Vypínání tlačítkem Start není nějaký vážný nepřekročitelný problém, to vůbec ne.
Vypínání tlačítkem Start je pouze jeden z nejviditělnějších a nejnázornějších ukazatelů toho, jak to celé ve skutečnosti funguje ("tím" je myšleno to cosi, co se prodává pod názvem "Windows")
počítač se nevypíná tlačítkem start. tlačítkem start vyjíždí panel nabídky. vypnutí win je jen z mnoha funkcí. počítač se vypíná hardwarovým tlačítkem power.
To, co píše SMLomos, by se opravdu hodilo, a mělo to tam být nejpozději v 95kách...
Vyhledávání je na ---- - pokud něco nastavuju a měním v systému, potřebuju vnímat kontext - a to mi právě vyhledávání nikdy nemůže dát. I na webech raději proklikávám složitou hiearchii, než aby mi vyhledávání naservírovalo cosi, o čem netuším, jakým způsobem to bylo "vybíráno" (viz též i pojem "marketing", ale nejen to ;-) )
nenapadlo, pan bednář je odchován windows a tam je to zejména u windows všechno jinak, počítač se vypíná tlačítkem start, v MSO se nejdůležitější a nejpoužívanější funkce (save, print, open) ukryjí pod tlačítko, které vypadá jako nefunkční dekorace, MS nedodržuje ani své vlastní zvyklosti (MSIE 7a 8), když se všechny monitory orientují na šířku, MS navrhne rozhraní (ribbon) který zabere zbytečně spoustu důležitého místa na výšku, s každou verzí windows změní vzhled a umístění a pojemnování některých ikon i když funkčnost zůstala naprosto stejná, atd...
Ono při stovkách položek je opravdu kolikrát jednodušší to napsat do vyhledávání. Navíc když systém hledá jak v programech, v položkách nastavení a indexovaných souborech, je to použitelnější než klikat a hledat. Ovšem, pokud někomu klávesnice slouží jen jako rozhraní pro hry, pak to chápu.
Ano, mohl jsem to rozepsat do detailu, aby to pochopili i ti, kteri to pochopit nechteji.
To, ze muzu ve Vistach klikat mezi skupinami dovnitr a ven, abych mozna nekdy nasel potrebnou polozku neni totez, jako MIT SOUCASNE VSECHNY POLOZKY NA JEDNE OBRAZOVCE ROZTRIDENE DO SKUPIN (kdyz uz mate tak rad kapitalky). Pritom stacila mala zmena v Classic View.
Jiste, zase muzete namitnout, ze vy nemate problem najit kazdou polozku okamzite ve spravne skupine. Cela rada uzivatelu (nechci nepodlozene rikat vetsina) vsak do Control Pnaelu chodi jen velmi vzacne na to, aby si pamatovala, ve ktere skupine tu kterou polozku hledat. Jsou tak nuceni bud klikat nekolikrat tam a ven, nebo si prostudovat nazvy a popisy mnoha skupin, nez najdou tu pravou. Vse vyse popsane je pak pravym opakem slova ergonomie.
Vojta uz zase nad necim uvazoval a ted tady pousti svoje poucene zavery z uzdy. To je nestesti.
Slysel jste, Vojtechu, nekdy slovo ergonomie? Doneslo se vam nekdy alespon neco vzdaleneho o oborech, skrytych pod zkratkami jako HCI, UI nebo UX?
Napadlo vas treba nekdy, ze kdyz okno v OS X zajede do Docku, je to hlavne proto, zby si uzivatel bez velkeho soustredeni a premysleni uvedomil, co se s oknem stalo? Napadlo vas, ze kdyz na iPhone jednotlive obrazovky nastaveni plynule prejizdi doleva a doprava podle toho kam navigujete, je to prave proto, aby mel uzivatel podvedome a bez namahy neustaly prehled, kde se ve strukture menu pohybuje?
Napadlo vas nekdy, ze centimetrovy stin pod oknem na velke plose s mnoha okny velice zretelne a bez kognitivni namahy uzivatele informuje, ktere okno je prave aktivni?
Nenapadlo vas, ze takto mela vypadat interakce s pocitacem vzdy, ale protoze to drivejsi systemy zakratka neumoznovaly, generace dlouhodobych uzivatelu se muze ze zvyku zuby nehty drzet svych prikazovych radek, commanderu, stromove struktury a o modernich a logickych trendech v UI uvazovat podobne zkostnatele, jako jste prave predvedl vy?
To, jak graficke moznosti novych systemu vyuzivaji jejich autori je pak samozrejme druha vec a muze se znacne lisit. Ano, ve Vistach u mnoha featur trci jak pero z gauce snaha autoru udelat neco efektniho a nevykradat pritom uplne okate konkurenci, pricemz ergonomie jde casto stranou. Kdyby se zamerili radeji na prakticke veci, jako roztrideni polozek v Control panelu do skupin, udelali by mnohem lepe, nez jen nasekat leskle, navzajem podobne, efektni, lec zoufale neefektivni ikony na jednu hromadu.
Ale oznacovat veskere graficke efekty za bezucelne, to je Vojtechu, mirne receno, velmi neinformovane.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).