Amazonu se začalo dařit v natáčení televizních formátů – jeho seriál Transparent například nedávno dostal Zlatý Globus za nejlepší komediální sérii. Krátce poté firma oznámila, že pro ni svůj prví televizní seriál natočí Woody Allen. A teď přichází s další novinkou: pustí se naplno do celovečerních filmů.
„Naším cílem je vytvořit kolem dvanácti filmů ročně, s natáčením začneme během letošního roku,“ řekl Roy Price, viceprezident divize Amazon Studios. Jde o součást říše Jeffa Bezose, která vyrábí obsah pro jeho obsahovou službu Amazon Prime Instant Video.
A právě na ni by nové snímky měly po premiéře v kinech mířit. Amazon přitom chce zásadně zkrátit čas, který obvykle uplyne mezi uvedením v kinech a objevením filmu v internetových půjčovnách.
Dnes musí uživatelé čekat v průměru 39 až 52 týdnů, uvádí Amazon. My to chceme srazit na 4 až 8 týdnů,
dodává.
Jeho konkurence přitom jde ještě dál. Netflix totiž už loni oznámil, že film Crouching Tiger, Hidden Dragon: The Green Legend letos v srpnu vydá na internetu zároveň s jeho premiérou v kinech IMAX (nutno dodat, že se na začátku nebude promítat v jiných kinosálech).
Tlak internetových firem na rychlejší přechod filmů z kin na internet sílí. Z hlediska tuzemských diváků to má samozřejmě jednu zásadní vadu na kráse: ani Netflix, ani Amazon Prime Instant Video v ČR nejsou oficiálně k dispozici. Zatím.
Zdroj: Tisková zpráva