Ono to souvisí s tím, že podobně jako letní prázdniny, tak i vánoční a novoroční svátky, jsou z obchodního hlediska pro komerční televize celkem nezajímavá období. Jak psal pan Potůček na blogu "reklamní sezóna končí předvánočními nákupy, po Štědrém dnu se vysílají už jen reklamy „děkovačky“ nebo oznámení o předvánočních slevách. Pak začíná inzertně hluché období, které trvá až do března. Vysoká sledovanost o Vánocích tudíž televize obchodně nijak nevytrhne, nedá se na ní zase tolik vydělat".
Na druhé straně si nemyslím, že by bylo dobré se na program a tedy i diváka úplně tak vykašlat, jako to udělala teď Prima. On se ji totiž ten divák nemusí automaticky vrátit. Vždycky platí, že se těžce získává a velice lehko se dá ztratit. Tak jen aby ten velice slibný a pěkný podzim nepromrhala.
Já si stojím za svým! Prima se lepší a lepšit se bude!Je pravda, že, než si toho všimnou ostatní, tak to chvilinku potrvá a taky chvilku potrvá, až lidem dojde, že nova není jediný program.Jen mi teda někdo řekněte, v čem je nova lepší?Řekl bych spíše, že když si člověk pustí TV, tak že se mu tam automatický pustí nova, tak už to bere jako tradici.I kdyby tam hrál Kačer Doland, lidé to budou mít aspoň puštěné, protože je to přeci nova ;-)
Proč by na tom s dostupností měla být Prima Cool hůře než Barrandov nebo Nova Cinema? Podle mě jsou na tom s dostupností úplně stejně - všechny vysílají v muxu 2, jako must carry musí být a taky jsou zastoupeny v kabelovkách, ze satelitu taky vysílejí všechny. Jediná malá, ale téměř zanedbatelná výhoda je pro Barrandov pozemní vysílání v Třinci, ale to ostatně už taky končí.
Mě by zajímalo jak je obecně pohlíženo na Prima Cool? Která má opravdu drahý program, nedosahuje sledovanosti Barrandova, ale zase sílí na mladší atraktivnější generaci. Přijde mi, že tyhle dvě stanice jsou v dokonalým protikladu co do programové struktury a diváckého zaměření.
A další poznámka, je Dexter historicky nejsledovanějším pořadem na COOLu? chybí mi TOP 10 sledovanosti i u menších stanic...
Dobrý večer,zajímalo by mne kterého troubu napadlo dávat Velkolepé století a zajímalo by mne kolik mentálně retardovaných se na tento výměšek dívá ,jaká je prosím sledovanost? Jistě má TV Barrandov přetlak firem které chtějí inzerovat své produkty zrovna v tomto pořadu.No, kopli jste s turkem kozla
Je to tak, Prima by neměla přes leden polevovat, každopádně lednových repríz a oddychu se tahle týdenní sledovanost netýká. Mluvíme tu o týdnu mezi Vánocemi, přes Silvestr až začátek Nového roku a tady je propad Primy, stejně jako během vánočního týdne, způsoben téměř absolutní absencí české tvorby, ať už pohádkové nebo filmové. Dokud si Prima nevydupe práva na trháky české tvorby, tak si přes svátky nikdy nevrzne.
Musíme si také uvědomit, že Prima Cool sice vysílá drahé seriály, ale odpolední vysílání je složeno především z repríz večerních premiér. Ono když to vezmeme objektivně, za sezónu se toho zase tolik nového nenakoupí a program se přece poskládá. Roli pak také hraje dostupnost té televize a Cool je na tom z trojlístku Barrandov, Nova Cinema a Cool jednoznačně nejhůře. Každopádně sledovanost roste a i dostupnost. Osobně si myslím, že nadále poroste Cool a Barrandov a to každý ve své skupině a že ztrácet začne Nova Cinema, která podle mě není pořádně vyprofilovaná.
Mildo, vězte, že iluze mi neberete a bohužel nesdělujete ani žádné novinky, stránku ato.cz znám. Moje otázka zněla, jestli je Cool považován za úspěšnou investici. Vím, že reklama je prodávána pro cílovku 15-54, ale Cool cílí na populaci 15-40. Proto ze sledovanosti udávané v této skupině nevyvozuji nutně, že Cool je méně úspěšná než Barrandov. Další věc je, že Cool vysílá nové dráhé pořady, které jsou schopny oslovit i movitější diváky, které je obtížnější přilákat k TV obrazovce. Myslím, že můj dotaz je komplexnějšího charakteru a sám si ho neumím zodpovědět, a proto se obracím na "odbornější veřejnost":)
Mildo, víte co je sranda? Že tu házíte jen čísla, která se vám hodí. Tak už jsem se konečně taky dostal na web ATO a podíval se na všechny grafy a proč třeba nezmíníte, že v 15-54 je Prima Cool sledovanější než Nova Cinema, nebo že v kategorii 4-14 je Prima Cool sledovanější než Barrandov, který neustále představujete jako oblíbenou stanici u dětí a že Prima Cool útočí v této kategorii i na třetí nejsledovanější stanici v zemi. Asi sem taky začnu házet čísla, která se líbí mě. Buďte fér, tohle je na nic.
Už jsem to tu psal. Prima po Talentu (ale spíš až s příchodem Vánoc, jelikož v prosinci ještě porážela ČT1 v kompletní sledovanosti) nemůže chtít vysokou sledovanost pokud nabídne (stejně jako její konkurenti) reprízové vysílání, avšak bez klasických svátečních trháků (narozdíl od jejich konkurentů). S touhle sledovaností se počítalo a vy tu operujete právě s vánočními a silvestrovskými čísly, kdy je Prima každý rok slabá, protože v době svátků zaboduje každá televize pouze tvorbou z Československého archivu. Teď se najíždí sice ještě stále na reprízové schéma, ale už se zavedenými pořady, a až tady bude pro nás důležitá sledovanost a rozdíly mezi Primou a ČT1, která může do jisté míry ovlivnit nadcházející sezónu. Ohánět se tu ale svátečními čísly, když víme jak na tom Prima v tuto dobu každý rok je, je podle mě totálně o ničem. Poslední dva prosincové týdny jsou specifické a naprosto rozdílné od zbytku roku, proto jsem z těch čísel naprosto klidný. Popravdě řečeno jsme během svátků taky nejvíce sledovali Novu, protože na neustálé americké romantické komedie na Primě asi neměl chuť nikdo. Výjimku pak tvořily filmy jako Gladiátor, Simpsonovi ve filmu nebo Mrtvá nevěsta na Cool.
Tas podívjte se, asi tak....
Právě proto abych předešel řečem o vytrhávání čísel z kontextu tak jsem použil měsíční data která jsou očištěna od jednorázových výkyvů a tak lze z měsíců mnohem lépe vidět trendy ve sledovanosti. A Prima měla krátké vzedmutí během vysílání Talentů a po jejich konci jí jde sledovanost dolů jak v kategorii 15+, tak 15-54 let. To je prostě fakt s kterým nic nenaděláte.
Naopak vy se dopouštíte klamání když se snažíte srovnávat celodenní sledovanost plnoformátového Barrandova s Coolem který cílí na mladé publikum. Barrandov vysílá v primetimu Animáčka a v tomto úseku má sledovanost zhruba jako ČT1 nebo Prima což je úspěch. Ale samozřejmě vám nic nebrání sem hodit také nějkou tabulku, jen do toho :-)
Já vám nechci brát iluze, ale když si projdete sledovanost Primy Cool a Barrandova v kategorii 15-54 za loňský rok, tak vidíte že na jaře a v létě měl Barrandov, Prima Cool a Nova Cinema celkem vyrovnanou sledovanost. Ale v říjnu se to zlomilo a TV Barrandov prudce vyskočila sledovanost u lidí do 54 let a obsadila pevně i v této skupině 4 místo za Novou, Primou a ČT1.
Jestli je Prima Cool pro majitele Primy úspěšná investice by vám řekl jedině on, protože kromě pár lidí ve vedení Primy nemá nikdo jiný k dispozici čísla kolik stojí náklady na program a vysílání tohoto kanálu a kolik činí výnosy z inzerce.
Každopádně Prima Cool má svá specifika a oživuje programovou nabídku, takže pro diváka to přínos je. A asi i pro majitele, protože po spuštění Coolu pro mladší ročníky přezbrojil loni hlavní Primu více pro starší diváky. Nova zvolila opačný přístup, hlavní kanál cílí pro mladší, zatímco Nova Cinema pro staršího diváka.
Abych kul železo dokud je žhavé, tak jsem z webu http://www.ato.cz/vysledky/mesicni-data/share/15 vytáhl měsíční data o sledovanosti Primy během léta a podzimu. Přece jenom měsíční výsledky jsou více očištěné od výkyvů a tak zcela zřetelně ukazují že Prima se pamalu vrací na sledovanost jakou měla v létě. To jenom až nám tu někteří prima hujeři zase budou básnit o skvělé budoucnosti....
Kategorie 15+ celý den, v závorce 15-54 let:
Prosinec: 16,9% (15,3%)
Listopad: 19,2% (17,1%)
Říjen: 19,6% (18,5%)
Září: 18,6% (17,7%)
Srpen: 16,9% (16,2%)
Červenec: 16,8% (16,6%)
Červen: 15,4% (14,7%)