Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Agregátor taxipřepravy Liftago sází na šíření aplikace za podíly z jízd od wsh - Taxi moc nepoužívám, ale aplikaci jsem chtěl vyzkoušet....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 2. 2014 9:39

    wsh (neregistrovaný)

    Taxi moc nepoužívám, ale aplikaci jsem chtěl vyzkoušet. Na Androidu mě ale odradilo množství požadovaných oprávnění:

    Vaše osobní informace (Číst citlivá data v protokolech)
    Telefonní hovoy
    Systémové nástroje (...,správa rozhraní Bluetooth,..)
    Zpoplatněné služby (Přímé volání na telefoní čísla)
    Vaše poloha
    Síťová komunikace
    Řízení hardwaru (Pořizování fotografií a videí)
    Úložiště (Změna/smazání obsahu karty SD)
    a další.

    Opravdu tohle všechno potřebujete? Na to, že to má sloužit jen k objednání taxíka je to na mě moc.

  • 18. 2. 2014 11:55

    bez přezdívky

    Dobrý den WSH, jsem spoluzakladatel tohohle projektu, zdravím! Bohužel jako u více mobilních služeb, které jsou propojené na offline služby je potřeba trochu spolehlivosti. Rád vysvětlím příklady:
    - osobní informace - analytiky pro anonymní měření závad, abychom měli co zlepšovat
    - telefonní hovory / zpoplatněné služby - tohle je kvůli možnosti volat řidičům z aplikace, nicméně zde ty práva nevyužíváme, protože jen redirectujeme na telefonní aplikaci (práva by teda měla být odejmuta ze seznamu)
    - poloha - bez ní taxík neví kam má jet za zákazníkem, nejde odhadnout cena a další..
    - síťová komunikace - komunikace o stavu objednávek, komunikace příjezdu vozu, tracking polohy řidiče, kontrolní taxametr a další hodnotné funkce na tom závisí
    - řízení hardwaru - myslím čistě kvůli pořizování profilové fotky :-)
    - úložiště - ukládání cache aplikace, pamatování si adres atd.
    Teď veškeré oprávnění revidujeme - jsou tam alespoň 3 které už historicky vůbec nevyužíváme, takže máte relevantní dotaz. Až nás vyzkoušíte, tak nám písněte přes facebook nebo kontakt v aplikaci podněty/kritiku, určitě nám to pomůže - moc díky a držte palce!

  • 18. 2. 2014 12:01

    bez přezdívky

    Tak to by mě moc zajímal Váš feedback - jestli často jezdíte a nás vyzkoušíte, tak Vám moc rád tu jízdu proplatím nebo pozvu na pivo :-) Když si zapnete naši apku, tak chceme abyste měli do 10s vždy aspoň 3 nabídky volných taxíků do pár bloků od Vás. Nedělám si srandu, máte tu jízdu na mě, dejte mi vědět třeba přes linkedin - bez uživatelského feedfbacku z Čech tu naši službu do zahraničí dotáhneme jen těžko :-) Mějte fajn den!

  • 18. 2. 2014 12:02

    Anonymous (neregistrovaný)

    Ma to jeden hacek a tim je duvera. Jak mam verit, ze mi informace nebo zdroje, ktere aplikace muze mit k dispozici, nezneuzije? Zejmena v dobe, kdy ohledne ochrany osobnich udaju clovek nemuze verit ani bankam a byva zvykem, ze aplikace spise bezskrupulozne data uzivatelu cilene tezi. Hodne aplikaci se na muj mobil nedostalo pote, co jsem si precetl, jake chteji opravneni (mozna si casem nainstraluji na tohle nejaky firewall az uvidim aplikaci, co fakt potrebuji).

  • 18. 2. 2014 12:11

    Petr (neregistrovaný)

    Takové aplikace taky zásadně neinstaluji. Většina práv není potřeba a jejich zdůvodnění je přinejmenším dost chabé. Třeba foťák/profilovka - sice netuším, proč bych si jí do takové aplikace měl dávat, ale když už, profilový obrázek mám vyrobený už dávno a nebudu se fotit pokaždé znovu (možná je ale dost pipek, které se s nataženou rukou a našpulenou pusou rády pokaždé znovu cvaknou, těžko říct). Spousta další práv je ale už úplně přes čáru u aplikace, co mi má jen zavolat taxi. A to píšu i přesto, že jim mohu práva odmítnout. Bohužel předpokládám, že většina lidí nějaká práva vůbec neřeší, takže to tvůrci na počtu stažení moc nepocítí.

  • 18. 2. 2014 12:56

    bez přezdívky

    Super, takových lidí je málo, co jsou ochotní poreferovat - DÍKY!
    Díky i za hodnotný "obraz" častého jezdce :-) Mějte se fajn, Ondřej Krátký

  • 18. 2. 2014 13:02

    bez přezdívky

    Hmm, to je bohužel "bummer" - my tuhle službu poskytujeme zadarmo a abychom ji mohli přes GPlay distribuovat, musíme žádat o oprávnění pro relevantní práva. Myslím si, že do budoucna budou app-story dotlačené uživateli trackovat, jak se daná práva vlastně využívají a k jakým konkrétním věcem. Je to trochu širší otázka - např. jak má vývojář zlepšovat aplikaci, když nebude mít žádná (anonymní) data o jejím používání, crashes, atd? Pokud uvidíte, že jsme Vaši důvěru zklamali (což nehodláme), máte plné právo nám zkrouhnout hodnocení.. Každopádně díky a fajn den! Ondřej

  • 19. 2. 2014 13:29

    bez přezdívky

    Díky za palce, jsou potřeba :-) ono s temi pravy mate naprostou pravdu, ale ta realita je komplikovanejsi protoze jsme na multi-sided market a doposavad vsichni zanedbavali ridice. Tj. anonymni mereni je potreba pro dalsi vyvoj apky, osobni kontakt je dulezity pro snazsi rozpoznani uzivatele v pripade, ze potrebuje neco resit se zakaznickym servisem (ztraty&nalezy?), ale hlavne pro ridice, aby dokazal identifikovat pasazera a neodvezl nekoho jineho, kdo zrovna hleda taxik. Sila je i v psychologii: kdyz mate plne zadany profil i s fotkou a dobre hodnoceni u ridicu, chodi Vam zkratka vic nabidek od nich :-) Ale to jen trochu vic z "kuchyne". Jestli se svezete, poslete kritiku na nas facebook, pres menu aplikace nebo klidne sem - Mějte se fajn!

  • 19. 2. 2014 16:47

    kubrt (neregistrovaný)

    To s tou fotkou dava smysl.

    Jinak identifikovat pasazera by slo treba vygenerovanym kodem, ktery zakaznik sdeli ridici, nez nastoupi.

  • 19. 2. 2014 22:55

    Ukecanaholka (neregistrovaný)

    To, co píšete, by samozřejmě šlo, ale minimálně mně ta fotka připadá taková osobnější než nějaké kódy.

  • 21. 2. 2014 11:46

    Petr (neregistrovaný)

    Neni to spis naopak? Kdyz jsem jel taxikem parkrat za rok, byla mi cena ukradena, aktualne jezdim kazdy tyden nekolikrat a cenu opravdu resim.. Precejen preplatit 5x 200 za jizdu za rok, nebo 10x za mesic je dost rozdil, zvlast, pokud to cloveku neproplaci zamestnavatel (resp. kdyz je clovek zamestnavatelem sam sobe a naklady si hlida).

  • 21. 2. 2014 11:57

    bez přezdívky

    Zdravím Petře, no ona ta naše apka podporuje oba typy preferencí. Když chcete jet, tak Vám si prostě hodíte odkud-kam jedete a zmáčknete jedno tlačítko - do pár vteřin uvidíte, jaké máte nabídky v okolí a zvolíte si toho nejlevnějšího/nej­bližšího/nejlé­pe hodnoceného řidiče (tohle umí Android apka a takhle vylepšenou iOS verzi budeme releasovat dnes/zítra a doufat, že to Apple schválí fofrem). Co říkám je to, že když někdo vidí řidiče A s odhadem ceny 140CZK a dojezdem 8min a vedle něj řidiče B za 160CZK, ale jen 200m od sebe, pak často lidi zvolí tu druhou variantu.. To je výhoda agregátora, kterou máme oproti jednomu provozovateli. Jestli takhle často jezdíte, spojte se se mnou na linkedinu a rád Vám pár jízd výměnou za zpětnou vazbu proplatím - získat feedback je v Čechách těžké :-) Mějte fajn den! Ondřej Krátký

  • 21. 2. 2014 12:20

    Petr (neregistrovaný)

    Taky zdravim, bylo to psano jako reakce na prispevek JT, ktery tvrdil, ze kdo jezdi casto, tak cenu neresi :) Za nabidku dekuji, Android foun ale aktualne nemam a ani jeho koupi neplanuji, z pohledu bezpecnosti se mi (mozna jen zatim - treba to casem vychytaji, abych realne videl, co ktera aplikace dela) nezda prijatelny. Apple hodnotim stejne :)

    Osobne vyuzivam telefonickeho objednani pres jeden nejmenovany dispecink (ktery se mi zatim osvedcil) a cenu taky primarne neresim (ale vic nez 20kc/km bych nedal - jezdim delsi trasy).

    Kdyz ale jedu v noci a chci vyuzit nejnizsi sazbu - tak nejen, ze me operatorka premlouva, ze to bude trvat a at si radeji priplatim...ale i taxikar je potom otraveny, vypravi mi kolik co stoji a, ze ho nuti jezdit za tyhle ceny atd... :/ Nechapu, proc to pak nabizi, cloveka to pak jen otravi. Z tohoto pohledu je moznost hodnoceni ridicu super, pokud je to teda anonymni a treba ridici se hodnoceni nezobrazi hned po "mem" vystoupeni, to bych se taky priste mohl potkat s nepochopenim :)

  • 9. 4. 2014 14:49

    jarda (neregistrovaný)

    to je opravdu vrchol blbosti tohle, co me ma co nejakej priblblej dispecink pomoci gps co sledovat kdy odkud a kam ja jezdim???? navic v podstate vsechny tyhle pseudo dispecinky ani nemaji zadny svoje auta, vsecko je to levarna na ntou provozovana na bazi schwarzsystemu protoze nikdo z nich nema zadne svoje auta, ale jen najate ridice a dispecink je jen zprostredkovatel vasi objednavky kterou preda najatemu ridici a ten vas odveze. ten taky za celou prepravu vcetne ceny zodpovida a ne nejakej dispecink i kdyz se tak tvarej jako ze to sou oni kdo vas odveze!!!! ale z praxe vime napr jak to dopadlo s bourackama a smrti klienat napr u modreho andela apod. fakt mi neleze do hlavy kolik hlupaku se najde a neni schopno se domluvit s ridicem napr na cene predem apod.

  • 9. 4. 2014 15:06

    jarda (neregistrovaný)

    kde jste prisli na takovej nesmysl ze mate nejakou vyhodu oproti jednomu provozovateli????? v cem jako ma udajne spocivat ta vyhoda? to by me teda fakt naramne zajimalo a kdyz uz jsme u toho jednotlivi provozovatele alespon vedi ,,komu,, tu svoji zakazku zprostredkovali, vy ji zprostredkujete kterymukoliv zoufalci kterej je ochotnej se prihlasit do toho vaseho letadla a jeste mate tu drzost tvrdit ze vasi ridici jsou spolehlivi ferovi, nekradou a ja nevim co jeste a pritom je vubec neznate?! nezlobte se na me, ale parazitu kteri z ridicu delaji novodoby otroky ve forme ruznych ,,vyhlasenych,, dispecinku uz tady mame docela dost, ja osobne v tom nevidim zadnej prinos ani pro ridice taxiku ani pro zakaznika, tyhle nesmysly jsou dobry tak akorat pro debilky, protoze lidi kteri jezdi casto vedi jak to chodi a bud maji davno ,,sveho,, taxikare ktery je vozi, nebo se proste predem s ridicem domluvi kolik to asi tak bude stat kdyz si mavnou a zadny problem nemaji. porad dokola mlit o nejakem okradani je v dnesni dobe opravdu traparna, kolik se kazdy den uskutecni napr v praze jizd a kolik lidi je okradeno aby se kvuli tomu musela zavadet vase svetoborna apka???? takovych vykriku do tmy tady uz bylo...

  • 9. 4. 2014 15:26

    jarda (neregistrovaný)

    co to tady melete za nesmysly? me jako ridice taxi urcite zajima fotka nejakyho exota. jak vy vite ze nahrana fotka je toho exota kterej si to tago objednava? vite taky ze plno lidi objednava tago pro uplne nekoho jineho a ze skutecny pasazer byva uplne jiny clovek nez ten kterej si to tago objednal? fotka exota v aplikaci je teda fakt rozhodujici faktor jestli tu zakazku budu chtit jet nebo nebudu a zakaznicky servis? snad clovek musi zadat sve prave tel cislo ne, jinak se mu asi neda dovolat kdyz na udane adrese neni a pokud uda nesmysl tak jeho smula a hlavne vy by jste takove zakazky s fejkovyma udajem asi vubec nemeli zprostredkovavat nemyslite? takze bud lzete na co ty udaje potrebujete a nebo je vam uplne fuk co za zakazky zprostredkovavate protoze zrejme prochazi i naprosty nesmysly podle vasich reakci. kazdopadne duvod za duvodem vic a vic vyplouva na povrch proc ten vas svetobornej nesmysl nepouzivat ani jako zakaznik ani jako ridic. mimoto jsou tady i sluzby, ktery davaj zprostredkova­telskej podil 10% z ceny zakazky, kolik nabizite vy??? pokud tedy z hotelu objednam tago pro klienty na letiste ktery pojede za 500kc ja za to dostanu 50kc, co dostanu od vas vy marketeri???????? navic tyhle destinace jako letiste nadrazi a ruzna mezimesta se v 99% procentech jezdi za fix takze cena je predem jasne dana a nikdo neni okraden i bez vas... :-))))) tak k cemu to je dobre

  • 8. 6. 2014 18:16

    Marcel_68 (neregistrovaný)

    Zdravím pane Krátký, když jsem si před asi rokem hrál s Google Api a poznával jeho skvělé možnosti (potřeboval jsem propojit záznamy z mySQL do Google Maps) hned mě napadlo další využití jako model lokalizace nejbližšího Taxi. Aniž bych zkoumal, že už něco takového existuje, hned jsem to zavrhnul, nemluvě o vstupních financích na vývoj, marketing atd, Co vidím jako velké ALE - je to (a teď to neberte jako názor škarohlída), že vstupujete s velmi sofistikovanou službou do oblasti, která se neřídí předem nastavenými pravidly, nikdy neřídila a řídit nebude.To, že taxikáři mají nějakou licenci z magistrátu je právě ten zádrhel, dává jim to jakýsi pocit nadhledu a samorozhodování o tom co je pro zákazníka dobré..Postupně se dostanete do situace, kdy budete muset řidiče penalizovat, ze všeho odvádět daně (což oni nečiní), zkrátka budete chtít z toho udělat zcela transparentní projekt, boužel neuděláte a Búh žehnej vašim mecenášům. Neberte to prosím jako, že vám předpovídám neúspěch, minimálně vás to posílí do dalších projektů, nicméně rád se přes vaši aplikaci svezu.

  • 9. 6. 2014 15:29

    bez přezdívky

    Zdravím Marceli! To co píšete je jeden z důvodů, proč bohužel parta dvou kamarádů s taxi problémem moc nepohne a musíme na to jít s větším týmem. Proto nám to také trvá déle :-) Mezi řidiči se profilují dvě skupiny - oportunisté bez motivace ke kvalitě a kvalitní řidiči (podvodníci nemají moc Liftago motivaci používat, protože tím dávaj uživatelům do ruky nástroj na vlastní kontrolu). Nám stačí, abychom co nejrychleji rozeznali ty první - nástroje a plány na to máme dobré a neustále je zlepšujeme - držte palce, boha snad potřebovat nebudeme. Díky za kvalitní příspěvěk do diskuze a dejte vědět zážitky z jízd! Krásný den

  • 19. 2. 2014 11:18

    kubrt (neregistrovaný)

    Zdravim a drzim palce, aplikace je zajimava a diky obchodni politice podle me mate sanci uspet.

    Co se tyce prav:
    - osobní informace - analytiky pro anonymní měření závad
    - řízení hardwaru - myslím čistě kvůli pořizování profilové fotky

    Profilova fotka je podle me k nicemu, jak uz zminili predrecnici.

    Anonymni mereni je trochu v rozporu s tim, ze chcete osobni informace.
    Pokud potrebujete identifikator uzivatele, pri prvnim spusteni si aplikace vygeneruje GUID, ulozi ho na zarizeni a od te doby se identifikuje jim.

  • 18. 2. 2014 11:52

    JT (neregistrovaný)

    Já zase taxi používám docela často, ale netuším, proč bych si měl aplikaci instalovat. Mám v mobilu 3 čísla na taxi služby, brnknu na první a za 5 min. jedu. Kromě toho využívám ještě taxi na objednání na určitou hodinu.

  • 18. 2. 2014 9:56

    jevan (neregistrovaný)

    vzhledem k aplikaci, ktera vyuziva GPS a internet mi to prijde ralativne pochopitelne + predpokladam, ze je mozna komunikace s taxikarem a vsiml jsem si moznosti poridi svoji fotografii....co z toho vam prijde zbytecne?

  • 18. 2. 2014 10:09

    wsh (neregistrovaný)

    Teď jsem našel úplně stejnou připomínku v komentářích Google Play s odpovědí:

    "fotoaparát kvůli profilovkám, poslední aplikace kvůli kolizím v datových tocích s dalšími apkami (ty ovlivňují stabilitu aplikace),... Ten bluetooth prověříme. "

    Pokud stabilitu řeší kontrolou poslední spuštěné aplikace, je to asi dost výmluvné.

    Takže myšlenka asi dobrá, provedení zatím dost problematické.

  • 18. 2. 2014 13:26

    Unknown (neregistrovaný)

    V cizine mozna, ale v praze bych mavnuti ruky moc nedoporucoval.

    Pokud neni objednavka v pocitaci dipecinku (a tudiz zpetne dohledatelna a zkontrolovatelna), nema nad sebou taxikar skoro zadny bic a jste mu v podstate vydan na pospas...

    Jezdil jsem taxikem hojne od pulky devadesatych let a problemy byly na dennim poradku. Masove zavedeni pocitacu na dispecinky zhruba o deset let pozdeji se ZASADNE projevilo na cenach sluzeb, v podstate jsem uz od te doby zadny vetsi problem s cenou neresil.

    V podstate muzu rict, ze pri objednavce pres dispecink si uz dneska skoro nikdo netroufne podvadet, temer vsechny podvody jsou u cizincu kteri dal bezstarostne mavaji rukou....

  • 18. 2. 2014 12:24

    JT (neregistrovaný)

    Díky za nabídku, ale proplácet jízdu mi opravdu nemusíte, Jestli se někdy v dobré "náladě" rozhodnu tu APP nainstalovat, tak vám dám feedback.

    Jak jsem už psal, nemám potřebu si instalovat něco na přivolání taxi, neboť zde v Praze nic takového není potřeba a i v cizině mi nějak připadá zvednutí ruky na ulici pohodlnější. A kdo jezdí často taxíkem, tak nějak moc cenu neřeší :)

    Každopádně, ať se daří a hodně sil přeji.

  • 18. 2. 2014 10:05

    wsh (neregistrovaný)

    K čemu si potřebuji pro objednání tága pořizovat fotografii? Kdo chce mít svoji fotku na netu bude ji už dávno mít v Google+, kdo si víc hlídá soukromí, nebude ji dávat ani do Liftaga.
    Proč potřebuje přístup k výpisu hovorů? Ovládání Bluetooth? Spuštení aplikace při startu telefonu?

    Je to samozřejmě primárně chyba Androidu, že neumožňuje práva aplikaci prostě odepřít, ale já jí je prostě přidělit nechci, zvlášt, když si přečtu v recenzích, že spoustě lidí padá a mám tudíž drobnou nedůvěru k její technické realizaci.

  • 18. 2. 2014 13:54

    Petr (neregistrovaný)

    Teď píšu obecně, ne o vás: takže když mi nějaká app vyluxuje veškerá osobní data a provolá 10kkč někam do ciziny, tak to srovnám tím, že dám 1 hvězdičku na GPlay? Dobrý vtip :) Až mě zklame, bude už trochu pozdě.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).