Těch důvodů je víc. Svou roli hraje i jistá "synergie" - já jsem v Alza nakupoval vždy věci kolem IT. No a když rozšířili sortiment, tak jsem leckdy prostě přihodil k nákupu i něco na domácnost pro ženu - tu mixér, tu kráječ či nůž, tuším mám od nich i jednu mikrovlnku. A ono se to nezdá, ale za tu dobu, kdy takto rozšířili sortiment jsem tam jen já sám mohl nechat tak minimálně 20 tisíc navíc (spíš více), které by ode mně zkrátka při "jen IT" nedostali. A podobných lidí musí být spousty...
No a proč to dělají, to je snad jasné. Jejich core business se zastavil, neroste, spoustu zákazníků jim utíká ke konkurenci kvůli otravné reklamě nebo vysokým cenám... tak se rozšiřují do šířky. Tohle jednou málem zabilo Mall, tak uvidíme, jak se s tím popasují kluci z Alzy. Osobně si myslím, že ten závod o největšího obra na Čerchově bude ještě docela zajímavý.