Stanice TV Barrandov je u mě a celé naší rodiny (6 dospělých a 2 děti) nesledovaná a to dokonce úplně! Dělal jsem si sondu a všech jsem se vyptával. Nikoho z nich na stanici Barrandov nic nezaujalo. Děti mají lepší pohádky (večerní hodinka pro děti na Barrandově)na Disney Channelu - tomu se nedá moc konkurovat. Stále přemýšlím, co by TV Barrandov měla udělat, aby byla více zajímavá. Jak je to ve vašich rodinách, sledujete Barrandov a který pořad? Díky.
No to je divný...:-) Vždyť pan Sidovský nedávno v tiskové zprávě tvrdil, že "Pásmo nazvané „Animáček“ v období od 1. dubna do 9. června 2010 v čase od 19:00 do 20:00 dosáhlo v skupině 4 – 9 let rekordního průměrného ratingu 5,85% a share 26,35% (zdroj: ATO – Mediaresearch). Pořad tak úspěšně konkuruje zpravodajským relacím, které vysílají ostatní plnoformátové stanice.".
Kdo by to byl řekl, že děti ve věku od 4 do 9 let dají přednost Animáčku před zprávami. Jak nečekané!:-)))
Můžete si rýpat a posmívat jak chcete, ale v kategorii 4-14 let je během prime-timu TV Barrandov vyrovnaným soupeřem ČT1 a Primy a drží share mez 9-10%. A třeba ČT1 měla předminulý týden share pouze 7,8% nebo Prima minulý týden 9,5%. Nebo taková Prima Cool se drží v uvedených kategoriích okolo 6% a Cinema pouze kolem 3%. Takže je jasné, že pro inzerenty, kteří chtějí oslovit děti je Barrandov mezi 7 a 8 hodinou bezkonkurenční volba :-)
Já se nespomívám, konec konců, když ekonomicky nejsilnější skupinu 15-54 už mají obsazenou jiné televize, tak je jasné, že se musí Barrandov snažit ulovit aspoň nějaké ty drobáky v kategoriích 4-14 a 65+. Ale rýpnout si do stupidní Sidovského tiskové zprávy by bylo škoda si nechat ujít.:-)
Nevím kam na ta čísla chodíte, minulý týden byl share v kategorii 15-54 let následující: Nova Cinema 3,82%, Barrandov 3,55%, Prima Cool 3,12%. Během primetimu v kategorii 15-54 měla Cinema 4,32%, Barrandov 3,41% a Cool 2,81%.
A dlouhodobý share 26% proti nováckým TN je velký úspěch. Uvědomte si že Barrandov nemůže chytat každý divák a z těch co mohou ještě spousta domácnosti nemá samostatný televizor pro dítě ;-)
A baví mě, jak se snažíte manipulovat mícháním jablek a hrušek, tedy srovnáváním plnoformátové televize s televizemi tématickými. V tomto srovnání Cinema i Cool vlastně válcují.:-) Sidovský nepsal o domácnostech, ale o kategorii 4 až 9 let. Je jeho problém, že napíše něco, nad čím se ani nezamyslí a pak vypadá jako trouba.
Mě se zase líbí jak vytahujete další a další témata a nebudu se s vámi dále přít, protože to nikam nevede. Takže si klidně věřte tomu jak kdo koho válcuje a kteří diváci se na co dívají, respektive nedívají. Stejně tak nemá smysl řešit kdo měl jakou startovací pozici. Nic ale nezměníte na řeči čísel o dlouhodobějším trendu sledovanosti a tam jsou zatím jen 2 vítězové a ani jeden není ze skupiny Novy nebo Primy :-)
Tak si schválně vemte data např. za letošní rok a spojte je spojnicí trendů, protože právě pokud jde konkrétně o trend, tak ten mají při letošních datech Prima Cool i Nova Cinema lepší (strmější křivku) než Barrandov - celoroční vzestup je u Prima Cool cca o 2%, u Novy Cinema 2,25% a u Barrandova to je cca 1,25%. Jinak suverénně nejlepší je, pokud jde o trend, nejlepší ČT24 (4%), ČT4 je zhruba na úrovni Nova Cinema, tedy 2,25%. Pokud jde o opačný trend, tedy pokles sledovanosti, tak jsou na tom nejhůře Nova s ČT1, shodně o cca 6%.
To jste si vycucal asi z prstu, protože předminulý týden byla data o sledovanosti v 15+ vztažená k průměru za poslední půl rok následující:
Nova 33,5 % (- 3,24)
ČT 1 16,67 % (- 1,24)
Prima 16,02 % (+ 0,07)
ČT 4 4,61 % (+ 2,6)
TV Barrandov 4,36 % (+ 1,04)
ČT 2 4,22 % (- 1,92)
ČT 24 3,72 % (+ 1,03)
Nova Cinema 3,07 % (+ 0,67)
Prima Cool 2,47 % (+ 0,79)
A meziroční srovnání je zcela jednoznačné:
Nova 33,5 % (- 5,29)
ČT 1 16,67 % (- 1,31)
Prima 16,02 % (- 2,51)
ČT 4 4,61 % (+ 3,81)
TV Barrandov 4,36 % (+ 2,63)
ČT 2 4,22 % (- 1,06)
ČT 24 3,72 % (+ 1,52)
Nova Cinema 3,07 % (+ 1,54)
Prima Cool 2,47 % (+ 1,73)
Ale nevycucal, zase mícháte pojmy a průměry nejsou to samé, co trendy. Napsal jsem jasně, že jde o trend, kde jsou data od začátku roku do minulého týdne.
Ale souhlasím, že na jaře Barrandov trochu nešťastně experimentoval s programem a ve sledovanosti poněkud stagnoval. Nicméně nová programová ředitelka vyzbrojená dlouholetými zkušenostmi z Novy už uchopila oteže pevně do rukou a sledovanost v posledních týdnech opět letí vzhůru :-)
No neletí:-) "Vyletěly" ve srovnání 20. a 22.týdne, kdy skok takřka o procento je v případě digitální televize opravdu úspěch. Ale 23.týden již data jen stagnovala a 24.týden opět o něco klesla. Je fakt, že současná data jsou "deformovaná" MS ve fotbale, které právě 22.týden začalo. Takže se teprve ukáže, kam se po skončení šampionátu a hlavně po prázdninách, s najetím na podzimní vysílací schémata u jednotlivých televizí, pohnou.... nicméně si myslím, že do konce roku se se zapnutím(d)/vypnutím(a) dalších vysílačů může Barrandovu podařit vyšplhat až na 5% podíl.
No vidíte že se nakonec shodneme ;-)
Ale letos je plánovaný share 6%, což s postupným vypínáním analogových vysílačů a naopak zapínáním nových digitálních je reálné. Jinak aby nedošlo při růstu k přehřátí, je potřeba občas zvolnit a stabilizovat firmu před tím, než se opět nadechne před výšlapem výš :-)
Mimochodem, dnes v Budapešti začal největší televizní veletrh ve Střední Evropě, tak se nechejme překvapit co pro nás jednotlivé stanice nakoupí...
Nedávno jste tu psal že kromě Novy sledujete jen placené satelitní kanály, takže asi nebudete typická česká domácnost ;-)
Já sleduji Barrandov společně s ČT1 nejčastěji, s mírným odstupem následují ostatní 3 kanály ČT a Nova. Naopak mě vůbec neoslovuje Prima, Nova Cinema nebo Z1, ale proto máme tolik kanálů, aby si každý mohl vybrat dle svého gusta :-)
Davide, Barrandov je o 80% lepší, než např. Prima. Na Barrandově dávají občas zajímavé věci ... na Primě téměř nic. Než začala být Prima rodinnou stanicí, bývala mnohem lepší.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).