Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Aleš Miklík: Českým online médiím nehrozí ztráta významu. Nikdy jej neměla od Aleš Miklík - A to je další rozšířený omyl, paradoxně často...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 1. 2014 15:26

    Aleš Miklík

    A to je další rozšířený omyl, paradoxně často způsobený právě těmi totalitami a související absencí souvislé mediální (sebe)výchovy. Nic jako objektivní realita v médiích být nemůže, protože to ani neexistuje. I prostým popisem události ji interpretujete a závisí pak jenom na tom, jak moc a jak moc to dáváte najevo. K tématu existují mohutné studijní prameny.

    Agenda setting a další masmediální funkce a jevy jsou od médií neoddělitelné, i kdybyste vydával jenom prázdnou stránku. I tím byste totiž určoval o čem se NEmluví...

  • 7. 1. 2014 11:58

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    a nelze očekávat, že by po dvou prožitých totalitách většina lidí médiím věřila byť jen pozdrav a tyto nekalé praktiky neprokoukla. Média mají poskytovat fakta a lidé si s těmito fakty mají nakládat podle své libosti. To je ideál, který vede k úspěchu společnosti, protože nepreferuje průměrné, jak to činí váš pohled na média. A umělá podpora průměrnosti vždy vede ke konci kultury. Kdyby to totiž fungovalo, tak by květy všech rostliny vypadaly a voněly stejně.

  • 8. 1. 2014 15:52

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    Ne realita, ale prostá fakta, bez emocionálního komentáře a přímé manipulace, jak navrhujete vy. Média nemají nikoho vychovávat, nemají nastolovat témata, nemají nikam společnost posouvat, protože to jsou všechno poruchy společenského optimalizačního mechanismu. Mohou ale dávat podněty k vytváření mód, protože to je jeden z prostředků optimalizačního procesu společnosti a prochází davovou verifikací, každá móda se neujme, protože vyžaduje aktivní následování, ne jen pasivní obavy, což je nejčastější mediální manipulace, vzbuzování obav, to pověstné novácké a kuchaři, řezníci, veterináři, malíři, fotografové, železničáři bijí na poplach, nebude to, či ono :-)))

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).