Hlavní navigace

Aplikací proti demenci. Do boje s Alzheimerem se zapojil i T-Mobile

5. 5. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Mobilní hra nenápadně testuje a zjišťuje informace, které pak mohou vědci využít při hledání léčby civilizačních chorob.

Aktualizováno 10.5.: Doplněny údaje o počtu stažení za první týden

Sea Hero je postavený na postřehu a orientaci. A právě zhoršení schopnosti prostorové orientace je jedním z průvodních jevů Alzheimerovy choroby, která je nejčastější příčinou demence. 

Mobilní hra má pomoci vědcům lépe pochopit, kdy je zhoršení schopnosti orientace přirozeným důsledkem stárnutí a kdy už symptomem nemoci. 

Zaznamenaná a anonymizovaná data se odesílají na server Deutsche Telekomu, který je pak předává k analýze výzkumnému ústavu University College London. "Lidé se mohou bavit hraním, zároveň tím vědcům poskytnou cenné informace, které by jinak sbírali až desítky let,“ říká Jakub Hort z Neurologické kliniky FN v pražském Motole. 

Operátor se tak pouští do akce, se kterou už mají plno zkušeností v Googlu a pracuje s ní třeba i AppleGoogle pracuje na cloudovém řešení pro správu genetických informací v rámci projektu Google Genomics. iPhony od Applu by se zase mohly stát novým nástrojem pro genetiky. 

Tipy C

Přínos hry Sea Hero má být v tom, že pokud ji bude hrát 1 752 lidí, každý aspoň dvě minuty, získají lékaři data odpovídající jednomu roku klasického výzkumu. A křivka samozřejmě roste – v případě stovky tisíc hráčů již jde o desetiletí.

Za 5 dní od spuštění si Sea Hero po celém světě stáhlo přes půl milionu uživatelů. Hra se umístila mezi 20 nejstahovanějšími aplikacemi v Google Play a Apple Store na 40 trzích a na většině z nich byla zároveň nejstahovanější bezplatnou hrou. Uživatelé tak dosud strávili hraním Sea Hero celkem 58 měsíců, a poskytli tak vědcům data odpovídající 725 letům klasického výzkumu. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).