělat.
Oni těm chudákům říkají, že například bez jejich povolení nesmí prodávat a nebo dávat zadarmo CDčka, že nesmí dávat věci na Internet, no kde to jsme, to je pěkné svinstvo. Hudebníci pak nemůžou vůbec nic, leda tak si založit vlastní združení, které by pro ně vybíralo poplatky, a nebo si je vybírat sami.
V oblasti AD/DA převodníků jsem už uskutečnil dost pokusů a měření, abych věděl, o čem mluvím. A proto opakuji - nějaké bity či samplovací frekvence samy o sobě kvalitu nedělají. Takže znovu: Klidně bude hrát 16-ti bitová karta se samplovací f = 44,2 kHz mnohem lépe, než 24-ti bitová se samplovací frekvencí 192 kHz. To je ostatně případ, který jsem nedávno řešil.
Mimochodem - víš o tom, že se v těch 24 bitových zvukových kartách používají jednobitové (!) převodníky (sigma-delta - tzv. stream)? A teď mi vysvětli, když jsi takový technický chytrolín, jak z toho 1 bitu na výstupu převodníku (v případě A/D převodu) vznikne (Iva :-) bitová šířka 24 bitů?! Nevíš? Tak ti napovím - přepočítáním. Ale stejně tak je možné to přepočítat na bitovou šířku 32 bitů, 256 či třeba 126345987 bitů, a libovolně jinak! Pokud ti právě teď nedošlo, o co kráčí, nemá naprosto smysl ti nadále něco vysvětlovat. Někteří prostě určité věci z důvodu mentálních hranic nejsou schopni pochopit, a proto je úplně zbytečné se namáhat.
Mimóznost tvých úvah dále dokumentuje věta: "obycejna 16bit zvukova karta s 44kHz a usmevnymi analogovymi vystupy nebude nikdy lepe hrat, nez profesionalni 24bit se 192kHz s S/PDIF optickym vystupem a RCA jackem." - co to je za nonsens - zvláště to "usmevnymi analogovymi vystupy"? Analogový výstup je přece tím rozhodujícím výstupem pro posouzení kvality! Nebo ty už snad máš v makovici implantovaný S/PDIF optokonektor? Jestli ano, tak nelez do diskuzních fór pro lidi, ale najdi si nějaké pro kyborgy! My zatím stále posloucháme hudbu "analogovýma" ušima. Možná je to nemoderní, ale je tomu tak!
Ani ten nejdražší a nejlepší zdroj do počítače (myšleno samozřejmě v počítači instalovaný, nikoliv samostatně fungující), který si na zeměkouli můžeš koupit, není vhodný k napájení zvukové karty, a to z toho důvodu, že veškeré "digitální" dění v počítači (spínání na sběrnicích atp.) je neskutečným zdrojem rušení, které je běžnými prostředky neodfiltrovatelné! A takové rušení (nejvíce se síří právě napájením) má smrtící vliv na kvalitu A/D a D/A převodu. Resumé: co je napájeno z počítače, nemůže hrát dobře! Ostatně, nedávno si jeden známý koupil externí kartu, která se dala napájet buď z počítače, nebo externího zdroje. Když jsem mu rozmluvil napájení z počítače, a hodil to na stabilizovaný laboratorní zdroj, hrálo to slyšitelně lépe. Valil na to dost "bulvy". Příčinu znám, ale tady považuji za zbytečné se o tom rozepisovat.
K další blbosti, zvuk, který byl jednou zprzněn nekvalitním převodníkem, už nezachrání ani nevylepší sebekvalitnější SW! Na další už nemám energii...
Až budem aktivně hrát (bývalý muzikante :) ), tak si založíme vlastní společnost pro vybírání poplatků od TV atd, která nebude dělat nic jiného a nijak dál autora nebude omezovat, domluveno? :)
Pokud investuji týdně 100 Kč, při průměrném ročním výnosu 10 procent (dlouhodobý průměr akcií) tak to dopadne takto:
částka / věk
5200 18
52 (týdnů)* 100 Kč v 18ti letech
10920 19
předchozí zůstatek 5200 + 5200 nově + úrok 520 Kč
a pokud to nevyberete a máte to pro děti... tak jdete po pár letech na 10M
Takže takhle, stačí si vzít excel a většina těch chudáků, co sází Sportku celý život (a dbají na to, aby ani jednou neprošvihli), by se asi moooc divila.
Navíc nemusí člověk mít peníze v akciích, ale v předmětech s uměleckou hodnotou (mince, známky, obrazy), v nemovitostech atd. způsobů je více, ale jak říkám i se stovkou, kteří nevědomí chudáci vyhazují za Sportku jde při uvědomělém investování udělat doslova terno (člověk nesmí investovat do peněz, ale do něčeho, co má hodnotu i po případné měně a jistit se proti převratu například).
A teď si představte, že neinvestujete prvních 10 let 100 Kč, ale 500 Kč týdně, A PAK UŽ PO DESETI LETECH NEINVESTUJETE ANI KORUNU, chcete tabulku?
Ještě jednou, 500 týdně, 10 let (do 28mi let), a pak už ani korunu, jen nechat růst úroky (10 procent):
Ale to z kontextu nevyplynulo. Uvažoval jsem takto - pokud je registrován u vOSY, tak to asi ví, takže asi není, a pak se to na něj nevztahuje a nemusí se rojit. Takže nějaké minutí - inu to se stává.
Svinstvo to je. Mám dojem, že když Nohavica hodil na svou stránku Pražskou pálenou volně ke stažení, měl s vOSOu nějaké potíže (on je u ní asi registrovaný). Chtělo by to proti tomu něco udělat. Když už autor (registrovaný u vOSY) musí platit za sklady hrané na svých koncertech (a pak to nějak v rámci přerozdělování částečně dostane zpět), nemůže hodit své vlastní dílo na svou offcial page, apod. kreténoviny, pak je něco v nepořádku. OSA se chová nikoli jako správce, ale v těchto případech jako majitel autorských práv. Bylo by třeba udělat v tom domově hudebních důchodců nějaký silný průvan!
Já jsem to psal z pozice umělce, někoho, kdo je aktivní a nahrává (a je v OSA). Proto se mi tohle nelíbilo. Někdo, kdo si občas něco zabrnká, tak je mu všechno úplně jedno.
Jednoduše jsem si myslel, že OSA je jen na výběr poplatků z TV atd., aby se s tím nemuseli zatěžovat hudebníci, že si hrajou na managery mě velmi udivilo a znepokojilo. Na tohle je to myslím moc velká organizace, ale nejsem hudebník, nehraju a nevím, jen mě to prostě udivilo...
Jinak ty znáš někoho z velkých hudebníků, kteří se tím živí, kteří nejsou v OSA, když čtu o velkých skupinách, tak jsou tam všechny, a tohle pro ně rozhodně není dobré, to omezování jejich vlastní produkce...
Přirovnávat kradení aut ke kopírování hudby je tak úchylné, že jsem ten váš blábol ani nedočetl. Příště napište o tom, že prozpěvovat si a nemít zaplacen poplatek autorovi hudby a textu aspoň na rok dopředu je hrozný zločin a krádež a vražda a - bude to možná zábavnější. ))
Dnes má mnoho lidí druhé povolání. Myslím, že i hudebníci, by to měli brát vážně a makat na sobě, když to nefunguje, tak to nefunguje. Další "věci" typu rodina, jiné koníčky, atd jsou jasná věc.
Některá auta se dělají v malých sériích ručně. V takových případech vyjde ta kopie vyrobená doma v garáži rozhodně levněji, ale musí to člověk umět a mít na to vybavení. V principu jde ale o to, že si doma může každý vyrobit napodobeninu čehokoliv (a je jedno, jestli mu to vyjde dráž, nebo levněji) a nic špatného na tom není. Prostě není. A mužete se na hlavu postavit a tvrdit opak. Není!
Kdyby se dala auta kopírovat tak snadno jako hudba, budou automobilky nadšeně jásat. Vyrobí jeden kus a zbytek naklonují s minimálními náklady. A pokud nasadí rozumnou cenu, budou prodávat a mít zisky větší než dnes, protože se většině lidem nevyplatí shánět klonovací zařízení a model, který by naklonovali. Ale pokud budou nenažraní jako výrobci hudby, skončí stejně jako oni. A dobře jim tak.
Já už asi budu hrát jen pasivně - nemám už energii dělat drába a dávat dohromady lidi. Sychronizovat dva hudebníky ještě lze, u tří to je tak tak, u čtyř a více je to dost vysilující... a nějaký desetičlenný ansámbl, to snad uřídí jen armádní generál! Ale autorská práva se budou řešit i při tom pasivním hraní.
Založit vlastní společnost by sice šlo, ale jde o to, zda by byla posvěcena zákonem, tak, jak tomu je u vOSY apod. Mám ale obavu, že v pozadí jsou lobbyistické stíny... Byla by konkurencí k vOSE, a to by se "bodavému hmyzu" asi nelíbilo.
Jinou cestou je pomocí internetu zaktivizovat muzikanty a zkusit to nějak dostat k soudu - nějakou hromadnou žalobu atp. Myslím, že by se tam něco našlo.
Ani ne tak zájmů, jako spíš ty existenční tlaky. Hudbou se většina neuživí, tak má nějaké "civilní" povolání, a to je kolikrát na víc než 8 a 1/2 hod denně. Navíc rodina apod. To už není jak zamlada - po zkoušce pěkně na pivo či nějaký večírek. :-) Zkouška jednou týdně v "pátek večer" (nebo méně) připadá v úvahu jen u zdatných muzikantů. Takoví se však na ulici neválejí. Pokud se hraje nějaká náročnější hudba, je to zkoušení řehole. Obzvláště pokud jsou v kapele výraznější muzikantské rozdíly. Na to už nemám nervy, a proto vítám, že si dnes za pár šupů (desítky tisíc) může člověk udělat kvalitativně dostatečné domácí studio na počítači a dělat muziku sám (ev. pozvat k natáčení jednorázově hráče na jiné nástroje, na které sám nehraje).
O té akci proti vOSE už delší dobu přemýšlíme. Potřebovalo by to právní analýzu. Pokud bude zájem, na této stránce jsou popsány zážitky a soudní kauzy jednoho člověka s vOSOu http://www.jirihradec.cz/
... místy docela dost zajímavé.
Naprosto souhlasim..rad autorovi prispeju, ale model autor udela hudbu, vydavatelstvi ji proda a neco da autorovi je podle me prezity..i diky internetu je mozne onen meziclanek mezi spotrebitelem a autorem vyradit ku prospechu obou stran(spotrebitele a autora). Nektere skupiny jdou cestou dobrovolnych prispevku a moznosti stazeni veskere hudby z webu. Jine spolehaji na to, ze moznost bezplatneho stazeni jejich hudby jim prida fanousky, kteri pak prijdou treba na jejich koncert a zaplati vstupne, ale cd nezname kapely by si nekoupili..treba si ho pak koupi na koncerte v euforii z kvalitni produkce(www.aqvasilentia.cz)
V zivote jsem si koupil celou radu cdcek, casto i potom co jsem si hudbu stahnul "nelegalne" proste proto abych kapelu podporil.
P2P site a sdileni hudby obecne jsou zhoubou pro vydavatelstvi, ale ohromnou sanci pro kapely, kterym dava neuveritelnou moznost proniknout bez pomoci nadnarodnich korporaci za hranice svych statu. Pokud to vezmu ze sveho pohledu, prvni mptrojky od Ska-P nebo Skalariaka(dnes me 2 oblibene spanelske kapely) jsem si stahnul daleko drive, nez jejich cd doputovali na pulty ceskych obchodu, pres kazzaa, nelegalne ale moralne(nemel jsem jinou moznost jak se k hudbe dostat, pominu li slozite objednavani ze Spanelska). Od Ska-P jsem si pozdeji 3 cd koupil, jejich koncert pred 2 lety v Trutnove jsem bohuzel nestihl. Skalariaka v Olsi u Tabora jsem letos v lete navstivil a vyplacnul jsem diky tomu 550 Kc..stejne jako dalsich 10.000 lidi kteri jejich koncert navstivili(http://www.skalariak.com/noticia.php?id_noticia=63)
Mela by tahle kapela(a spousta dalsich) moznost ziskat takovou popularitu mimo svou rodnou zemi, pokud by byla zavisla jen na tom, kde se "jejich" vydavatelstvi rozhodne nabizet jejich hudbu, nebo kam jim zafinancuje turne? Troufnu si rict, ze 99% fanousku Skalariaka se s nim seznamila diky P2P sitim..
Že jste článek nedočetl je v pořádku - ne každý je schopen pochopit věci, jako je analogie, nadsázka a mírné zjednodušení, a jelikož evidentně patříte k těmto lidem, nic by vám nedal.
Blbci nepatří do cílové skupiny lidí, pro které píšu ;-). Hezký den.
"Sociální demagogii" (ČSSD) tedy v žádném případě nemusím, ale jak se zasloužila o popisovaný stav věci, to by mě fakt zajímalo. Vzhledem k tomu, že u nějakých zákonů sleduji hlasování všech těch trotlů v parlamentu (dá se to při troše trpělivosti najít na stránce www.psp.cz), musím dle toho konstatovat, že blbost se tam při hlasování rozpíná napříč politickým spektrem bez ohledu na "barvu".
Sazmozrejme, ze kopirovani hudby pro vlastni potrebu NENI kradez.
Jak z podstaty - rozdilny obsah a vyznam slov "kopirovani" a "kradez" je jasny kazdemu s dokoncenou zakladni skolou.
Tak ze zakona - kopirovani jakekoliv hudby (ci filmu) pro vlastni potrebu je explicitne povoleno v autorskem zakone.
V rozporu se zakonem je pak distribuce/sdileni bez souhlasu drzitele prav. Ani v tomto pripade nejde o "kradez", nybrz o trestny cin "poruseni autorskych prav".
Zamerne (zne)uzivani slov v jinem vyznamu, nez jak jsou obvykle chapana/definovana, za ucelem vlastniho prospechu, pouzivaji typicky lhari, podvodnici, reklamni agentury apod.
Mimochodem - víš o tom, že se v těch 24 bitových zvukových kartách používají jednobitové (!) převodníky (sigma-delta - tzv. stream)?
* Vim o dual bit sigma delta ADC uzitem pro stereo input
* Bavim se vsak o prehravani, nikoliv nahravani.
* Uvedom si prosim, ze ADC me zvukove karty je pri prehravani mimo ze hry. ADC prevadi vzdy po jednom bitu, principu se rika modularizace, opacny princip (DAC) je demodularizace. Uziva se napriklad ve standardnich analogovych modemech, diky kterym jsem jiz za doby analogovych ustreden od telecomu mohl byt na internetu.
* Prepocitavani na 24 bitu v tomto pripade znamena cachovani a nasledne zaznamenavani 3 bytu misto 2 pri totozne casove periode.
* Rozdil v kvalite je stejny, jako 16bit High Color vs. 24 bit True color rezim graficke karty, tedy relativne vysoky a dobre rozpoznatelny, dokud mate nahravku ve 24bitove kvalite.
* Je-li nahravka 16bit, pak z ni tech 24 bit uz nikdo nevykouzli, provede se resampling.
co to je za nonsens - zvláště to "usmevnymi analogovymi vystupy"?
* To znamena ze jsou hlavni pricinou zkresleni zvuku, eliminujeme-li je ve zvukove karte pouzitim digitalniho vystupu, pote:
* vubec nezalezi na A/D ani D/A konverzi ve zvukove karte
* digitalni data jsou bezztratove prenesena do recieveru
* reciever provede D/A konverzi a analogovy signal preposle reprosoustave
* pri uziti usmevnych analogovych outputu dojde ke ztratam uz pri prenosu do recieveru, ktery si analogovy signal prevede na digitalni, upravi si jej dle sveho nastaveni, prevede jej zpet na analogovy a teprve pote prehraje (pouze blazen preferuje takovou ztratu kvality, jakou analogovy vystup zvukovych karet v drtive vetsine pripadu provede)
Ani ten nejdražší a nejlepší zdroj do počítače (myšleno samozřejmě v počítači instalovaný, nikoliv samostatně fungující), který si na zeměkouli můžeš koupit, není vhodný k napájení zvukové karty.
* k digitalnimu vystupu zdroj zadny sum pridat nemuze, pracuje se s bity, nebo ti snad napriklad na disku vznikaji kvuli zdroji nove soubory a adresare? LCD panel prijmajici digitalni data pres DVI ti zobrazuje kvuli zdroji pestrobarevne pixely tam, kde nemaji co delat?
Resumé: co je napájeno z počítače, nemůže hrát dobře!
* neni pravda, co se v pocitaci prevadi z analogu na digital ci opacne nemuze hrat dobre. S/PDIF se pouziva prave proto, s nim dochazi k prevodu az v recieveru, ktery je napajen ze zasuvky pomoci vlastniho transformatoru a vlastniho stabilizatoru. Do recieveru data dorazi ve 100% nezkreslene podobe
K další blbosti, zvuk, který byl jednou zprzněn nekvalitním převodníkem, už nezachrání ani nevylepší sebekvalitnější SW!
* ano souhlasim, kdo vsak tvrdil, ze jej SW zachrani?
Opravuji se v odstavci 1 bodu c:
principu se rika modularizacemodulace, opacny princip (DAC) je demodularizacedemodulace.
Modularizace je rozcleneni celku na v idealnim pripade nezavisle casti - moduly, ktere spolupracuji s hlavni casti pomoci univerzalniho rozhrani - adapteru.
K tomu asi jediné, kde se dá sehnat úrok 10% po dobu 30ti let? Reálné číslo je tak 3-5% podle momentální situace, pak ještě zbývají rizikové záležitosti, na těch se k 10% můžete se štěstím dostat, ale tvrdit, že se dá najít úrok 10% po dobu 30 let je trochu mimo.
To je moc pekne - za predpokladu, ze koruna za tricet let bude mit hodnotu koruny dnes.
O kolik procent nad inflaci jste realne schopen dlouhodobe investovat? Za prijatelneho rizika?
Pokud chcete ctyricet let pracovat a pak dvacet let byt v duchodu beze ztraty zivotni urovne, musite si na duchod ulozit tretinu penez. (A to jeste vynechavam to, ze platby za lekarskou peci mohou v tech poslednich dvaceti letech prudce narust.) Pokud setrite mene, pak jen (bez patricneho vzdelani a informovanosti) zkousite nechat svoje penize, at vydelavaji penize. Pokud to umite, proc se tim nezivite? Pokud to neumite, proc si myslite, ze vam to udela duchod?
Je to tak, OSA ze zakona zatupuje kazdeho, kdo neprohlasil, ze si zatupovani nepreje => vybira prachy i za vase autorska dila, ac si to trebas neprejete.
Rad doplnim neco z praxe: Inflace v CR bude vzdy vyssi nez zisk, dosazeny diky prijemne urokove sazbe kterekoli ceske banky. Duvodem je jednak prechod na Euro a druhak snizovani deficitu, ktery se nini pohybuje u ~40% HDP, coz jak jiste vite znamena velmi spatne vyhlidky na budoucnost _libovolneho_ sporeni v CZ bankovnim subjektu a to jeste nemluvim o tom, ze urcite nektera z bank kvuli tomu zkrachuje. Predstavte si, ze sporite napr. 40 let a najednou banka zkrachuje, budete na mizine a zpetne vyplaceno vam bude minimum.
Osobne bych zadne ceske bance nesveril vyssi financni castku, nez nekolik desitek tisic, take si vzpomente na byvale vkladni knizky.
Samozřejmě je třeba započítat inflaci, to by mi ale zabralo dalších pár minut, a vy i já chápeme o co jde.
Navíc s inflací nepočítají ani dnešní penzijní fondy a jakákoliv jiná spoření, takže jsem počítal jen čistý výnos.
Komu se chce, může si udělat vlastní tabulku.
Jinak inflace je jen 2-3 procenta a mé podnikání a investice do akcií dosahují o hodně většího zisku, než je 10 procent, takže, pro mě je jedno, jesli 10 a nebo 12,5 procenta...
"Pokud to umite, proc se tim nezivite?"
Já to zatím neumím, až na tom zbohatnu, pak si dovolím se tím živit (investovat peníze jiných), zatím by to ale bylo ode mě nezodpovědné, takže investuji jenom za sebe, a jestli to jsou všechno jen bludy a nebo ne ukáže až čas (uvidí se tak za 15 - 20 let).
"Pokud to neumite, proc si myslite, ze vam to udela duchod?"
Tak tohle nechápu, zeptejte se většiny lidí, jak si spoří na důchod, většina si nespoří vůbec a nebo nevhodnými investicemi do penzijních připojištění, případně do "spoření" typu zdravotních pojištění. Já nikomu nic nevnucuji, ani se nepovažuji za profesionála, který rozumí investování na profesionální úrovni, jen jsem chtěl dokázat, že i ze 100 Kč investovaných pravidelně každý měsíc můžou být pěkné peníze. Zabíháme tady do podrobností, a nezdá se mi od vás pěkné, že mi naznačujete, že pokud se tím neživím, tak ať mlčím...
Při pasivním investování do nemovitostí, akcií/komodit (derivátů, indexů atd. (kombinace cizích BRIC trhů a našich)), předmětů s uměleckou hodnotou (mince, známky, obrazy) jde tohoto zhodnocení 10 procent za rok lehce dosáhnout (navíc s větší bezpečnostní, než při investování "v penězích", podle mě je riziko měny, války atd. poměrně veliké při investování na 40 let, takže je tato kombinace (například. akcie + mince z drahých kovů) velice likvidní a lehce přenositelná).
Při aktivním obchodování s těmito předměty, tedy podnikáním, lze dosáhnout mnohem víc, než zmíněných 10 procent (samozřejmě 90 procent spekulantů na burze je v mínusu, takže je třeba něco umět...).
Na jednoduchý začátek si stačí založit stavební spoření pro celou rodinu i s prarodiči a dětmi, a máte +-6 procent jistých. Pak stačí nakoupit ekonomii od Samuelsona, všechno o akciích, zlatu a buď se něco dozvíte a nebo ne...
Rad doplnim neco z praxe: Inflace v CR bude vzdy vyssi nez zisk, dosazeny diky prijemne urokove sazbe kterekoli ceske banky. Duvodem je jednak prechod na Euro a druhak snizovani deficitu, ktery se nini pohybuje u ~40% HDP, coz jak jiste vite znamena velmi spatne vyhlidky na budoucnost _libovolneho_ sporeni v CZ bankovnim subjektu a to jeste nemluvim o tom, ze urcite nektera z bank kvuli tomu zkrachuje. Predstavte si, ze sporite napr. 40 let a najednou banka zkrachuje, budete na mizine a zpetne vyplaceno vam bude minimum.
Osobne bych zadne ceske bance nesveril vyssi financni castku, nez nekolik desitek tisic, take si vzpomente na byvale vkladni knizky.
Vzhledem k tomu ze si aktivne spori na stari jen mizive % lidi, jsem si naprosto jisty, ze nejake finance se vyplacet budou, jinak by zde za nejakych 50 let bylo zhruba 90% starych lidi oznaceno za bezdomovce, paradoxne prave ti, kteri nyni ze sveho platu zivi dnesni duchodce. Tak mi napiste vas nazor, podle toho meho se deficit casem vyplha na 100% HDP a pujde vyse, pote EU vyhlasi konkurz, nektery ze statu si CR zakoupi i s dluhem, ktery za ni zaplati a bude mit pote vetsi uzemi. Ja bych to videl na Nemecko, nebo Polsko, co vy?
Stahovani neni trestne ani ted. Nabizeni ano. Pokud ted chcete analogii pisnicka - mercedes, jedna se o situaci kdy mi spousta majitelu mercedesu (kteri si ho koupili) nebo uz od nekoho dostali nabizi mercedes zadarmo. A tito lide kteri mi ten mercedes zadarmo nabizeji tedy podle vasi zjednodusene a nadsazene analogie pachaji kradez?
Ono možná špičkové nástroje stojí desetitisíce, ale proč byste měl mít nástroje za desetitisíce, když pak vaši hudbu naprostá většina lidí poslouchá v komprimované podobě na sluchátkách za pár korun. Sebedražší nástroj z nikoho dobrého muzikanta neudělá ... když někdo hraje dobře na kytaru, ale hraje jen pro pár lidí, tak asi těžko si bude kupovat kytaru za 100k.
mám problém, chtěl jsem na tomto serveru platit kartou, zkoušel jsem VISA od český spořitelny, pak MAXKARTU od
poštovní spořitelny. Obě byly odblokovaný pro platby na
internetu, ale v obou případech mi to hlásí unsuporrted
card type. Třeba něco zadávám špatně.
Mohl by mi někdo na mejl thyrfing@seznam.cz zaslat např.
screenem ofocený vzor, jak by mělo správně vypadat nastavení
na CHRONOPAY. Samozřejmě s vymyšlenýma číslama karty.
A popřípadně napsat s jakou kartou a od jaký banky platí.
"Celkové příjmy nahrávacích společností se tak rok od roku snižují o dvouciferné procento"
A komu to vadí?
Je to legální (pokud hudbu sami nenabízíte).
Konzumenti mají svou hudbu.
Hudebníci mají své peníze (z koncertů, z CD je mizivé procento).
Takže jsou škodní jen prostředníci a to je dobře. Prostě příživníci jdou mimo, tu reklamu a propagaci si můžou hudebníci zařídit i sami a potisknuté lisované CD s krabičkou a bookletem stojí 20 kurun, to o co jde?
Sám kupuji doslova tuny originálních CD a DVD, ale s tímto stavem jsem velmi spokojen.
Ať chcípnou producenti, kteří chtějí 550 - 600 CZK v naší zemi za nové CD, a ještě mi na něj cpou ochrany (zažívám dnes a denně, když kupuji Scorpions a podobné). Sami si ničí podnikání a "zabíjejí" hudbu, vždyť oni nejsou schopni ani dodžet red book a diví se, že jim za ten jejich předraženej shit nikdo nechce platit. Choré mozky to jsou.
Minulý měsíc jsem si koupil celou diskografii Horkýho Slyže (9* CD + 1* DVD) na Vltavě za +- 1670 Kč i s balným a doubírkou, tomu říkám dobrá cena za deset kousků.
Jinak víte o tom, že když si složíte vlastní text, vlastní melodii, nahrajete si to sami na své kytaře, tak to nemůžete dát na web ve FLACu, ani v mp3 256kb, ale jen v 96 kb a nebo nějakém podobném a nižším datovém toku?
Jinak platíte OSA poplatky... z toho vlastního webu :)!
Producenti jsou morálně na odstřel.
OSA je morálně na odstřel.
Je to humus jedním slovem. Jako dělat hudbu, to je opravdu záhul, kapelám to rozhodně nezávidím.
Na jedné straně jsou kapely a konzumenti a na druhé straně mašinerie státu a producenti.
Jako awo, chápeš toho krypla? On je asi debil, nebo co s takovými názory asi vživotě neviděl, jak nové a střední skupiny fungují. Za 300k si fakt jde pronajmout bunker a udělat si tam mini nahrávací studio, takovej debil :(.
Když si najmou jednotlivce, který jim za dané peníze udělá reklamu, tak na tom budou lépe, protože stejně ti producenti nic jiného důležitého (z hlediska prodeje), než reklamu pro ně nedělají.
Pro malé a střední skupiny je vydávání u velkých producentů jasně ztrátovy obchod, z toho nic nemají. Žádné peníze z prodaných CD, minimální reklama.
Vysvětli mi to, já to opravdu nechápu? To potřebují někoho, kdo jim zajistí studio a protlačí je do rádií, to si to nemůžou udělat sami?
Možná se na to dívám velmi jednoduše, ale mě prostě ten poměr mezi tím, co jim kapela dá a co dostane připadá nevýhodný pro kapelu...
Opravdu? Z pohledu českého uživatele je vše legální. U nás není legální hudbu poskytovat, ne stahovat. Takže pokud mu příjde jednodušší hudbu za 30 Kč stáhnout, než používat P2P, tak je všechno legální.