Vlákno názorů k článku Behaviorální cílení a cesta na konec duhy od Martin P. - O tomhle myslím, že jsem už psal na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 2. 2011 11:02

    Martin P. (neregistrovaný)

    O tomhle myslím, že jsem už psal na svém blogu, ale reklama na Internetu , FB či jiné sociální sítě nedokáže podchytit negativa, nebo negativní rozhodování člověka.
    Ne, nemyslím tím nějaké neurotické excesy, ale i negativní věci a rozhodování je normální. Člověk nechce zmrznou, nechce zmoknout, nechce se nudit, nechce přijít o peníze, nechce se rozčilovat, i to „ne“ je prostě normální a přirozený.
    Většina těch systémů vychází jen z jednoduchého operandu AND, dokáže filtrovat pomocí i OR. Ale složitějším výběru či filtraci XOR či NOT nedokáže podchytit ( není, nemá, nechce atd.. )

    Všechny tyto systémy vycházejí z idealistického chcete, ale se stavem mysli nechcete, nedokáží operovat. Tedy jednoduše dokáži vyfiltrovat …chcete na koncert…. , ale nedokáží podchytit, že nechcete poslouchat to a to. Dokáži zjistit, že máte chuť na ovoce. Ale nedokáží pracovat s nechte hrušky.
    Tímto způsobem třeba i FB pracuje s automatickým výběrem potencionálních přátel.

    Teď je jaký to má dopad. Pokud takhle cílím reklamu na zboží a služby. Systém se netrefí. Nejen, že reklama se „jen“ mine účinkem a zákazník nebude získán. Ale efekt může být až minusový. Tedy vypěstujete odpor pro dané zboží či službu, protože to čím toho jedince zásobujete, nemá pro něj logické zájmové či sociální vazby které jsou mnohem , mnohem složitější.

  • 25. 2. 2011 11:29

    Jean Laroux (neregistrovaný)

    V tom "netrefení se" je jádro pudla jak u obecné reklamy tak i u té cílené. Jak tomu předejít ? Jak eliminovat riziko asociace odporového markeru s konkrétním produktem ? Reklama on demand ? Jak motivovat ten "demand čili "požadavek" tzn. zařídit aby tu reklamu klient vidět chtěl a vyvolala v něm naopak pozitivní marker ? Aktuálním zvýhodněním ceny produktu pro konkrétního jednotlivce nad pultovou cenu ? Pochopitelně toto není žádná novinka .. různé zásilkové book store, obchody s oděvy a jiné subjekty zasílají svým klientům slevové poukázky na zboží a ty jsou hodně využívány. Předevčírem manželka dostala taková kolečka se slevami po procentech 5%, 10%, 20%, 30% .. ty si připíchne na vybrané hadříky v jednom obchodě a ve stanovenou dobu (dny) je bude mít o uvedená procenta levnější. To budou zase fronty .. jako vždy .... Už to tedy zbývá jen vhodně napasovat na technologie a webové služby a ...

  • 25. 2. 2011 12:48

    Martin P. (neregistrovaný)

    Jak tomu předejít by bylo z mého pohledu hodně komplikované a možná ten boj nejde nikdy vyhrát. Problém je v idealizaci a typizace návštěvníka, je asi moc primitivní. Sice Gaussova křivka se tam bude projevovat vždy, otázka oblast nás zajímá.

    Jak eliminovat riziko asociace odporového markeru s konkrétním produktem? Z logiky věci, neseznamovat ho sním, pokud nechce. Nebylo by problém vypěstovat přeci u návštěvníků stránky negativní reflex. Extrémem, který by nebyl nereálný je až nějaký neurotický efekt, že pokaždé když uvidí\uslyší název zboží tak ho rozbolí žaludek nebo hlava. Protože bude mít zafyxovánu negativní asociaci.
    Cesta ale k dobré personalizaci je asi příliš složitá a komplikovaná. Malé a uzavřené systémy se dají popsat jednoduše a logika zpracování dat je tomu úměrná. Jenže s velikostí exponenciálně rostou kombinace, které návštěvník může představovat.
    Proto FB v univerzitním prostředí byl efektivnější. Uživatel byl typizovanější „jednoduše popsatelný“, sesbíraná data šla jednoduše vyhodnotit. Celosvětově už tak efektivní není.
    Já bych byl pro on-demand . Ale myslím, že pro to není dostatek odvahy ze strany zadavatele ani media, kde to bude umístěno. Asi se bojí poznání, že …císař je nahý…. Tedy odhalení že nemají co nabídnout. Nebo že je nadhodnocená cena za reklamu na daném mediu. On deman by umožnil opravdu objektivní hodnocení.

    Já si myslím, že to je důvod proč on-demand se brání televize. Mohlo by se poukázat na to, že třeba divák je nezajímavým zákazníkem a tím by samo mohla padnout cena za reklamu , která je vyšponovaná uměle

    Aktuální zvýhodnění je zajímavá věc, ale v kontextu s něčím. Pokud zboží\službu nechci, cena do vždy nezvrátí. Jeden z důsledků krize, o kterém se hovořilo jako o pozorovatelné změně chování zákazníků je to, že zákazník je více vnímavý k posuzování cena\výkon a odklání se čistě od hledání nejnižší ceny.

  • 25. 2. 2011 14:16

    Jean Laroux (neregistrovaný)

    Já bych se nebál prognózu vývoje navázat na trendy. Pokud se budou služby dále propojovat v hierarchicky vyšší celky pak se budou sdružovat i data. Má-li pro cílenou reklamu dostupné informace např. FB a naopak Google má k dispozici technologii sledování polohy k čem dojde po fúzi obou subjektů ? Myslím, že ty malé a uzavřené systémy nakonec doplní ty velké systémy. Stanou se jejich součástí. Vytvoří se nadnárodní či globální informační komplex(y) služeb na obchodní bázi service holdingů v němž se integrují různí hráči z různých oblastí. On demand bude pak v takové architektuře použitelnější a efektivnější budou i metody směrování reklamy.

    Ve vztahu k TV. Pokud to zapadne do schématu nadcházejících, potenciálních změn (blížící se Singularita) pak různým televizím nezbude než se přizpůsobit. Divák začne odmítat vnucenou reklamu uprostřed filmů a bude přepínat. Možná se nebude chtít ani koukat na film prošpikovaný reklamou, který už několikrát viděl a jelikož bude mít k dispozici Video on demand, kde shlédne novinku za "bůra" pak přestane na kanál koukat úplně. Sníží se počet diváků, sníží se diváci reklam, sníží se zisky inzerentů = Inzerenti nebudou tolik platit za reklamu = TV musí snížit náklady = nižší kvalita pořadů = zánik TV multiplexů. To je pochopitelně trochu předramatizovaný scénář :-) nicméně trend může jít tímto směrem. Jak se producenti TV přizpůsobí ? Možná přestanou nabízet ty "cizí" staré filmy, na které už nikdo nekouká a za které se musí platit. Možná začnou více tvořit své vlastní pořady dokumentární, publicistické, umělecké, zábavné, zpravodajské atp. a ty nebudou poskytovat zdarma ale buď je nabídnou zákazníkům za "peníze" cestou poskytovatele TV obsahu (UPC, Google atp.) nebo je budou vysílat skrze uzamčené multiplexy, kdy na odemčení budete potřebovat nějakou tu kartu. Filmy a pořady už budou bez reklam protože, za tu už nebude inkasovat TV producent ale poskytovatel neboť bude cílená a jen poskytovatel bude mít mechanismy na analýzu a směrování cílené reklamy. Nejspíš přijde na přetřes i tématika veřejnoprávních TV. Na počátku budou jejich existenci obhajovat mnozí obhájci a budou tvrdit, že jedině veřejnoprávní TV nabízí objektivní a komplexní zpravodajství zaměřené na všechny skupiny obyvatelstva. Odpůrci budou naopak tvrdit, že veřejnoprávní TV je lehce zneužitelná v politické hře a má propagandistické rysy a jediný způsob zajištění objektivity je v systému neregulované - alternativní nabídky různých kanálů privátních. V důsledku diskuze a na základě ekonomických tlaků souvisejících se singularitou nakonec dojde k zániku veřejnoprávního subjektu, který se nakonec stane privátním. S tím dojde i k zániku nesmyslných koncesionářských poplatků za vlastnictví TV .. berte to spíše jako takové laškování s možným vývojem než jako reálnou prognózu ;)

    Ve vztahu k zvýhodňování. Je to přesně jak píšete. To zvýhodnění musí opravdu jít v kontextu s něčím co CHCI. Nesmí být vnucováno. Pak to má jedině svůj smysl. V tomto schématu si nepředstavujme pouze jednu zvýhodněnou nabídku ale několik zvýhodněných nabídek, které budou přicházet dle subjektivně zvoleného schématu. Např. Zasílejte mi nabídky na zahradní techniku jen v čase od do .. a v prostoru tom a tom. To je požadavek na poskytovatele služby. Ten vyhodnotí dle mého profilu mé potřeby, zakomponuje mé přímé požadavky a ve vymezeném prostoru a čase zobrazí určitou reklamu určitých inzerentů. Práce na inzertním oddělení poskytovatele probíhá tak, že se posbírá o co má klient zájem (požádal o to přímo) nebo o co by mohl mít zájem (odpovídá to jeho profilu a souhlasil s nabídkami dle profilu) a vše se rozškatulkuje po oblastech. Následně se nabídne inzerentům kde by si mohli zaplatit reklamu. Inzerent zaplatí a má jistotu, že reklama půjde ke klientovi, který o ni má zájem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).