Vlákno názorů k článku Aleš Ptáčník, Centralway: nejsme běžci krátkých tratí od anonym - mám 30 000 návštěv denně a oni neodmítli...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 6. 2007 17:09

    Jarek
    Je sice otázkou kolik je to vlastně unikátních návštěv (což je podstatnější číslo) a je rozdíl, zda toho dosahujete někde na chatu či fóru jen pro navzájem si nadávající děcka, nebo v odborném magazínu se zajímavou cílovkou, případně jaký vlastně máte měsíční čistý zisk (jen vyšší návštěvnost rozhodně není vše), ale pro většinu velkých hráčů minimálně v Česku bohužel platí, že na mail často nejenže neodpoví (zřejmě nezaujme-li je, přesto bych to považoval za slušnost), ale dokonce ani nechápu proč neodešlou potvrzení o přečtení, aby odesílatel alespoň věděl, že není chyba někde po cestě.

    Máte-li tedy skutečně co nabídnout, musíte se holt maximálně snažit vy, těch pár o Česko se zajímajících investorů se rozhodně nebude prát před vašimi dveřmi, aby vás mohli oslovit s nabídkou ...
  • 30. 6. 2007 18:06

    Aleš Miklík

    Ad potvrzeni o precteni - jsem mozna specificky prijemce, ale musim priznat, ze vyskakujici okenko postovniho klienta zadajici o potvrzeni prijeti e-mailu mne spis obtezuje a vetsinou je ze zvyku "tipnu". "Vycvicily" mne takto tisice tiskovych zprav, jejichz odesilatele zrejme jeste neprosli zakladnim skolenim prace s medii (poznate to i podle toho, ze vam tito "zadatele o potvrzeni" take casto volaji, zda tiskovou zpravu pouzijeme atd.). Snadno se tak stane, ze automaticky zrusim odeslani potvrzeni i na e-mail, kde bych proti tomu jinak nic nemel.

    Pokud pak treba do Centralway chodi denne zaplava zadosti vcetne typu "mam velky zajem o vase sponzorovani naseho klanu byli bysme vam moc zavazeni a proto vas prosim o vase sponzorovani nas web je www.XXX.cz a dekujeme odepsite co nejdrive vas klan XXX" (ktery bezne chodi nam), dovedu si predstavit, ze maji podobne vytrenovane reflexy.

    Ale mozna jsem vazne nestandardni uzivatel a potvrzeni o precteni svuj smysl ma. Treba by na to tema byla zajimava anketa :)

  • 30. 6. 2007 19:09

    Jarek
    Děkuji Vám za komentář, právě proto rád diskutuji, abych si mohl tříbit své vlastní názory.
    Váš způsob práce plně chápu a s prací mnohých PR oddělení mám bohužel podobné zkušenosti.

    Také považuji "vyskakující okénko" za obtěžující, ovšem jedině v případech kdy (pro mne) nemají opodstatnění (např. nepodepsaný mail s 5 hrubkami ve dvou větách, žádající o práci u nás).
    Jakmile se jedná o obchodní mail (ať již je odesílajícím náš zákazník či dodavatel), zásadně vždy považuji za slušné mu dát najevo, že k nám jeho e-mail dorazil, přestože mám e-mailů přes 500 denně.
    Z došlého potvrzení pak odesílatel může usuzovat, že mu brzy a cca kdy bude i odpovězeno, což je právě dle mého názoru jeden z důvodů, proč někdo na potvrzení o přečtení neklikne - nechce se tak zavazovat, že v dohledné době odpoví, což je smutné a ukazuje to spíš na neschopnost firmy a manažera, než cokoliv jiného.

    Problém s neodpovězením na mail či odesláním potvrzení o přečtení tedy může být i v rozdílném názoru na důležitost mailu z pohledu odesílatele a příjemce. Odesílatel si často může myslet že jeho mail o obchodu za 5 miliónů je "životně důležitý", pro firmu s obratem v miliardách je to však jen zanedbatelná kapka v moři.
  • 30. 6. 2007 21:55

    Aleš Miklík
    Mam pocit, ze "zivotne dulezite" veci by se e-mailem resit nemely, dokonce ani s potvrzenim o precteni. Jinak samotnou funkci uplne neodsuzuji, ale jak rikam - jeji vyznam se pro me vinou jejiho naduzivani nekterymi odesilateli smrsknul na nulu (i ten obchodni e-mail bych treba rad potvrdil, ale podmineny reflex mi v tom obvykle vcas zabrani).
  • 1. 7. 2007 2:22

    Jarek
    Právě proto jsem dal "zivotne dulezite" do uvozovek, aby bylo jasné, že nemyslím situace, kde jde skutečně o život.
    Myslel jsem na výše přispívajícího anonyma, který jako internetový podnikatel učinil nabídku spolupráce jinému internetovému podnikateli, z čehož kdyby např. vzešel odkup jeho projektu, jistě bychom to mohli nazvat "životně důležitým" předělem jeho života.

    Nevidím jediný důvod, proč by takový prvotní pokus o spolupráci (zejména mezi dvěma internetem se živícími firmami) nemohl odejít e-mailem, když třeba na konkrétního člověka nemáte mobil (sekretářky ho správně každému nedávají), v jedné kanceláři u pevné linky asi takový rizikový investor moc nesedí a osobní schůzka připadá v úvahu právě až po počátečním "oťukání se" a oboustranném přesvědčení se, že má osobní schůzka smysl.
    Jen doufám, že jste neměl na mysli fax, který jsem byl naštěstí donucen použít za posledních 9 let jen 7x ;-).
  • 1. 7. 2007 20:36

    Hronec (neregistrovaný)
    proč místo čekání na reakci nezvednete telefon a nedomluvíte se v reálném čase ?

    jeden úhel pohledu může být "je neslušnost neposlat odpověď na nevyžádanou "obchodní" nabídku"

    druhý úhel pohledu " všechno co pro adresáta není zajímavé je spam a na ten nemá smysl odpovídat "
  • 2. 7. 2007 4:51

    Jarek
    Není mi jasné proč se ptáte mne, který když na e-mail nedostanu odpoveď (a záleží mi na ní) dotyčnému samozřejmě zavolám?
    Já jen nevidím žádný důvod pro to, nezačít jakkoliv zásadní obchod právě pomocí e-mailu. Až následně používám ICQ, Skype či telefon, jen vyjímečně mám čas a důvod se s někým setkat osobně.

    Předpokládám, že když investor veřejně vyzve "Založili jsme fond pro Česko, posílejte nám své nabídky.", nemůže pak žádnou nabídku ke spolupráci či odkupu firmy považovat za spam, jak uvádíte.

    U každé slušné firmy pak považuji za samozřejmé, že na takové jimi vyžádané a slušně podané (tedy minimálně podepsané celým jménem nabízejícího, případně s firmou a dalšími kontakty) nabídky odpoví, minimálně pověřená sekretářka ve stylu "Děkujeme Vám za nabídku, ale nemáme o ni zájem.".
    Když odpoví i proč nemají zájem (Jste z oboru mimo náš zájem, jste příliš malí, máme zájem jen o jedničky a dvojky ve svém oboru a pod.), udělá tím takový investor více než musel a hned si jej považuji o něco více. Koneckonců kdo z obou stran ví, zda za 5 let nebudeme partneři?
  • 1. 7. 2007 18:17

    zden (neregistrovaný)
    image hosting (vice zameritelnych cilovek podle for, napr. auta, pocitace, maminky, zenske pecujici o nehty atp - bohuzel reklamni agentury prestoze by byt vubec nemely, tak jsou pro tyto potreby prilis zkostnatele a google adsense (pro ktery sem vymyslel system pro relevantni reklamu k obrazkum) reknou, ze tam mam obrazky proti pravidlum (ze prave oni na tohle maji filtry, ktere by se urcite daly pouzit je nazajima) nebo ze moje reseni pro zobrazovani relevantni reklamy je v rozporu s jejich podminkami, protoze je to pak v iframu - prestoze co se tyce zjistovani relevance sem diky prochazeni stranek z referalu delal praci za ne... no nakonec se snad bude dat domluvit s nejakou kontextovkou, ale chce to hodně uživatelů, aby to brali vážně), navstev tak o 20% míň než unikátů, navstevy a unikatni uzivatele jsou dost podobna meritka nebo alespon byvaji.

    jednal jsem s centralway, konkretne s panem ptacnikem, ale jejich pristup mi neprisel prilis korektni - "ano, zavolam za 14 dni, ano, zavolam za tyden, ano, zavolam za tri dny, nemuzu, prave jedu v aute atp.", nakonec to svedli na kapacitní duvody. z meho hlediska je to typický případ připosraného investora - prostě lidi vidí, že youtube se prodal za velké peníze a hned všichni investují do videa. přitom správný investor by investoval ještě dřív než je nějaký úspěšný precedens. ti následovatelé (někdy bych i řekl kopie, např. místní) totiž zpravidla nedosahují takových úspěchů. ty skutečně novátorské služby (za kterou svou považuji) obvykle mívají velké problémy se sháněním investorů

    nakonec sem ale investora našel resp. spolupracuju s jednou službou, která je zmíněná v článku, ale z obchodních důvodů nejsem moc konkrétní :), ale byl bych rad aby to tu nekdo napsal, dodneska to nechapu, jestli je lupa tolik ovlivnena PR nebo jak to rict ze o jedne sluzbe napise klidne xkrat a o sluzbe s xkrat vetsi navstevnosti ani jednou
  • 2. 7. 2007 5:01

    Jarek
    1) Když vidím malého českého anonyma, který se o nadnárodně působící firmě s miliardami investičního kapitálu (tedy minimálně zatím evidentně mimořádně schopné, oproti 99% z nás) vyjadřuje ve stylu "případ připosraného investora", tak takovému provozovateli bych nesvěřil ani korunu a poslal ho do IV. cenové, ať si jde nadávat mezi jemu podobné.

    2) Několikrát jsem zde četl nabídky provozovatelů Lupy, že má-li kdokoliv zajímavý článek týkající se internetu, může jim ho poslat a Lupa ho zveřejní. Máte-li tak jedinečnou službu, buď na sebe upozorněte redaktora Lupy, nebo jim sám článek napište a uvidíte, ne? Kdyby se na Lupě nechtěli rozhoupat, použijte pro své PR např. Čertoděj.cz, píšící o všem Web 2.0.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).