Toto je většinou běžná praxe České pošty. Zažil jsem ji už několikrát na vlastní "kůži" . Při doruční balíkové zásilky z pošty 708 00 na adresu Oty Synka 1855/39 jsem našel ve schránce oznámenku, ať si vyzvednu uloženou zásilku na poště, jelikož jsem předešlého dne nebyl doma. Samozřejmě jsem doma byl, tak jsem ihned telefonoval na poštu 708 00 a tam mi pí. vedoucí sdělila, že toho mají hodně, že nestíhají, tak to rovnou přímo vozí na vyzvedávací poštu a adresátům dávají oznámení do schránky o uložení zásilky, ať si zásilku vyzvednou osobně na svoji vyzvedávací poště. Tak žádné výmluvy na vánoce, ale běžný systém doručování balíkových zásilek.
Tak zrovna ČP využívám pro tu nádhernou možnost, že se pro zásilku stavím, až budu mít čas.
U mnoha speditérských firem se v určitý moment to doručení na místo stává neskutečným problémem.
Prvně u každé firmy je možné urči dobu kdy má přijet, nebo se dozvědět kdy aspoň asi přijede +/- hodina.
Výsledek je ten, že bych:
- mohl „stanovat“ 48hodin v práci, nebo si vzít dva dna dovolenou zase doma podletoho kam bych si to poslal.
- nutit někoho z rodiny aby na to doma čekal.
- při „úspěšném“ doručení třeba do práce bych řešil takové "vtipné" až průšvihové věci jako. Kdo a kde balík po dobu pracovní doby bude hlídat.
Opravdu zlatá pošta, ten lístek ve schránce, malichernost.
Co ale vidím jako nectnost ČP i speditérské firem je, že balík sou schopní předat sousedovi pokud se proti tomu neohradíte pokaždé předem.
To delaji zcela bezne, na to uz jsem si zvykl. Postacka prinese maximalne ctvrtinu zasilek, ackoliv v byte 95% casu nekdo je.
Horsi je, ze neexistuje zpusob, jak spolehlive dorucit zasilku pokud nevite, zda adresat bydli na kolejich, nebo ne. Nektere posty (napriklad v Brne) se ani nepokusi dorucit zasilku na koleje, pokud v adrese neni napsano "koleje" pricemz maji pry prikaz ignorovat informace okolo (takze listecek: "pokud adresat bydli na kolejich, doructe prosim zasilku by pry nepomohl).
Docela by me zajimalo, jak to resi ostatni eshopy.
Jak nemám Českou poštu rád, a snažil jsem se její služby nepoužívat, tak tentokrát jsem byl příjemně překvapen.
Před vánocemi jsem nakoupil ve-shopu, který od jisté sumy zasílal zboží zdarma, a k tomuto účelu využívá služeb České pošty. Normálně se můžete rozhodnout ještě pro PPL, jehož služby by vám daný e-shop účtoval levněji...
V pátek odpoledne přišel e-mail, že zásilka byla vyexpedována. V sobotu, hned poránu, zvoní pošťák. Ne místní, ale od pošty co jezdí z města.
To že jezdil v sobotu prý souviselo s tím, že budou vánoce a zásilek mají hodně. To že zásilka dorazila do 24 hodin, souviselo s jakousi zkušební akcí České pošty na rychlé doručování balíků.
Ta česká pošta sice možná vhazuje jen lístky do schránky, ale stále u pošty má prodejce možnost poslat zákazníkovi číslo balíku a ten si zavolá na poštu a požádá o opakované doručení. Zboží které jsem letos odeslal poštou 22.12. jako EMS bylo 23.12. doručeno, ale u PPL nebo DPD to je vyloženě katastrofa, jednou zavolají a když telefon zákazník nebere, uloží to do depa a na další rozvoz to jde za týden, nemá možnost si to už později vyzvednout, zboží odeslané DPD 20.12. mělo být doručené až 3.1.a to jsem musel vyhrožovat v DPD stížnosti do Paříže aby vůbec se uráčili balíky dát 30.12. na rozvoz. A zákazníci si pro to ani nemohli přijet, protože to bylo uloženo v depu Říčany u Prahy. DPD je něco vyloženě katastrofálního a vůbec v tom logistickém centru v Říčanech u Prahy je to vylošeně katastrofa. Zlatá pošta oproti soukromým kurýrům.
PPL ani DPD už nikdy !!!