Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi prodejci, kteří jsou členy asociace, vyplývá, že zákazníci internetových obchodů jsou nespokojeni s kvalitou služeb České pošty. Opakovanou negativní zkušenost zákazníků s doručováním balíků potvrzuje 60 % oslovených obchodníků.
Někteří prodejci evidují až 10 % svěřených zásilek, které není Česká pošta schopna spotřebitelům doručit. Podle APEKu se stále stává, že ačkoli je zákazník doma a může si balík osobně převzít, poštovní doručovatelka mu automaticky vhodí do schránky oznámenku, aby si balík vyzvedl na poště, protože nebyl k zastižení. Doručovatelka nezazvoní a vůbec se nezdržuje zjišťováním, zda je zákazník doma.
Pošta přitom na začátku roku začala provozovatelům e-shopů nabízet službu s názvem Balík Do ruky, u níž garantuje nejen doručení následující pracovní den po odeslání, ale nabízí adresátovi možnost upravit čas nebo způsob doručení prostřednictvím Internetu. Adresát navíc dostává informace o doručování balíku prostřednictvím SMS nebo emailu již v den podání,
Zdroj: tisková zpráva