App.net vznikl před rokem z Caldwellovy nespokojenosti s tím, kam se vyvíjí Twitter. Spíš než o sociální síť jde o platformu, nad kterou vyrůstá řada dalších aplikací. Od Twitteru či Facebooku se liší tím, že odmítá financování z reklam, a také tím, že uživatelé za její používání platí (letos v únoru ovšem tvůrci zavedli také základní účet s omezenými možnostmi, který je zdarma).
„Jsme hrdí na pokrok, kterého jsme zatím dosáhli, ale pořád jsme jen na začátku naší cesty k cílům této platformy. I v druhém roce zůstává náš záměr stejný: postavit sociální platformu, která bude lépe motivovat jak uživatele, tak vývojáře,“ napsal Caldwell na blogu služby.
Oznámil také, že služba získala nové peníze na další rozvoj – jde o 2,5 milionu USD, které do ní vložil jediný investor – firma Andreessen Horowitz (jedním ze dvou spolumajitelů je Marc Andreessen, autor jednoho z prvních webových browserů Mosaic). V první roce si firma vystačila s přibližně 750 tisíci USD, které vybrala od svých fanoušků.
Za uplynulý rok App.net vylepšil své API o podporu nových služeb (messaging, ukládání souborů, vyhledávání a další). Spustil program pobídek pro vývojáře, ve kterém každý měsíc vyplácí 30 tisíc USD autorům nejlepších aplikací pro App.net. A v neposlední řadě posílil zabezpečení účtů zavedení dvoufaktorového přihlašování. Vývojáři také vytvořili celou řadu aplikací, které jsou na App.net postaveny.
Kolik lidí vlastně App.net používá? Aktuální čísla nejsou známa, víme jen, že v květnu App.net ohlásil prolomení hranice 100 tisíc účtů. Ještě v únoru přitom měl přibližně 32 000 uživatelů (tehdy byli ještě všichni platící) a jen asi 10 % z nich platformu používalo na denní bázi.