„Szuper webáruház és ajánlatok,“ tvrdí e-shop na svých nových stránkách Alza.hu. Obchod tak pokračuje v postupné expanzi na zahraniční trhy. „Pozitivní přínos komunikace v národním jazyce jsme si ověřili u samostatných webových stránek alza.co.uk, alza.de a alza.at,“ tvrdí marketingový ředitel Alzy Karel Kučera.
Nejlépe si podle Kučery vede ve Velké Británii, Německu, Francii a Španělsku. „Posílení dalších trhů je logickým krokem,“ dodal Kučera s tím, že „pružné doručování do Maďarska umožňuje již nyní nově vybudované distribuční centrum Alzy v Senci.“ Alza jako taková rozšiřuje záběr sortimentu a k drogerii už přidala třeba i kontaktní čočky.
Maďarsko je složité především kvůli jazykové bariéře. I přesto se na tamní trh snaží ulehčovat vstup tuzemským e-shopům s dopravci jako třeba Zásilkovna. Pod názvem Csomagküldő.
Na trhy v regionu se ale rozšiřují i další tuzemské e-shopy. V Maďarsku už delší dobu funguje Mall a rumunský trh už kolonizují třeba VašeČočky nebo Zoot. „Klíčem k úspěchu v cizině jsou správní lokální lidé,“ říká spolumajitel Zoot.cz Oldřich Bajer s tím, že zahraniční trhy dnes tvoří kolem patnácti procent tržeb firmy. „Do 4 let by se měly podíly dostat cca na polovinu,“ dodává Bajer.