Mnoho vnucované reklamy je kontraproduktivní, často diváka spíše naštve a v tomto rozpoložení těžko očekávat že si najde pozitivní vztah k inzerovanému zboží. Pokud mu sledování napínavého filmu desetkrát přeruší reklama na ten samý jogurt tak po skončení filmu bude mít chuť jít do lednice, vzít ten jogurt a vyhodit ho z okna :-)
U běžného vysílání je divák pruzen reklamou ještě dříve, než pořad začne - jeho začátek nesouhlasí s tišteným programem / EPG / přehledy na internetu. Jde vlastně o lživou reklamu, pořad je inzerován na 21:30 a začne o náhodný počet minut, během kterých je divák krmen balastem, později. Prostě řečeno podvod.
Nestačí jen nechtít, TV si stejně dělá co chce, resp. jak to chce výrobce a ten s kým se výrobce dohodl. V TV mám nějakou vestavěnou aplikaci Samba TV, která by měla doporučovat obsah na základě sledovaných pořadů. Takový postup se mi nelíbí a neodsouhlasil jsem podmínky, a tedy by ta aplikace neměla nic sbírat a odesílat. Skutečnost je ale jiná. V záznamech routeru jsem viděl, že TV komunikuje se serverem samba.tv i přes můj nesouhlas s podmínkami. Každý den odesílá / přijímá cca 500MB dat (často i více) a to i ve dnech, kdy TV vůbec není v provozu. Zakázal jsem jí komunikaci na routeru se samba.tv (+ i nějaké jiné servery) a v záznamech vidím, že se o to snaží každé 2 minuty celých 24 hodin, bez ohledu na zapnutí / vypnutí TV.
Pravda. Ale někdy skutečně pohár přeteče. Když nastupoval XXXLutz a ze všech stran na nás útočil nevkusný reklamní popěvek, shledal jsem ho natolik urážlivým, že jsem se zařekl, že jejich výrobky mi přes práh nesmí. Takže veškeré vybavení do čerstvě koupeného bytu jsme pořídili u konkurence. A do dnešního dne jsem do žádné jejich prodejny ani nevstoupil...
Ono snad někoho baví koukat na reklamu ?
Nepoužíval bych škálu "baví/nebaví" ale spíše "otravuje málo/otravuje hodně/otravuje extrémně". Předpokládám, že marketingoví specialisté tuto hranici sledují a snaží se udržet na její vnitřní straně, tedy tam, kde to diváka sice otravuje ale ještě ne tolik aby se přestal dívat.
Cílení reklam je pro mne jedním z důvodů, proč nechtít Smart TV, která je schopna někam odesílat kdy a na co se dívám a ještě je propojena s mým uživatelským účtem.
Zlatá kabelovka, kde si v jednom okamžiku nahraji klidně 8 různých pořadů a můžu si to shlédnout třeba za 1/2 roku... Samozřejmě, že nahrané reklamy přeskakuji...
Problém s reklamou je, že na vás doslova útočí 24/7. Je všude. Také se super, když se díváte na film a v nějakém opravdu zajímavém okamžiku (Např. sériový vrah stojí za potencionální obětí a rozhoduje se, zda ji zabije či nikoliv...) vám atmosféru přerve reklama. Napětí, které režisér zmýšlel a film budoval je pryč. V takovém okamžiku většina s odevzdaným povzdechem zahajuje pěstování obezity návštěvou kuchyně... Chápu, že soukromé televizní stanice z reklamy žijí a nenapadá mě jiný způsob, jak by mohli přijít k penězům na nákup filmů, které vysílají, ale když je možné reklamu přeskočit, proč bych toho nevyužil, zvlášť když vím, že jsem za celý svůj život neprovedl jediný nákup služeb či věcí na základě reklamy v TV. Doba se mění. Díky internetu se možné nalézt co člověk potřebuje a hlavně je se v diskuzích pobavit o daných službách a věcech a získat tak alespoň orientační náhled na kvalitu produktu (Nutno počítat se zaplacenými falešnými recenzemi.). Internet je sám o sobě také reklamou zcela pohlcen, opět v zájmu nabízení služeb zdarma...
Vůbec se tedy nedivím, že 70% sledujících reklamu u přehrávaných pořadů a filmů přeskakují. Je jí tolik, že děláme vše co můžeme, abychom její objem omezili jak jen to lze.
V souvislosti s tím jsem si vzpomněl na film Minority Report a personalizovaná reklama, viz https://youtu.be/u7P724Gq4J8 ... Co myslíte, jak dlouho ještě bude trvat, než IPTV začne dávat personalizovanou reklamu?
Chápu, že nejlépe vše zdarma, vše na zlatém podnose apod.
Jako když z ovoce sníte dužinu a pecku hodíte do kamen.
je pak fér konzumovat to, k čemu ses podáním ruky na dálku s provozovatelem dohodl.
Souhlasím. Když je tam moc reklam, tak na to nekoukám. A veřejnoprávní TV mám předplacenou automaticky.
Přetáčení reklam uměla už analogová televize před 20 lety a musím se smát tomu kolik lidí tady přešlo na IPTV aby "šli s dobou" a ted tu na ni nadávají že omezuje tohle a tamto. Proč teda všichni na tu IPTV přecházíte? IPTV je vhodná pouze k tomu aby mohli vlastníci práv její používání omezovat a regulovat. Otestoval jsem Skylink Live TV, T-Mobile TV Go a TV Vlaanderen a zjistil jsem že nejlepší řešení na přetáčení reklam je starý dobrý offline rekordér s DVB-T2/S2 tunerem. Rekordér má narozdíl od IPTV některé výhody výhody:
1. Dá se ručně nastavit začátek a konec nahrávky takže se téměř nikdy nestane že by chyběl začátek nebo konec filmu.
2. Poskytovatel TV nemůže zablokovat přetáčení reklam ani ničeho jiného. Naproti tomu třeba v IPTV TV Vlaanderen vůbec nefungovalo přetáčení vpřed, takže kromě reklamy nejde přetočit ani titulky filmu nebo konec předchozího pořadu
3. Provozovatel nemůže nahrávku po určité době zablokovat nebo smazat, kdežto u IPTV je časová expirace nahrávky zcela běžný jev
4. Někdy je možné nahrávku upravit v počítači, takže reklamy lze z nahrávky úplně odstranit a vlastně nikdo ani nepozná kde a jestli vůbec v nahrávce byly
Mnoho vnucované reklamy je kontraproduktivní, často diváka spíše naštve a v tomto rozpoložení těžko očekávat že si najde pozitivní vztah k inzerovanému zboží.
To bych si také myslel, ale realita je jiná. Jinak by např. známý internetový obchod neplatil za vysílání toho protivného skřehotání. Určitě jsou dost chytří na to, aby si to spočítali.
Přesně na tohle narazil kamarád. Je šikovný řemeslník, ale o tzv. moderní IT technologie nemá zájem, Internet nepoužívá. Koupil si nový televizor a po krátkém laborování jej chtěl vyhodit z okna (podotýkám na dvorek). Televizor totiž ná přehršel funkcí, ovšem prakticky všechny chtějí konektivitu. On těm funkcím samozřejmě nerozumí, neví na co jsou a ani jej nezajímají.
Pomohl jsem mu televizor naladit a jeho naštvanost stoupala. U televizoru je tzv. magický ovladač s minimem tlačítek - pracuje se pomocí kursoru, u starého ovladače mělo každé tlačítko pevnou funkci, což je výrazně pohodlnější a i efektivnější. Ptal se, jak zjistí, jaké bude počasí; říkám, že to chce Internet, a on, že na to stačí teletxt, televizor jej bohužel nemá, zřejmě už je neperspektivní. Atd., atd.
Jednalo se o LG, ale u jiných výrobců je prakticky stejné. Loni jsem doma kvůli DVB-T2 a již delší době služby nahradil Samsung jiným modelem téže značky. První dojem jsem měl stejný jako kamarád - odvézt to zpět. Speciálně na tzv. magický ovladač jsem si nezvykl a používám klasický, obsluha je to prostě komfortnější. K tomu Samsungu byl pouze superstručný návod s tím, že si má člověk stáhnout obsáhlejší z Internetu, ovšem ani ten za moc nestál. Já na televizi koukám občas a rozhodně mě nebaví odhalovat všemožné funkce.
Chápu, že nejlépe vše zdarma, vše na zlatém podnose apod. Je to proste něco za něco. Ty máš program free a koukáš na reklamu. Nebo si zaplatíš placený zdroj a nemáš reklamu, nebo obojí. U všecho máš info dopředu, jak to funguje...
je pak fér konzumovat to, k čemu ses podáním ruky na dálku s provozovatelem dohodl.
Ano, jsem ovšem realista a chápu, že takové podání ruky v dnešní době nemá žádnou hodnotu a v digitálním dokonce zápornou. Takže vše ošulit, jen aŤ dostanu co chci a nic mne to nestojí a ještě k tomu přidám podáhdky, jak "kdyby te reklamy bylo mene, tak to nedelam" ale no tak..
To jako, že bych se nemohl na pořady z Primy koukat jindy, než v přímém vysílání? přijdu domu ve 22:30 po odpolední a nebudu si moct pustit film co skončil v 22:00? No tak to bych už na ně nekoukal vůbec. Už teď tyto kanály zapínám zcela výjimečně.
Naštěstí stahování ilegálně poskytnutých filmů a seriálů je u nás stále legální. Cokoliv co budu chtít vidět z Novy nebo Primy seženu jinde.
Přetáčení reklam uměla už analogová televize před 20 lety
Jak to fungovalo? Že u nahraného filmu se při reklamě stisklo přetáčení vpřed a hlídalo se jestli už reklamní blok neskončil? Nebo to snad umělo poznat reklamu automaticky?
Nejlépe se mi osvědčilo plánované nahrání pořadu na PC s přidáním cca 10 minut na konec a poté vystříhání přebytečných částí ve VirtualDubu, ale byla to nějaká práce navíc. Tohle pak ještě znepříjemnili přidáváním různých informací do obrazu (například jaký pořad bude následovat, že mám sledovat nějaký seriál atd...).
3. Provozovatel nemůže nahrávku po určité době zablokovat nebo smazat, kdežto u IPTV je časová expirace nahrávky zcela běžný jev
To mazání by mi také vadilo. Některé pořady se opakují prakticky každý týden nebo aspoň každý měsíc, ale pak jsou pořady, které se vysílají jednou a v žádném archivu nejsou. Pamatujete např. někdo na střihový pořad "Stalo se..."?
AD1) Fungovalo to naprosto stejně jako u všech jejich nástupců. Tedy pořad nahrajete, at už na VHS, HDD, DVD, cloud nebo něco jiného a při přehrávání záznamu můžete reklamu přetočit.
AD2) Ano, toto je možné řešení, taky to používám akorát nahravam na Vu+ box a editaci provádím v Blenderu. Ale službu to udělá obdobnou
AD3) Tak tohle se mi stává běžně, pořad je jednou v TV a repríza třeba až po pár letech a nebo taky nikdy. Samozřejmě jsou i filmy co jsou v TV 5x za rok ale těch není mnoho. Stejně tak by mi nejspíš nestačilo uložení nahrávky na 30 dnů kdesi v cloudu
To je na mě? Mam TV značky ORAVA, ke které je připojený satelitní box a několik dalších zařízení přes HDMI. Zato k internetu TV připojená není. Na DO používám pouze přepínání vstupů, zapnutí, vypnutí,regulaci hlasitosti případně nastavení obrazu. Další funkce nejsou vidět, nezajímají mě a jejich přítomnost nepřekáží, nicméně DO vypadá celkem normálně. Akorát vždy při zapnutí asi na 10 sekund vyleze zespodu nějaké menu, které se dá zavřít exitem nebo zmizí samo.
Ten "magický ovladač" už jsem u nějaké TV viděl, nevim co to bylo za značku TV. Dá se tam přeskakovat kanály pouze po jednom takže než bych přeskákal několik desítek kanálů tak bych u toho usnul
Vy ale chcete plod (obsah) ale bez potreby pestovat strom a starat se o nej aby plody byli co nejchutnejsi.
Nejde o to, co bych chtěl nebo nechtěl. Podstatou mého srovnání s ovocem bylo, že takhle to na světě chodí. Možná proto strom dává pecku do ovoce a ne vedle s prosbou, aby konzument pecku vzal a zasadil opodál. Tak i producent musí tu reklamu schovávat do pořadu buďto jako pecku, kterou však lze vyplivnout nebo jako "product placement", což je složitější.
Vase reakce:
"Chápu, že nejlépe vše zdarma, vše na zlatém podnose apod."
Jako když z ovoce sníte dužinu a pecku hodíte do kamen.
Srovnani s ovocem je dost mimo - pecka je soucast plodu, ktera je dostupna az po snedeni obsahu - tak je navrzena aby zvirata rada konzumovala a dale roznasela)
Vy ale chcete plod (obsah) ale bez potreby pestovat strom a starat se o nej aby plody byli co nejchutnejsi. To prekvapive nejde bez usili a prekvapive to nekdo musi zaplatit ...
Nebo muzete jist plane ovoce - omezene dle lokality atd. - pro nekoho to samozrejme cesta je. Ale vyzadovat vse a dat nic - to neni uz ani sobeckost.
Jsem konzervativní takže bych v tomhle případě použil přístup z doby před IPTV. Tedy že poskytovatel dodává pouze obraz a zvuk a do zbytku nemá kecat. Možná proto měly dříve všechny STB VCR konektor jelikož se předpokládalo že každý bude přeskakovat reklamy. Poskytovatel nemohl používání připojeného VCR nijak regulovat a bylo na výrobci VCR co umožní a co ne. Tento konektor skončil v důsledku presumpce viny že každý kdo má rekordér může potenciálně uploadovat filmy na ulozto. Nicméně jeden takový digitální rekordér se vstupním SCARTem tu stále mám. DVB-T tuner už k ničemu není ale SCART vstup by se v případě masového nástupu IPTV mohl ještě hodit