Americká výzkumná agentura Nielsen odkoupila jedenapadesátiprocentní podíl firmy MEDIARESEARCH, a.s.prostřednictvím společnosti ACNielsen Netherlands. Hodnota transakce nebyla zveřejněna. Zbylých 49 % zůstává v držení dosavadního majitele, společnosti ADMOSPHERE LIMITED se sídlem v Londýně, za kterou stojí Iain Nils Hessey Rügheimer, Vladimír Komár, Tereza Šimečková a Michal Jordan.
„Dohoda se společností Mediaresearch nám umožní poskytovat hlubší pohledy na chování spotřebitelů, a pomáhat tak našim klientům vyvíjet a prodávat jejich výrobky a služby efektivněji,“ uvedl Kyriakos Kyriakou, ředitel společnosti Nielsen pro východní Evropu.
Připomeňme, že Mediareserch je výzkumná agentura, která v Česku měří sledovanost televizí, monitoruje reklamní výdaje v médiích, ale podílí se také na výzkumu návštěvnosti a sociodemografie českého a slovenského Internetu. Na projektu NetMonitor se ve spolupráci se společností Gemius bude podílet minimálně následující dva roky.
Zástupci Mediaresearch slibují, že pro stávající zákazníky se prodejem kontrolního podílu ve firmě nic nezmění.
„S novým společníkem je dohodnuto, že bude zachován vývoj českých technologií, stejně jako stávající zaměření společnosti a rozsah nabízených produktů. Vedle toho přinese strategické partnerství společnosti Mediaresearch a jejím stávajícím i budoucím klientům možnost využívat i technologie a produkty Nielsen, společnosti rovněž chtějí využít synergií a nabídnout trhu nové výzkumné produkty,“ uvádí firma v tiskové zprávě.
Zajímavý je obchod i z toho důvodu, že Nielsen už v Česku působí, a to prostřednictvím své dceřiné firmy ACNielsen Czech Republic, která se zaměřuje na výzkum nákupních preferencí. Naproti tomu Mediaresearch zase sleduje, na co se lidé dívají.
Obě firmy budou i nadále fungovat odděleně, byť novým členem představenstva firmy Mediaresearch se stane Kyriakos Kyriakou, ředitel společnosti Nielsen pro východní Evropu, a zároveň jednatel společnosti ACNielsen Czech Republic.
Už nyní je jasné, že firma opustí značku Mediaresearch. V druhé polovině roku se totiž přejmenuje na Nielsen Admosphere.
Zdroj: tisková zpráva