Vase posledni veta se mi moc nelibi. Z pohledu stradegie je to jasny krok, co by, moc moc chtela kazda firma, aby ji nekdo pripravil pudu a ona jen schrabavala smetanku. To ze ma nekdo takove plany a verejne je propaguje, OK chapu ho. Ale jeste vic me vytaceji ti co tomudle veri a rikaji, ze je to tak spravne a podpori dotycneho v tom. A pak zasnou jakej je vysledek a ackoliv s tim pak nesouhlasi tak chybu zacnou hazet na druheho, ze oni ne. Bohuzel je vzdycky nestesti, kdyz se takovyto clovicek, ktery toto podporuje dostane nekde do vedeni. Pana reditele Novy chapu proc to dela. Ostatne na jeho miste by asi jednal obdobne skoro kazdy, pravdepodobne by musel, alespon tak to vidim ja.
Na tom se samozřejmě shodneme. Můj prvotní příspěvek vycházel z názoru, že by ČT měla zahraniční pořady nakupovat jen velmi omezeně, takže k žádnému testování by vlastně nemohlo ani docházet. Pan ředitel Dvořák má v tomto směru samozřejmě naprosto idiotské nápady.
Plně souhlasím s pohledem na problém úspěšnosti a kvality. Bohužel se peníze více nabalují na úspěšnost než na kvalitu a bez těchto peněz nelze vyrábět kvalitu v potřebné šíři. K Vám uvedeným nepovedeným pořadům mohu říci jen to, že je nesleduji, vlastně ani neznám. Ale nápad, že by měla ČT za koncesionářské poplatky testovat vhodnost programové náplně pro podnikání komerčním stanicím je zcela zcestný, snad alespoň na tom se shodneme.
Jako zásadní problém cítím právě ten pojem "úspěšný" nebo "kvalitní." Taxik, Naslepo nebo Pošta pro Tebe. To si myslíte, že jsou kvalitní nebo úspěšné zahraniční formáty? Mně to příjde velmi ubohé! Nemám vůbec nic proti kvalitním zahraničním nápadům. Jenže těch je jako šafránu! Proč se musíme v každé hlouposti po někom opičit?
Nevidím zákonitě do všech tajů ekonomiky ČT, ale myslím si, že vždy vyjde levněji nákup licence na úspěšný zahraniční pořad nebo film, než všechno vymýšlet a platit jen z koncesí. To je podobné, jako natočit film jen pro ČT a dál ho do kin už nepustit. Pořad vyrobený od A do Z v ČT, odpovídající čms mentalitě by měl premiéru, pár nepopulárních repríz a šup do archivu, nebo stoupy. Úspěšný nadnárodní program vyjde v licenci podstatně levněji. Pokud bychom naši kulturu a TV tvorbu izolovali jen na náš malý dvoreček, omezený rozpočet by nám mohl nabízet jen adekvátní výsledek. Zkuste si Eniku vyjmenovat ryze české pořady, které nejen Vás zaujaly a přiřadit jim i "objektivní" úspěšnost u druhých = sledovanost. Ať už chceme, nebo ne, většina Evropanů má stejné žaludky, podobnou náturu a po čase i podobné peněženky.
Také argument, že na satelitu existují národní mutace "úspěšných" pořadů vlastně svědčí o tom, že jsme sice globalizovaní, komercionalizovaní, ale naštěstí "normální". Opaku se daří v totalitních režimech, které se ze známých důvodů brání před vším "cizím" a pod národní identitou, politickým monopolem, jsou občané "chráněni" před možnou nákazou.
Rysy komerčnosti u ČT mi sice také vadí, ale nedovedu si ani představit, kudy z toho vede cesta. Také netrpím tím, že bych byl závislý jen na pořadech ČT. Mám možnost si vyhovět nabídkou z kabelovky a stanice jako Spektrum, Discovery nebo Animal Planet mě uspokojí hlavně tehdy, kdy mě tuzemská nabídka neuchvátí.
Aprílem ale na mne působily náměty a představy vedení Novy. To snad nebylo myšleno vážně, nebo to novináři správně nepochopili a prezentují zkresleně.
Ovšem některá tvorba ČT jako nějaké přihlouplé inscenace apod., které nemají nic spoečného s kvalitou je neskutečné mrhání peněz. Akorát si v ČT dávají vydělat scénáristé, režiséři a herci navzájem.
by především měla produkavat vlastní pořady, nikoliv nakupovat zahraniční hlouposti. Ať už se jedná o hotové pořady nebo o licence. Když si člověk zapne satelit, tak má možnost vidět jak je televizní svět globalizovaný. Pošta pro Tebe jede hned v několika zemích najednou. Já osobně bych ocenil pořady, které odpovídají naší české (a moravské i slezské) mentalitě. Takové pořady mají v TV také naprosto největší úspěšnost! Proto si myslím, že nákupy zahraničních pořadů by ČT měla rozhodně omezit. Současný stav z ní dělá spíš komerční televizi, než cokoliv jiného!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).