Z vlastní zkušenosti musím potvrdit. Podle T&T zásilka doručována mě v pondělí - nedoručena (ani oznámení). V úterý ráno jdu na poštu s výpisem z T&T, zásilka na poště nenalezena, večer doma najdu oznámení o uložení zásilky na téže poště. Ve středu pak s oznámením zásilka konečně vyzvednuta přímo na poště.
Nějak jsem nenašel odvahu požádat o opakované doručení dle instrukcí na oznámení. To bych možná čekal stále.
Nebojte, o opakované doručení ani nepožádáte, protože na poště nezvedají telefony (a případně je mají i rovnou nastavené tak, že po pár zvoněních ukončí hovor, nejlépe tak, abyste ho musel zaplatit).
Jinak mé zkušenosti jsou, že velké dopisy (tj. do 2kg) zásadně nenosí, či naopak je klidně hodí přes plot (i když je vevnitř elektronika a prší). Naopak balíky (které vozí někdo úplně jiný) chodí dobře.
(A je rozdíl i v rychlosti doručení: dvě zásilky z Amazon.de - ta pod 2kg přišla za týden, ta nad 2kg za 3 dny).
Tady je nutné rozlišovat obálky ze zahraničí (které jsou zasílány jako "obyčejná" pošta) a obálky tuzemské, které jsou zasílány doporučeně (ty přes plot nikdy nehodí).
Jinak mám u nás s ČP zkušenosti jen dobré (preferuji je). Otázka taky je, nakolik za ty problémy může skutečně ČP - nedávno se mi stalo, že mi jeden den přišlo upozornění o odeslání balíku, druhý den nic nepřišlo - tak jsem se byl zeptat na poště, co se děje. Byli tam velmi ochotní, obtelefonovali svá depa a došli k závěru, že balík sice v systému evidují (protože ho tam zadal rovnou prodejce), ale fyzicky ho ještě nepřevzali. Kdybych po tom byl nepátral, byl by mi nejspíš balík přišel o pár dní později a já bych zpoždění přisuzoval ČP...
Poslední dobou se pošta v doručování balíků zlepšila, jenom těch SMS by nemuseli posílat tolik ale někomu to může vyhovovat. Zavolaj kdy je člověk doma případně kde chce zásilku nechat. Doručovatel večer dorazí a bez keců donese 30 kilo psího žrádla až ke dveřím což se některým PPLákům občas nechce.
sice mi chodi asi jen 1-2 baliky tydne, ale 99%+ dojde do 24h, navic mi chodi sms i emaily od posty ze mi bude zasilka dorucena. z meho pohledu je cp nejlepsi dorucovatel a pokud je v nabidce postovneho cp a obchodni balik tak vzdy vyberu toto. zato tragedi z ppl ci dpd to je pripad sam pro sebe, sice vetsinou volaji ze vam dorucuji zasilku, ale jejich rozptyl mezi 9-17h me sere. postak vzdy zvoni mezi 8-9 hodinou, ostatni si prijedou jak se jim zlibi.
Možná právě proto, že vám chodí 1-2 balíky týdně, jste pro poštu VIP zákazníkem a pošta se k vám takto chová.
Mi chodí 1-2 balíky ročně (no ať nepřeháním, tak do 10) a bohužel musím potvrdit to co je napsáno výše. Jednak opakovaně oznámení ve schránce i v době kdy jsem byl doma a také neochota se tím na poště zabývat. Obdobnou zkušenost měl i můj 80letý otec, který se už poměrně obtížně pohybuje a je stále doma, ale pro balík si musel na poštu, která je od něho vzdálená cca 2 km, vždy dotančit. Změnilo se to až po mých rozhořčených dopisech na ústředí. Reklamace přímo na pobočce nic neřešila.
Místo změny v chování (vzhledem k platům, které doručovatelky i pracovnice u přepážek mají změnu ani neočekávám), naše pidipošta s 5 přepážkami, kde jsou v provozu trvale 2-3 zavedla systém pořadových lístků pro přístup k těmto přepážkám. A když jde člověk k jedné přepážce se 2 různými věcmi najednou, musí mít 2 lístky podle typu služby. Zejména důchodci tuto "službu" milují. Na to peníze byly. Údajně tato změna byla právě pro zlepšení služeb.
s oznamenim se mi stalo 2x ze bylo vhozeno do schranky aniz by se nekdo obtezoval dorucit balik. 2x telefon na posti az k vedoucim a 2x balik dorucen cca do 20-30min od telefonatu.
asi to je o lidech/postacich protoze tyto 2 pripady se netykaly naseho "defaultniho" postaka ktery nosi cca 70% baliku.
Naprostý souhlas. Balíků mi sice nechodí tolik ale když už něco objednávám a můžu využít poštu tak jí preferuji. Slovo "tragédi" v souvislosti s PPL DPD a pod. je naprosto výstižné. Jestli jsem měl s nějakým doručením problém tak to byly právě tito dopravci. Termíny a slušné chování jsou pro ně neznámá slova a já nemám čas půl dne vysedávat doma než se mi uráčí dovézt balíček. Pošta mi balík doveze v rozmení předem domluvené jedné hodiny a často jsou mi schopni slíbit dokonce půlhodinu a to prosím nejsem žádný VIP klient ale naprosto normální zákazník.
S tímhle zase nemůžu souhlasit já, Poměrně pravidelně si nechávám zboží zasílat přes DPD a dá se nastavit, do kdy chci aby zboží dodali. Jestli do 10:00 do 12:00 nebo do 18:00. Taky garantují upřesnit čas doručení v rámci 3hodin s tím, že dají echo sms nebo mailem den předem, a zatím vždy splnili. Sledování zásilky mi zatím funguje a musím zaklepat, nikdy mi nic neztratili. Ozkoušeno v Karlových Varech a Praze. Jinak ČP je pro mě taky celkem spolehlivá, ale upřednostňuju dpd. PPL je pravda, že to sou zážitky občas, naštěstí je ale znám spíše od přátel než ze svojí zkušenosti:D
Jsou pošty, kde doručování není vůbec žádný problém. Jeden den se pošle, druhý doručí. A jsou některé pošty, kde to funguje přesně jak je popsáno v tiskovce. Je to prostě v lidech, nikoliv globální problém ve firmě jako takové. I když to že s takovými lidmi nedokáží pořádně zatočit už samozřejmě je problém vedení.
Na obranu celé pošty se hodí ale poznamenat, že PPL a ostatní dopravky jsou ÚPLNĚ STEJNÉ. Když máte štěstí, tak vaše depo funguje výborně. Když kliku nemáte, tak mají balíky pravidelně zpoždění, poničené nebo rovnou ztracené.
Přesně. Je to pouze o lidech. Jak jinak si vysvětlit dva rozdílné přístupy ve stejné firmě.
Na jedné straně jsou lidi, kteří ČP vychvaluji a soukromníky opovrhuji. Na straně druhé pak ti, kteří vychvaluji soukromníky a ČP nechtějí ani vidět.
Problémy uvedené v článku, se u mě nikdy neobjevily. ČP mi balíky vždy v daném čase a v pořádku doručila přímo do dveří. Pokud jde o PPL/DPD a jejich doručení, tak není problém. Jenže u nich naprosto selhal osobní přístup. Jak může dopravce po klientovi požadovat, aby mu po telefonu sdělil, jak se ke mně dostat. V dnešní době, kdy existuje GPS, je to od nich naprosto nepřijatelné. To je jako když chcete jet taxíkem do Prahy a taxikář se vás zeptá jak se tam dostane.
Nemyslím si, že by pošta měla špatně nastavený systém a zasloužila si takovýto článek a hlavně si nemyslím, že by v daných parametrech byla ČP horší než konkurence. Pokud jsou s nějakým konkrétním doručovatelem problémy, to se vždy u tak velké organizace stane, tak pokud se zákazník umí ozvat, pošta je schopna je řešit - samozřejmě nemůže zaměstnance trestat jen na základě jedné stížnosti, která může být smyšlená, protože dotyčný při zazvonění pošťáka nestihl natáhnout pyžamo a on mu ujel, tak se mu pomstí... Procento problémů mám rozhodně větší u DPD a PPL než u ČP, ale ani u nich bych si moc nestěžoval: špatné depo a zdržení zásilky, komické navigování řidiče na normální městskou adresu, v případě problému se dočkám řešení nejdříve druhý den.. toto se mi u ČP ještě nestalo.
zásadně si objednávám jen v e-shopech, kde je možné si zboží vyzvednout na odběrném místě. Doma si v klidu zboží vyberu a na odběrném místě rychle vyzvednu. Jakékoliv doručování poštou je automaticky cesta na poštu - nikdy nedoručí domů. U PPL a DPD je zase problém se s nimi domluvit na hodině, takže se stává, že na zboží musím čekat několik dní jen kvůli toho aby mi ho byli schopni doručit v mnou určený čas.
hruza a des skoda ze spousta obchodu ma v nabidce jen ceskou postu.ta u mne nedorucuje vubec,nevim o tom ze mne ceka balik na poste a kdyz uz si vyzadam balik do ruky 3-4dny prej technicke problemy.kdyz jsem si stezoval na centrale tak od te doby mam skoro kazdy balik spinavy okopany apod.lidi brante se!!!!!