Tady je nutné rozlišovat obálky ze zahraničí (které jsou zasílány jako "obyčejná" pošta) a obálky tuzemské, které jsou zasílány doporučeně (ty přes plot nikdy nehodí).
Jinak mám u nás s ČP zkušenosti jen dobré (preferuji je). Otázka taky je, nakolik za ty problémy může skutečně ČP - nedávno se mi stalo, že mi jeden den přišlo upozornění o odeslání balíku, druhý den nic nepřišlo - tak jsem se byl zeptat na poště, co se děje. Byli tam velmi ochotní, obtelefonovali svá depa a došli k závěru, že balík sice v systému evidují (protože ho tam zadal rovnou prodejce), ale fyzicky ho ještě nepřevzali. Kdybych po tom byl nepátral, byl by mi nejspíš balík přišel o pár dní později a já bych zpoždění přisuzoval ČP...
Nebojte, o opakované doručení ani nepožádáte, protože na poště nezvedají telefony (a případně je mají i rovnou nastavené tak, že po pár zvoněních ukončí hovor, nejlépe tak, abyste ho musel zaplatit).
Jinak mé zkušenosti jsou, že velké dopisy (tj. do 2kg) zásadně nenosí, či naopak je klidně hodí přes plot (i když je vevnitř elektronika a prší). Naopak balíky (které vozí někdo úplně jiný) chodí dobře.
(A je rozdíl i v rychlosti doručení: dvě zásilky z Amazon.de - ta pod 2kg přišla za týden, ta nad 2kg za 3 dny).
Z vlastní zkušenosti musím potvrdit. Podle T&T zásilka doručována mě v pondělí - nedoručena (ani oznámení). V úterý ráno jdu na poštu s výpisem z T&T, zásilka na poště nenalezena, večer doma najdu oznámení o uložení zásilky na téže poště. Ve středu pak s oznámením zásilka konečně vyzvednuta přímo na poště.
Nějak jsem nenašel odvahu požádat o opakované doručení dle instrukcí na oznámení. To bych možná čekal stále.