No prave ze jizdnirady.cz skutecne bezi POD atlasem, vykazuje je pouze Atlas a reklamu na nich prodava pouze Atlas.
Pokud Idnes presmeruje vse na idnes.centrum.cz a fakticky preda veskerou kotnrolu a prodej Centru, tak Idnes nebude vykaszovat nic a Centrum si muze opravnene tuto domenu vykazat jako svoji.
Predpokladam ze Netmonitor je tu predevsim pro inzerenty a pro ty v takovem pripade jsou udaje spravne, ne?
Aby NetMonitor začal mít smysl, tak by musel zcela změnit podstatu svého fungování minimálně ve dvou věcech:
1. nebrat jako základní kritérium pro rozdělení doménu druhé úrovně, ale radši něco smysluplnějšího - třeba vlastníka dané stránky
2. měřit všechny weby, nejen hrstku vybraných
Přesně tak! tohle je debata úplně o ničem... ať se sejdou zástupci Atlasu a jeho konkurentů (nikoho jiného tohle opravdu nezajímá) a dají si někde v tichosti do držky... kdo vyhraje, bude mít pravdu...
A můžete mi říct čím by se z pohledu inzerenta a uživatele lišilo idnes.centrum.cz od aktualne.centrum.cz?
Ve skutečnosti tu nejde o inzerenta nebo uživatele a ani o výzkum. Inzerentovi je to jedno, zajímá se o efektivitu a ta bude stejná i kdyby se to jmenovalo www.atlas.centrum.seznam.cz.
Uživateli je to také jedno, ten hledá obsah.
A výzkum by se měl řešit transparentní metodikou a ne terminologicky nejasným etickým kodexem.
Není za celým kodexem pouhý konkurenční boj, který někdo chytře namířil proti Atlasu, ale současně velice chytře omezil nebezpečí, že se velké množství malých serverů spojí a vytvoří rovnováhu těm nejsilnějším?
Celý kodex je jen skrytým omezením konkurence na trhu.
A co kdyby Centrum zareagovalo dohodou o přesměrování domény freefoto.cz na freefoto.centrum.cz? Nebo se dohodlo s iDnes o společné adrese všech služeb .idnes.centrum.cz a obě společnosti takové statistiky začaly prezentovat jako svoje? Aby NetMonitor měl nějaký smysl, bylo by dobré, aby jeho členové zachovávali jakési základy slušnosti a nedopouštěli se takových absurdit. Pokud u nás stále takové chování není pevně zakořeněno, musejí se pak řešit každé kraviny podobnými kodexy.
Nemam rad Atlas, jeho sluzby se mi jednoduse nelibi, ani marketing.
Nemam rad IDOS. Je uzitecny, ale umyslne buzeracne zpracovany. Neustale mi vytyka, ze session jiz vyprsela, nelze posilat odkazy na konretni vysledky vyhledavani a podobne. Ministerstvo by zajistit zverejneni data, at je mohou konkurencni spolecnosti zpracovavat, bylo by to mnohem uzitecnejsi.
Ale v kauze davam za pravdu Atlasu. Jestlize nekdo presmeruje cizi domenu idos.cz na jizdnirady.atlas.cz, urcite tim inzerenta na atlasi domene nijak neposkodi.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).