Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku APEK se brání: Naši členové nejsou největší hříšníci od . - Možná by místo pokusů o okecávání nemožného stačilo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 2. 2012 10:05

    . (neregistrovaný) 82.142.88.---

    Možná by místo pokusů o okecávání nemožného stačilo vzít obchodní podmínky deseti největších členů APEKu a podívat se, jak je to se slibovanými lhůtami dodání.

    Myslíte si, že alespoň 5 z 10 těchto členů APEKu garantuje odeslání skladového zboží v ten samý den, bylo-li objednáno do řekněme 15:00? Nebo mají v obchodních podmínkách na odeslání 2-3 dny? Aha! Modří už vědí!

  • 27. 2. 2012 12:14

    . (neregistrovaný) 82.142.88.---

    Víte, to jsou přesně ty okecávky. "Běžný provoz" a "nejhorší možný scénář".

    Pokud je obchodník seriózní a skladové zboží má skutečně u sebe skladem a v běžném provozu (tzn. drtivou většinu) objednávky expeduje bez zpoždění, není přece problém, aby měl zákazník nárok na slevu nebo odstoupení od smlouvy, pokud náhodou dojde k výjimečnému excesu typu "nejhorší možný scénář".

    Za vaším přístupem nevidím nic jiného, než že ten "nejhorší možný scénář" je u daného e-shopu evidentně běžnou praxí. Nejlepší na tom je to, že když e-shop dává záruky, je to vlastně garance neserióznosti, protože ty záruky přece nemůže dodržet.

    "Kdyby garance a reálný stav byly nastaveny stejně, tak stačí drobná chybička a už z ní vychází velké sankce.". Prosím, ať to není jen nekonkrétní tlachání jak v hospodě U tety, dejte mi sem citace z OP deseti největších členů APEKu, jaké velké sankce si obchodník uděluje, pokud nedodrží - už takhle velmi benevolentní - dobu expedice. Ještě jednou zdůrazňuji, prosím o konkrétní ukázku těch velkých sankcí.

    Než to najdete, podíval jsem se třeba na OP kasa.cz a ohledně lhůt je tam jediné:
    "Objednané zboží bude dle jeho dostupnosti a provozních možností dodavatele dodáno v co nejkratší době poštou nebo jiným přepravcem, obvykle do 1-5 pracovních dnů od závazného potvrzení objednávky". Garance dodání nulová, zmínka o "obvyklém dodání" je právně nezávazná, vámi zmiňované "velké sankce" nulové. Aha. Mall.cz lhůty neslibuje raději žádné, po pročtení pár diskuzí se zákaznickými zkušenostmi se není čemu divit.

  • 27. 2. 2012 12:55

    Jan M. Holík (neregistrovaný) 188.175.96.---

    V případě nedodržení smluvních podmínek uděluje sankce obchodníkovi například ČOI při stížnosti zákazníka. A kvůli pokažené objednávce v hodnotě 100 Kč, tak obchodník může dostat pokutu třeba 5000 Kč.

    Nárok na odstoupení od kupní smlouvy má zákazník do 14ti dnů od doručení zboží a důvod udávat nemusí. Takže pokud je zákazník tak náročný, že mu vadí expedice následující den, klidně může od smlouvy odstoupit.

    Opravdu nevidím nic špatného na tom říct zákazníkům: "Zboží expedujeme ihned a ve výjimečných případech do 3 dnů."

    Zákazník to ví předem a pokud se mu cokoliv nelíbí - třeba i jméno prodejce nebo barva loga, může do 14ti dnů od smlouvy odstoupit.

    Garantovat dodání prostě nelze - dá se opravdu jen říct, že dorazí většinou v nějakém rozmezí. Přepravce také může zásilku ztratit nebo se může zdržet i u něj.

    Nakonec ani největší světové eshopy, které mají velmi pozitivní hodnocení, jako například Amazon Vám nic negarantují a neposkytují kompenzace za porušení takových garancí.

    Dokážu si to představit jenom u velmi drahého zboží jako jsou například automobily, kde jsou obrovské marže a prodejce je schopen zajistit vše sám včetně přepravy a předání zákazníkovi.

    Nedokážu si ale takové garance představit například u levného CD za 49 Kč.

  • 27. 2. 2012 16:21

    Petr (neregistrovaný) 194.228.141.---

    Klasické nápady člověka, co provoz obchodu neviděl ani z rychlíku :-)

  • 27. 2. 2012 13:21

    . (neregistrovaný) 82.142.88.---

    Promiňte, chtěl jsem konkrétní příklady velkých sankcí (to bylo vaše tvrzení) a namísto toho jsem se dočkal obecných okecávek o ČOI nebo čtrnáctidenní lhůtě. Kecy to jsou proto, že lhůtu má každý zákazník a zboží může vrátit klidně i v případě, že byla dodávka stoprocentní. A u ČOI proto, že na základě stížnosti klienta, že obchodník dodal zboží později, než deklaroval, NEMÁ možnost pokutu udělit (mimochodem osobní zkušenost, několikanásobná).

    Takže používáte silácká slova, aniž byste je byl schopen nějak doložit a navíc evidentně nechápete rozdíl mezi "odesláním skladového zboží", jak o něm stále píšu, a "doručením zákazníkovi", které mi neustále podsouváte. To se pak těžko diskutuje.

  • 27. 2. 2012 14:40

    Jan M. Holík (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz

    Bohužel, konkrétní čísla sankci vyplývající z porušení obchodních podmínek, kdy by obchodník garantoval okamžitou expedici ten samý den, Vám nejsem schopen sdělit.

    Jednoduše proto, že neznám eshop, který by toto garantoval a tak ani nemohu znát přesnou výši nákladů, jaká mu vznikla za porušení obchodních podmínek.

    Podle mého se prostě okamžitá expedice ten samý den ve 100% případů garantovat nedá a proto nejspíš nevím o žádném eshopu na světě, který by ji přímo ve smluvních podmínkách (Terms and Conditions) garantovanou měl.

    Pokud by někdo vytvořil systém, jak lze dosáhnout takové garance a stále ještě slušně vydělávat, pak by oprávněně mohl usednout do předních linií nejbohatších lidí světa.

    Hned bych si totiž takový systém sám koupil nebo zaplatil za pronájem licence!

  • 27. 2. 2012 15:01

    x (neregistrovaný) 2001:470:92a1:----:----:----:----:----

    Cece, co to placate za nesmysly, COI umuze udelit pokutu pouze v pripade, ze porusujete zakon, nikoli za to, ze nedodrzujete nejake vase sliby/garance. To je soukrome pravni vztah a COIce je to uprdele.

    Garantovat dodani samozrejme lze, jen tu nekecejte, me napriklad dodavatel HW garantuje, ze mi do 4 hodin od nahlaseni poruchy doda nahradni HW. A, kupodivu, k tomu pouziva naprosto standardniho dorucovatele - UPS.
    Samozrejme, musi mit dane komponenety skladem, pokud je jako obchodnik nemate, pak logicky nemuzete vedet kdy budou, pak ale netvrdte, ze mate neco skladem.

    Mimochodem, Amazon vam vrati platbu pokud vam zbozi nedorazi v ocekavatelny termin. A kupodivu naprosto bez kecu, staci napsat mail.

  • 27. 2. 2012 16:36

    . (neregistrovaný) 82.142.88.---

    Vzhledem k tomu, že v několika menších e-shopech mám poměrně významný podíl, je tvrzení o rychlíku velmi odvážné.
    To mě na diskuzích na Lupě právě baví - jak je každej hrozně chytrej, hned ví, co by šlo či nešlo a co dotyčný dělá či nedělá :-D Máte bod za dosud nejvtipnější příspěvek na dané téma.

    PS: Máte-li zboží skutečně skladem a víte-li, kdy probíhá svoz jednotlivých přepravních společností, je nastavení politiky "expedice ten samý den" pouze otázkou ochoty nastavení vnitrofiremních procesů (vč. odpovědností). Aspoň takhle to funguje v druhém vagonu za lokomotivou, vy na perónu spolu s p. Holíkem mi samozřejmě vysvětlíte, že to tak fungovat nemůže, že by každý zkrachoval a že podobná garance je akorát zárukou, že jde o neseriózní obchod :-D (ostatně to je druhý bod za nejlepší dnešní příspěvek, hned po tomhle vašem).

  • 27. 2. 2012 16:46

    Jan M. Holík (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz

    Office Depot má garanci "Zítra nebo zdarma" dost ořezanou. Schválně se podívejte do VOP, že se například nevztahuje na:
    "d) případy, kdy objednané Produkty nebylo možné dodat z důvodu zásahu vyšší moci, <b><u>nebo z jiných důvodů, za které Dodavatel nenese odpovědnost;"</b></u>

    Což je například ten vyhořelý server nebo chyba připojení k Internetu a další věci. Navíc to není "zdarma", ale je to limitováno částkou 10 000 Kč.

    Jestli Vám jde o "garanci" v tom smyslu jak to má OfficeDepot nebo stylem "poštovné zdarma", tak to opravdu žádný problém není - to může garantovat opravdu každý.

    Chápal jsem to tak, že máte na mysli něco jiného.

  • 27. 2. 2012 17:15

    Jan M. Holík (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz

    Samozřejmě, že lze, neříkám že v žádném případě ne. Akorát ne u všeho zboží. Počítám, že ten HW není v řádu setikorun a taky že asi nebude ani za nejlevnější ceny, které lze v ČR dostat.

    Pokud nedodržujete garance, tak je to porušení VOP a zároveň klamavá reklama. ČOI to rozhodně bude prověřovat, případně předávat dalším orgánům. I kdyby nakonec obchodník nedostal žádnou sankci, už se musí s úředníky bavit, práce mu stojí a tím mu vzniká škoda sama o sobě.
    Navíc zákazník by to mohl dát i k soudu...

    Takže osobně jsem pro to garantovat jenom věci, které opravdu vím, že tak budou vždy a mám tam dostatečný prostor pro to, aby šly splnit. Pokud jsem na hraně splnitelnosti už jenom běžným provozem, je docela risk, to garantovat.

    Samozřejmě každému co jeho jest. Takže jestli si někdo chce garantovat cokoliv a smluvně se k tomu vázat, rozhodně mu nebráním.

    Každopádně si nemyslím, že by právě ten smluvní závazek ve VOP měl významný vliv na spokojenost zákazníků a příjem obchodníka.

  • 27. 2. 2012 17:18

    Jan M. Holík (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz

    A mohl byste nám sem dát link na Všeobecné Obchodní Podmínky jednoho z těch zmíněných eshopů, jichž jste spolumajitelem?

  • 27. 2. 2012 11:40

    Jan M. Holík (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz

    Je rozdíl mezi běžným provozem a mezi nejhorším možným scénářem, který je právě v obchodních podmínkách a který se garantuje.

    Člověk do práce taky chodí vždy včas po mnoho let. Ovšem, kdyby svůj včasný příchod garantoval ve smlouvě, tak by přišel jednou po mnoha letech práce o minutu později a byl by na dlažbě.

    Takže garance je vždy horší nebo benevolentnější než reálný stav. Kdyby garance a reálný stav byly nastaveny stejně, tak stačí drobná chybička a už z ní vychází velké sankce.

    Naopak pokud by někdo vyloženě garantoval nějaké superlativy - například eshop, že se mu nikdy nemůže stát, aby zboží vyexpedoval až následující den nebo zaměstnanec, že se mu nikdy za žádných okolností nemůže stát, aby přišel o jedinou minutu později - pak by naopak taková garance pro mne nepředstavovala záruku solidnosti, ale viděl bych za tím nějakou levotu.

    Například u zaměstnance bych si myslel, že takovou garanci dává ne proto, že stojí o práci, ale tak extrémně garantuje své kvality, protože mu nejde o práci samotnou, ale například o vykradení databáze zákazníků, dodavatelů a získání dalších interních informací.

    U eshopu s tak vysokými garancemi by mě zase první opět nenapadlo "solidní jednání", ale že mají tak předražené ceny, že si mohou klidně dovolit hradit sankce z porušení garancí a ještě na tom krásně a hodně vydělají.
    Nebo (u neznámých eshopů), že mají tak extrémní garance, protože chtějí jen dosáhnout velkého množství objednávek a zboží ve skutečnosti vůbec nepošlou.

    Zkrátka přišlo by mi to, jako když kampleličky nabízely po revoluci zúročení (a s garancí) v desítkách procent - 20, 30... 50%. A pak to byly největší tunely, kde důvěřivci, kteří uvěřili superlativním garancím, přišli o miliardy.

  • 27. 2. 2012 14:59

    . (neregistrovaný) 82.142.88.---

    To, že něco neznáte, naštěstí neznamená, že to neexistuje.
    Namátkou v ČR:
    Office Depot (zítra nebo zdarma, to je garance jak prase a těžko zpochybnitelná)
    ve světě:
    Shipwire (odeslání ten samý den, jinak poštovné zdarma)

    Bohužel, i další vaše předpoklady se ukazují jako mylné, protože majitelé ani akcionáři uvedených firem v přední linii nejbohatších lidí světa nefigurují.

    Takže Vás řadím do kategorie tlachal s nulovými argumenty a z mé strany končím diskuzi.