Pokud jsou na oknech folie, jsou okna neotevíratelná a ve vagonu je klimatizace. Že je občas rozbitá, nebo ji průvodčí neumí spustit, či nastavit, už je jiná kapitola. Lokálkové orchestriony na oknech folie nemají a navíc mají okna aspoň částečně sklápěcí, ale kovová krabice, kvalitně uzemněná přes kvalitně uzemněné koleje bude z hlediska elektromagnetického vlnění vždy problém. Připočtěte si k tomu ještě rušení od zab. zař., nebo elektronické regulace hnacích vozidel a není co řešit.
Jirsak. Co vedej o "energeticke vyhodnosti" na zeleznici? Kdypak bude jirsak resit to ze Ceske drahy nechaji zbytecne x hodin chladit prazdny vlak na odstavne koleji protoze je striska je na SZDC prilis draha? Pak nemaji byt klimatizace rozbite.
Vagon se pres okna vyhriva tak jako tak a stare vagony jeste vice pres konstrukci. Vagon se taky vyhriva lidmi. Jeden clovek v klidu je sto watu tepelneho vykonu.