Názory k článku Aréna: Bannerová slepota

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 11. 2001 8:21

    Radek (neregistrovaný)
    Mam k reklame osobne velmi negativni vztah. Vnimam ji jako pokus primet me delat veci (koupit si neco) co vubec nepotrebuji.

    V oborech ktere mne nezajimaji jsem se ji naucil ignorovat uplne. Pokud je pak agresivni (cokoliv co se hybe) pripadne nechutna az sprosta (i takovych jsem videl, a ne malo) pak je uspesne ignoruji take. Nikdy jsem "neklikl" na banner ktery mne timto zpusobem provokoval.

    Navic se snazim pred reklamnimi memy chranit. Jakmile se mi je podari rozeznat, spojuji si je s negativnimi pocity. Toto se mi dari celkem uspesne.

    No a k webum ktere provozuji agresivni reklamu a same takove ty "moderni" *CENSORED*. Javu mam vyplou, pouzivam Mozillu a javascript se taky snazim vypinat sec to jde. Na weby ktere mi pak delaji problemy se vracim s neprijemnym pocitem a stale mene casteji. Jsou i takove ktere jiz nenavstevuji skoro vubec, a to jsem tam chodil denne.

    Ja vim, jsem ve svem pocinani nejspise osamocen. Ale svou SVOBODU, svobodu rozhodovani si bez boje vzit nedam.

    A to nejdulezitejsi nakonec. Z osobni zkusenosti kterou jsem udelal, ano i ja jsem nekdy "klikl" a nejspise i v boudoucnu nekdy "kliknu" na nejaky banner, kajicne se doznavam, povazuji reklamu za podvod. Vzdycky mne zavedla jinam, nez slibovala. A vzhledem k obsahu to byl pekne sprosty podvod. Na svou obranu mohu jen dodat, ze jsem takovou stranku ihned opustil.


  • 20. 11. 2001 14:42

    Vladimír Stwora (neregistrovaný)

    Souhlasím s Radkem. Já dělám to stejné. Považuji bannery za drzý vpád do svého soukromí. Klikám-li na stránku, není to proto, abych četl bannery.

    Sám se na svých stránkách snažím omezit reklamu na absolutní minimum. Ačkoliv jsou stránky rozsahem skoro 100MB a obsahují stovky pod-stránek, najdete na nich jen jediný (výměnný) banner hned v úvodu. Pak už nic.

    Proč to dělám? Vážím si svých čtenářů natolik, že se je neodvážím obtěžovat reklamou.

  • 20. 11. 2001 16:51

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    "Souhlasím s Radkem. Já dělám to stejné. Považuji bannery za drzý vpád do svého soukromí. Klikám-li na stránku, není to proto, abych četl bannery."

    Kdyby nebyly reklamni bannery a stranky by se nemely jak zivit, asi byste brzy nemel kam klikat. Pokud chcete mit kvalitni informace od kvalitniho tymu lidi, musite platit, treba ve forme reklamnich banneru, zadarmo to pro vase dobre oci nikdo delat nebude a ani nemuze.
  • 20. 11. 2001 17:14

    Vladimír Stwora (neregistrovaný)

    V tomhle jsem idealista. Buď něco chci dělat (a chci něco sdělit světu), anebo z toho chci mít job. Považuji každou reklamu za rakovinu. Kvalitní informace nemusí být vykoupena reklamou. Internet původně patřil universitám a studentskému prostředí. Jeho myšlenkou bylo nabízet věci zdarma. Nešlo v něm o výdělek, ale o svobodu projevu.

    Pokusy o výdělky se objevily teprve s nástupen vychcálku (korporací), kteří v Internetu objevili teoretickou možnost fantastických zisků. Od té doby se snaží (přečasto marně) vymlátit ze svých stránek co se dá. Několika se to opravdu povedlo, ostatní by jej rádi následovali. Nemyslím si, že je to etické.

    Denně věnuji přípravě svých stránek 5-15 hodin práce. Dělám to, protože to chci dělat, mám pocit, že mám co sdělit, a ne proto, abych vydělal. Samozřejmě, že provoz serveru platím ze své kapsy. Ale tato práce mě baví a uspokojuje. To se žádnými penězi nedá nahradit.

  • 20. 11. 2001 19:36

    MK (neregistrovaný)
    Nemyslim,ze by Ivo Lukacovic byl korporace - ted uz mozna je (uz jsem s nim delsi dobu nemluvil, tak nevim, jestli zkorporativnel) :-)
  • 21. 11. 2001 9:12

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Denně věnuji přípravě svých stránek 5-15 hodin práce. Dělám to, protože to chci dělat, mám pocit, že mám co sdělit, a ne proto, abych vydělal. Samozřejmě, že provoz serveru platím ze své kapsy. Ale tato práce mě baví a uspokojuje. To se žádnými penězi nedá nahradit.

    Tím časovým údajem jste mi docela vyrazil dech. Každý nemá to štěstí, aby mohl denně 5-15 hodin věnovat neziskovým koníčkům a ve zbylém čase si ještě stihl vydělat na svou obživu.

  • 21. 11. 2001 13:22

    testter (neregistrovaný)
    Ty si nejaky hipik nie? Zobud sa do realneho sveta a zistis, ze pokial sa chces najest (to je jedna zo zakladnych potrieb) musis si na to zarobit. Je pekne, ze si mozes dovolit venovat 15 hodin tvojej stranke (aj ked 15 hodinovy vysledok na nej nevidno)ja by som to chcel tiez. Ale co ked clovek stoji pred dilemou, ze chce robit co ho bavi, venovat sa tymto zalezitostiam cely den a pritom na tomto musi aj zarobit.
    P.S. mas prachatych rodicov?
  • 20. 11. 2001 22:22

    Jan Pol (neregistrovaný)
    Radku, možná až tak osamocen nejsi. Já jsem se snad docela naučil (učím se pořád :) ignorovat reklamu obecně ve všech formách. Je to stálý boj mezi agresorem a obětí. Agresor vymýšlí stále nové metody a formy a já se musím rychle naučit je ignorovat :).

    Chápu nutnost reklamy jak pro kšeft médií tak nutnost inzerenta informovat o své firmě a svých produktech.
    Pokud na mne reklama nekřičí, tj. moc se nevnucuje a má vztah k oboru mého zájmu, úmyslně(!) si jí přečtu,
    někdy na ni i kliknu nebo si ji dokonce uložím jako
    odkaz, abych se k ní mohl vrátit až budu mít chvíli čas. Samotné stránky pro mne takovou reklamou nabývají na informační hodnotě. To se mi ale ještě nestalo u výměnejch banerů - tam jsou zřejmě vždycky hovadiny neb v mém systému podvědomé obrany mi vychází jako pohrdání.

    Vadí mi pohyblivé a extrémně kontrastní obrázky - analogie křičících reklam na TV/R, kde preventivě při prvním náznaku reklamního bloku vypínám zvuk. Zde např. posunu okno tak, aby nebyla vidět (nějak to vždycky jde), nebo např. v Opeře lze jednoduše vypnout obrázky. V každém případě si pomyslím
    něco o bezohlednosti provozovatele těch stránek, ví přece co tam dává.

    Pokud se ale někde objeví samovyskakující okno bez mého zásahu považuji to za hrubý útok do mého soukromí a do mého systému. On ovládá můj počítač a rozhoduje, jaké a kolik oken si otevřu - to je absolutně nepřijatelné. Z takových stránek okamžitě utíkám a nevracím se. Ve výjmečných případech, kdy není zbytí jsem nucen vypnout skripting.

    Pozn. Ony se tak bohužel chovají i MS Windows samotné
    a vždy mne irituje, když něco čtu nebo píšu a najednou mi do toho vítězně vyskočí nablblý okno nějaké jiné aplikace, které se mezitím podařilo něco na pozadí dokončit, místo toho aby skromně někde v rohu zablikala. Tedy, že samy rozhodují za mne na které okno se přesune fokus. Kdyby mi to takhle nečekaně udělala nějaká fyzická osoba asi by slízla facku (jeden změněnej fokus = jedna facka). Ostatně taky pomlouvám Billa Gatese kde můžu a považuju ho za jednu z největších neštěstí novověku vůbec.













  • 21. 11. 2001 9:36

    shrek (neregistrovaný)
    Obecně se dá říci, že z pohledu potenciálního zákazníka má reklama dvě funkce - informativní a manipulativní. Informativní funkce spočívá v tom, že se dozvíte, že na trhu je nový výrobek, který má takové a takové přednosti, nová verze programu, případná cenová akce apod. Manipulativní reklama se nám snaží výrobek vnutit, přesvědčit nás, že nebudeme "in", když nebudeme mít nový model auta, nový super prací prášek apod. Sem patří různé druhy subliminálního ovlivňování apod. První funkci reklamy všichni považujeme za pozitivní, druhou ti z nás, kteří dosud neotupěli pod vlivem n@váckých a jiných kampaní, většinou odmítají. Rozhodně proti nim nejsme bezmocní - možnosti obrany jsou různé. Je to ale veliký byznys, takže to nebude jednoduché úplně vymýtit.

    Co se týče chování produktů Microsoftu, tady platí totéž - pokud jim dají zákazníci jasně najevo, že chtějí mít kontrolu nad svým počítačem, Bill a Steve jim ještě rádi vyhoví. Do té doby se snažím osobně Windows a spol. vyhýbat - doma jedu na Linuxu. Tam si může člověk dělat, co se mu zlíbí. :-) Nejde mi o žádné flame wars, Windows mají taky svoje výhody, ale jak říkám, mám rád, když počítač dělá, co mu řeknu a ne to, co si myslí, že je pro mě nejlepší.
  • 21. 11. 2001 13:27

    testter (neregistrovaný)
    Reklamu v TV ked prebehne v polovici filmu si pozres? Vo vacsine pripadov ano. Vdaka nej si ten film mozes pozret. Take iste je to s reklamou na Internete, len ludia si to nie a nie uvedomit. Vsetko ma svoju cenu - nic nie je zadarmo, ostatne su len idealne predstavy...
  • 21. 11. 2001 14:49

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Hm. Takže když vstanu a jdu na záchod nebo se zajdu do kuchyně napít, okrádám tím chudáka Voloďu. No to je mi nadělení. Budu se muset polepšit. :-)
  • 21. 11. 2001 15:53

    testter (neregistrovaný)
    Nie, Volodu ani Paliho neokradas. Reklamy je ale tolko, ze si ju v inom momente aspon vsimnes. V tom je nevyhoda Internetu - v urcitej chvili nie su "divaci" nuteni venovat vsetku svoju pozornost reklamnemu bloku. Preto sa aj objavuju v ociach ludi tzv. agresivne reklamy. Cielom je upriamit pozornost. Skus napr. www.passagen.se, kde bola a mozno este je fullscren flash reklama (na plienky ;))))) a z celej obrazovky prejde objekt - male dieta do skycraper banneru na lavej strane. Tomuto hovorim kompromis :), kde je ovca cela a vlk syty.
  • 21. 11. 2001 16:17

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Nemyslím, že je v tom rozdíl. V novinách nebo v časopise se dívám jinam. Na webových stránkách se nedívám do částí stránky, kde podle svých zkušeností nic zajímavého nenajdu. U televize vstanu a jdu si něco zařídit. Ve všech případech je to obranná reakce. Např. minulou sobotu TV Nova dokázala do dvouhodinového filmu nahustit 30 minut reklam. Dokážete si vůbec představit, že u téměř desetiminutového reklamního bloku zůstanete sedět u televize a budete je opravdu poctivě sledovat? To by bylo o zdraví. Odkaz jsem nezkoušel - z bezpečnostních důvodů mám zakázané ActiveX a dle mých zkušeností to odbourá veškerý Flash.
  • 21. 11. 2001 16:47

    testter (neregistrovaný)
    Vies, Tvoj pristup je trosku extremny.
    Vacsina ludi ma defaultne nastaveny IE a to je mozno aj dobre. Takisto nikto neprehadzuje v televizore tranzistory, aby sa mu pocas reklamy automaticky preplo na nejaky iny program ;) a nerobia to ani skusenejsi pouzivatelia alebo profesionali.
    BTW pokial si vypinas vsetky javascripty, activeX a ostatne features prichadzas o dost velku cast multimedialneho obsahu na Internete a konkretnych serveroch, nielen o zobrazovanu reklamu :)
    Rozmyslal si uz niekedy nad tym, ze ked nevidis nejaku dobru a Tebe prospesnu reklamu (o ktorej takto ani nevies) stracas dolezitu informaciu?
  • 21. 11. 2001 17:43

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    ActiveX nemám vypnutý kvůli reklamě, ale kvůli bezpečnosti. Na základě svých informací jsem dospěl k závěru, že tato technologie je zcela zvrácená, a to už ve svých základních principech. Nevím proč je nutné pro Flash, Flash se mi zobrazoval už na starém dobrém Netscape 3.0 na Linuxu, kde nebylo po ActiveX ani stopy. Inu, časy se mění, plakat pro něj nebudu.

    JavaScript mám vypnutý jen u několika (na prstech jedné ruky bych je spočítal) serverů. Zjednodušeně řečeno jsou to servery, kde byl JavaScript používán pro to, aby mi (výrazně) znepříjemnil život a ne proto, aby mi byl prospěšný.

    Sám mám s webem určité zkušenosti (z obou stran) a zastávám stanovisko, že pokud nějaká část obsahu nejde zobrazit bez Flashe (ActiveX, Javy, JavaScriptu), je to hrubá chyba a lenost autora. Jediný server, kde si vzpomínám, že bylo ActiveX použito opravdu funkčním způsobem k něčemu, co by bez něj nebylo možné, byl server, který uživateli interaktivně provedl benchmark počítače. To mi neimponuje, spíš mi z takové představy běhá mráz po zádech.

    Ještě jednou: nejsem proti reklamě, žádný SW na blokování reklamy si neinstaluji a považoval bych to za neslušné. Ale bráním se tomu, když mne chce někdo otravovat, ať je to reklama nebo něco jiného. Z principiálních důvodů nemůžu absencí otravné reklamy přijít o důležitou informaci. Stejně jako bych si ze zásady nekoupil nic z nabídky, která mi přišla jako spam, nevyužil bych sebelákavější nabídky z toho, co jsem nazval brutální reklamou. Kéž by to tak dělali všichni, pak by spammeři pochopili, že jejich počínání je nejen nemorální, ale také marné. To první je neodradí, to druhé by to možná dokázalo.

  • 21. 11. 2001 18:58

    testter (neregistrovaný)
    Ad spam
    pozor, spam je nieco ine. to je nevyziadana informacia, kdezto ty ides na konkretny server za konkretnym cielom: ziskat informaciu. Ta informacia nieco stoji prevadzkovatela serveru. Ty za jej ziskanie zaplatis tym, ze uvidis reklamu. Myslim, ze toto je celkom ferovy sposob.

    Ad reklama poskytuje zbytocne info
    nie je to celkom pravda: ako sa dozvies, ze prispievam do tejto diskusie? len tak, ze si ju pozries. takisto sa vyrobca alebo poskytovatel sluzby snazi podat nejaku informaciu o svojom produkte.

    Ad flash
    flash sa integruje na stranku v tagu <object>, preto sa ti nezobrazuje - vsetky <object> mas disable v nastaveni IE (opravte ma niekto ak sa mylim)

    Ad otravna reklama
    kazdy mame ine zaujmy, preto pre niekoho moze byt jedna z reklam otravna, ina zaujimava...

    Ad nebezpecne activeX
    iste, vsetko sa da zneuzit. aj civilne lietadlo ;)
    ale nemyslim si, ze by som sa kvoli paranoji v zmysle "co by sa mohlo stat" keby to chcel niekto zneuzit vsetko blokoval a rusil. v tomto pripade je najlepsie odpojit sietovy alebo telefonny kabel a je po probleme.
    vsetky nove technologie (teda aspon ich vacsina) nesu v sebe riziko zneuzitia. pokial sa pohybujes po normalnych strankach, riziko je minimalne.
  • 23. 11. 2001 10:55

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    pozor, spam je nieco ine. to je nevyziadana informacia, kdezto ty ides na konkretny server za konkretnym cielom: ziskat informaciu. Ta informacia nieco stoji prevadzkovatela serveru. Ty za jej ziskanie zaplatis tym, ze uvidis reklamu. Myslim, ze toto je celkom ferovy sposob.

    A zrovna tak férové je, pokud prohlásím, že daný server překročil (mé subjektivní) meze únosnosti a vykašlu se na něj.

    K druhému odstavci: podle mých zkušeností, pokud se chci něco dozvědět o kvalitě služeb nebo výrobků firmy XY, je naprostým nesmyslem ptát se firmy XY. Od té má smysl zjistit nanejvýš informace o cenách a objektivně měřitelných technických parametrech (a to ještě musím počítat s tím, že zamlčí ty, které jsou pro ni nevýhodné). Pokud chci srovnání, které mi k něčemu bude, musí být jeho zdroj nezávislý, Right?

    Zajímavá reklama? V našich podmínkách se buď jedná o reklamu na pivo (kde už své prefence mám vytvořené na základě osobních zkušeností) nebo ji někdo rychle zakáže (naposledy Fidorka). Zbytek mne zaujme nanejvýš svou neuvěřitelnou stupiditou (vědecká pracovnice s naprosto tupým výrazem, která která drží zkumavku takovým způsobem, jako by ji viděla poprvé v životě (a nejspíš taky ano), obraty typu dvaapůlkrát lesklejší vlasy (jak se to, probůh, měří?)).

    K ActiveX: to, že jsem paranoidní, neznamená, že po mně opravdu nejdou. Já se třeba občas podívám do logů našeho firewallu, je to docela zajímavé čtení. Divil byste se, kolik lidí se nám sem snaží probourat. A já nechci riskovat, protože vím, kolik hrubých bezpečnostních děr v ActiveX skutečně je. A iluze, že pokud se budu pohybovat po "normálních" stránkách, nic se mi nestane... To je jako ty pohádky, že když si nebudu od kamarádů kopírovat ukradené hry, nemusím se virů bát.

  • 21. 11. 2001 9:18

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Pro optimisty věřící v potírání bannerové slepoty novými formáty mám zdrcující informaci: když zavedla Lupa tzv. skyscraper, všiml jsem si toho po čtyřech dnech. A to prosím ne proto, že bych nějaký takový banner zaregistroval. Bylo to poté, co se o něm někdo v diskusi zmínil a já se začal překvapeně rozhlížet po stránce, kde že to vlastně je. Bannerová slepota je prostě přirozená obranná reakce organismu a reklamní agentury s ní musejí počítat. I celostránková reklama v papírových novinách se dá přehlédnout.
  • 21. 11. 2001 13:32

    testter (neregistrovaný)
    vhodny format pre reklamu, ktoru si vsimnu aj bannerovoslepi ludia je "lietajuci cestmir" , toho si urcite vsimnes, alebo interstitial...
    otazne je ako sa vnima reklama v TV radio a spol. kedze sa na Internete nenechava nitka sucha.
  • 21. 11. 2001 14:58

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Ano. Létajícího autíčka jsem si všiml. Chvíli jsem nevěřil svým očím, pak jsem pro Lupu vypnul JavaScript. Další reklamy tohoto druhu mne tak úspěšně minuly, i když by třeba nebyly tak agresivní, aby mne vyprovokovaly k podobné reakci.

    U klasických médií naštěstí analogie brutálních internetových reklam nenacházíme. Z novin a časopisů sice sem tam nějaký pop-up vypadne, ale že by mi po stránce běhala reklama, to se mi opravdu ještě nestalo. A představa, že by mi během filmu po obrazovce běhalo okénko s reklamou na Jauways, se mi zdá taky silně přitažená za vlasy. Pokud v tom majitelům televizí nebrání zákon, pak určitě pud sebezáchovy.

  • 21. 11. 2001 15:15

    testter (neregistrovaný)
    co je to brutalna reklama? je to otazka zvyku :) kolko ludi nadavalo po novembri `89 na reklamy pocas filmu??? vela, takisto neboli spokojni a povazovali takuto reklamu za agresivnu, zlu a oni uz dotycnu TV pozerat nebudu, pretoze tam je vela reklamy. Vo vacsine pripadov vsak plati, ze cim lepsia komercna TV, tym viac reklamy. Su aj TV, kde reklamu nevysielaju napr. HBO ale to je platene. A tu sa dostavame naspat k tomu, ze reklama na Internete je nevyhnutna (ak chcete mat info aj nadalej zadarmo) a len zopar nadsencov si moze dovolit robit weby (ktore maju velmi pravidelny update) len tak zo zabavy a bez reklamy... Dalsou moznostou je samozrejme plateny obsah, ale to je dalsia cast tejto tematiky a debaty.
    Suma sumarum Internet sa rodi do komercnej podoby a vsetci hladaju co najlepsi model ako prezit a nie zivorit a popritom sa vyvijat dalej a neposobit voci pouzivatelovi agresivne (napr. reklamou) - jednoducho najst kompromis. To si vsak vyzaduje rozumny pristup aj z druhej strany bariery, nielen na strane serverov.
  • 21. 11. 2001 16:25

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Co je brutální reklama? Např. během zimních olympijských her v Naganu dokázala jedna z amerických televizních stanic dosáhnout hodnoty 20 minut reklam na jednu hodinu vysílání. To je podle mého soudu brutální reklama, přenosy to dělá nekoukatelnými. Spousta českých rádií se tomu úspěšně blíží.

    A opakuji, nejsem proti reklamě a priori. Jsem pro dodržování určitých mezí slušnosti. Například si neinstaluji žádné odbourávače veškeré reklamy, považoval bych to za neslušné. Ale na druhou stranu očekávám, že se bude server chovat slušně ke mně a nebude na mne používat přehnaně otravné reklamy typu Renault Clio. Pokud ne, budu se tomu bránit. Nepůjde-li to jinak, třeba i tím, že se s nimi rozloučím.

  • 21. 11. 2001 16:52

    testter (neregistrovaný)
    OK 20 minut, ale len vdaka tymto 20 minutam mohli vobec vysielat prenosy z Nagana. To je jednoducho protihodnota, ktoru divaci museli dat za to, ze tento program mohli zadarmo sledovat.
    Samozrejme niekde hranica medzi tymito protihodnitami je a neustale sa hybe. Netvrdim, ze mne niekedy reklama nevadi, avsak dokazem si zratat kolko stoji priamy prenos, vidim reporterov, ktori dostavaju zaplatene za pracu...
    Vela zalezi na subjektivnom pohlade konkretneho cloveka na tuto vec.
  • 21. 11. 2001 17:45

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Takže ti, kdo měli méně než 20 minut reklam na hodinu vysílání (prakticky všichni ostatní v různých koutech světa) na přenosech prodělávali? Asi těžko. Jen se ta stanice snažila kromě obou rukou hrabat ještě nohama a kdoví čím ještě.
  • 21. 11. 2001 18:29

    testter (neregistrovaný)
    trosku teoretizovania:
    -co ked sa druhym staniciam nepokryly naklady a len tejto jednej?
    -co ked ludia v reklame ziskali aj hodnotne info?
    -co ked stanica na danom uzemi nemala konkurenciu a preto si mohla dovolit odvysielat viac minut reklamy?
    -co ked prave tato televizia mala najkvalitnejsie spravodajstvo z Nagana, napriek mnozstvu reklamy?

    Vsetko treba vidiet z viacerych uhlov.
  • 21. 11. 2001 19:03

    testter (neregistrovaný)
    a vies co je na tom najhorsie? bez sponzorov a ich reklamy na obleceni sportovcov by v Nagane mozno ziadni neboli. a moznoze by neboli ani olympijske hry.
    IBM napriklad dodava na vacsinu OH pocitace. robi to pre PR, nie z lasky k sportu.
  • 21. 11. 2001 22:41

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Brutalni reklama je takova, ktera mi prekazi v tom, co jsem skutecne chtel s mediem, ktere reklama pouziva, provadet. Na Lupu nelezu kvuli reklamam, ale abych si precetl clanek - takze pokud mi nejaka vec lita pres pismenka a brani mi cist, tak to neni obycejna reklama, ale brutalni reklama. Tisk nema pro "brutalni reklamu prilis mista a televize ji nastesti nevyuziva, i kdyby mohla (napriklad by ditko v plenkach mohlo poletovat pres obrazovku po celou dobu fotbaloveho utkani - i mladi budouci fotbaliste preci potrebuji byt v suchu). Za bezohlednolu reklamu bych povazoval i kdyby mi napriklad volali domu na telefon a tlacili mi nejake vyrobky. Ale ani to se nedeje. Takze, suma-sumarum, mistem pro nejvice vnucujici se reklamu, misto pro reklamu, kterou ja nazyvam bezohlednou je nepochybne Internet. A to jsme teprve v pocatcich.
  • 22. 11. 2001 9:19

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    A co obrovske logo Paegasu, ktere se cas od casu objevuje na TV obrazovce behem fotbalovych prenosu? Aspon mne tedy pripada, ze vzdy zakryva cast duleziteho obrazu - mozna proto taky nemam Paegas :-)
  • 22. 11. 2001 10:20

    testter (neregistrovaný)
    Cez priamy prenos z F1 prebehne reklama a obraz (len obraz) je pocas tejto reklamnej pauzy zmenseny na 1/5. Toto agresivne nie je?
  • 25. 11. 2001 17:43

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Dostali jste me. Oba. Ja sportovnich prenosu za rok zase tak moc nevidim, takze tento typ reklamy si opravdu nepamatuji, ze bych videl. Nicmene, pokud je to tak, pak se agresivni reklama vyskytuje i v televizi - zatim jen pri urcitem typu programu, konkretne sportovnich prenosech.
  • 21. 11. 2003 18:45

    PetrJ (neregistrovaný)
    Hmm, bannerova reklama...
    vubec nechapu o cem tu mluvite a co resite.
    proste klasicky banner uz neexistuje.
    napriklad mozilla uz mi v tomto i vyhovela. proste ten server otevru, vidim na nema reklamu, zakazu ji zobrazovat a vickrat uz ji nevidim. jen "ouska" >reklama<.
    ..???..
  • 8. 3. 2004 14:27

    Milan Beneš (neregistrovaný)
    JJ, na tom něco bude. Já nasazuji do první linie ještě kombinaci squid + squirm. Potom už moc bannerů neproleze :-) Obávám se však, že kdyby to tak dělali všichni, tak hodně serverů zajde na úbytě.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).