No jsem mirne skepticky k smysluplnosti 5G. Trochu jsem si to prostudoval, standalone/non-standalone 5g/core atd. A musim rict jako eng. je to majstrstyk ne ze ne. Jenze pak prichazi na pretres otazka a kde to "smysluplne" pouzijeme. Samozrejme existuji mkt. brozury ktere jedou klasickym vlakem namazeme 5g na chleba uplne vsude, jenze kdyz se na to koukne clovek strizlivym pohledem zjisti ze v 80% to nedava smysl. Napr. 4k/8k video do domacnosti ( proc 5g kdyz to jde vyresit stavajici FTTx pripojkou ) a takhle muze jit clovek pripad po pripadu a zjisti ze je opravdu jen malo oblasti kde to smysl dava ( treba v clanku zminena AGV, proste neco co se hybe ). Kdyz je najeka fabrika a potrebuje mit pripojenou masinu tak uz ji ma pripojenou dnes nejakou stavajici infr. Napr. uplny non-sense je 5G a letadla, kdyz jsem hledal nejaky podklady pro vyuziti 5G v letectvi, tak jedine na co jsem v hojne mire narazil byl problem interference 5G a leteckych "radaru" ( 5G C-Band Interference with Radar Altimeters in Aviation ). Nejsem vseved a treba se v CR najdou nejake velke podniky jako napr. Skodovka kterym privatni 5G sit bude davat ekonomicky smysl. To ukaze az budoucnost.
Tak buďto dodržíte maďarský pravopis, pak bude 6. pád „Pátyi“, nebo jej zapíšete „Páti“, pak ale musíte přepsat i 1. pád jako „Páť“.
5G sítě představují v porovnání s 4G/3G sítěmi revoluční skok. Technologicky bude všechno jinak, fungování budou zajišťovat funkcionality a ne proprietární zařízení. To bude umožňovat např. adresně alokovat vyzařování, kmitočty a šířky pásma dle používané aplikace - hlas, obrázky, video, data... co představuje efektivnější využívání radiové přístupové sítě. Za mne 5G je krok správným směrem.
Zrovna na letištích si umím kampusovou síť představit, kde personál a pohyblivé prostředky mohou mezi sebou komunikovat nejenom prostřednictvím ADS-B transpondérů. Takže třeba další uplatnění IoT v praxi.
Problém s C-bandem v Evropě není, protože se využívá jiná část pásma, s menším rozsahem.