v oblasti cílení reklamy. Podle něj nejde reklama cílit na konkrétního zákazníka a lze se max. trefit někam okolo terče např. zveřejněním reklamy na produkty pro ženy na webu určeném pro ženy. Podle mne má autor jen velmi omezenou představivost. Nic ve zlém. Podle mne lze reklamu cílit dokonce jmenovitě - pochopitelně za dodržení určitých podmínek. Příklad: FB, Twitter, Google a další webové služby mají (připravují) funkce pro sledování polohy. V případě, že má potenciální zákazník mobilní zařízení s aktivovanou službou pro monitoring polohy např. Google Latitude na smartphone s Androidem (jen poznamenám, že ta aktivace se vnutí velmi snadno) pak má Google data o poloze a historii pohybu svého uživatele. Mark Zuckerberg má těch dat o našich zájmech a potřebách z profilů také přehršel a už je i za účelem businessu zneužil. Představme si, že Google použije svá data o Vaší poloze. Ví, že pravidelně jezdíte do zaměstnání a obvykle se v době od 6,45 do 7.15 nacházíte v blízkosti obchodu s lyžařskými potřebami. Z Vašeho profilu Google ví, že rád lyžujete. Podobné informace může lehce vyhodnocovat aplikační automat. Pak stačí už jen ty informace poskytnout té prodejně lyžařských potřeb (za úplatu) a ráno v určitý čas se na interaktivní reklamní tabuli za výlohou objeví nápis "pane Nováku máme pro Vás skvělou slevu na nákup lyžařského vybavení ve výši 20 %". Podobná hláška může panu Novákovi přijít i přímo na jeho mobil jako SMS nebo jako zpráva Google talk. Aktivace či povolení podobných notifikací se dá velmi snadno potenciálním zákazníkům vnutit. Využije se metoda vyskakovacího okna s YES a NO někde na začátku aktivačního procesu, kdy většina lidí obvykle automaticky kliká na YES aby to už měli za sebou a vůbec nečte co povoluje. A takových příkladů cílení reklamy s již dostupnou technologií Vám tu nasypu mnohem více .. např. využití komunitních informací, kdy může třeba takový FB vyhodnotit okruh Vašich nejbližších se kterými nejvíce komunikujete a nabídnout Vám cílenou zvýhodněnou nabídku na společný rekreační pobyt .. mám pokračovat ?
No mě spíš připadá, že autor poukazuje na to, že cílení reklamy na FB nestojí za nic a posílá reklamy, jejichž nesmyslnost je jasná už z informací, které má systém k dispozici už teď. Viz ten Google Chrome - z jakého browseru přistupuji k webu je známé už dávno, tvůrci webů to využívat umí dobře. Jestliže ale i přes to jde reklama "přejdi na Chrome" člověku, který z Chrome k webu přistupuje, tak to znamená, že reklama prostě cílená není a zadavatel nepřemýšlel. To samé restaurace - většina lidí na FB bydliště v obecné rovině vyplněno má - neprozradí tedy adresu, ale třeba "Brno" tam je. Proč tedy dotyčnému skočí reklama na restauraci v Praze?
Prostě jedna věc je to, jaké jsou možnosti, druhá věc ale je, že se moc nevyužívá ani toho, co je reálně k dispozici už teď...
Jeane, váš komentář je hodně technikální a na hony vzdálen realitě reklamního trhu. Inzerent má zájem o maximální zásah, protože sám neví, kde je ta hranice - kdo o jeho produkt bude mít zájem, kdo může mít zájem a kdo už zájem mít nebude. Proto raději méně podmínek pro targetování. Ono to ostatně přináší nižší cenu (resp. představa mnoha vlastníků inzertního prostoru je, že targetovanou reklamu budou prodávat za násobky té netargetované). A navíc, jak píše p. Hlavenka - z mých lajků pozná každý prd, protože lajkuju věci, které se mi líbí a z různých důvodů. Nemusí to znamenat, že si je chci hned kupovat.
Zdá se mi, že na hony vzdálena reklamní realitě je spíše Vaše úvaha. Neberte to osobně. Já se vůbec nesnažím tvrdit, že plošná reklama nemá smysl. Ta rozhodně smysl má. Pokud je zajímavá a upoutá klienta pak je velkým přínosem pro inzerenta. Pokud se nepovede a je nudná pak nemá pozitivní efekt a naopak může výrobku či službě uškodit. Cílená reklama není ničím co by mělo plošnou reklamu nahradit. Jen je jednou z forem. Navíc je využívána hojně již dlouhou dobu. Níže jsem psal o cílení na stávající zákazníky a uváděl jsem příklad slevových kuponů od f. Takko. Ta "má" technikálnost není vůbec má. Je to prostě realita. Technické novinky, které lze v reklamě efektivně použít půjdou jistě použity budou. Můžete se hádat, můžete nesouhlasit ale to je tak asi vše co s tím můžete dělat :-)