s moderními vlaky je už potřeba mít vysílač přímo ve vlaku, k vidění v západních zemích.
Tady to je kocourkov, operátoři tvrdí, že vlaky jsou neprostupné, dráhy tvrdí, že tratě nejsou pokryté signálem. Dráhy by rádi vysílač do vlaku, ale nechtějí to platit a nemají na to licenci, operátoři by také rádi pokryli vlaky, ale nechtějí do toho investovat.
S metrem v Praze je úplně stejná situace. Přitom z mého pohledu je logické, že operátoři chtějí mít signál tam, kde se koncentrují jejich zákazníci a že budování sítě je jejich starost.
Az na tu posledni cast. Operatori predevsim chteji, aby jim zakaznici platili. Pokud pak plati presto, ze sit nepouzivaji (nebo nemohou pouzivat) tim lepe.
V pripade metra je to pak 0 z 0. Totiz procento realne neuskutecnenych hovoru, ktere by pripadne prinesly dalsi penize, bude naprosto mizive. Ti lide zkratka zavolaji v okamziku, kdy z toho metra vyjdou.
V cizine by to vypadalo stejne, ale mozna tam zakaznici vice reaguji a tim padem lepe funguje konkurence. Proto (casto tytez firmy) pokryvaji uzemi daleko lepe, protoze se boji, ze jim zakaznici utecou. U nas nemaji kam.
Pokud si to chcete vyzkouset na vlastni kuzi, tak otestujte kuprikladu jizni svahy Krusnych hor. Neni rec o zadnych velehorach, jde o svahy smerem do naseho vnitrozemi, a dalo by se rici, ze by clovek ocekaval naprosto bezproblemove pokryti. Muzete se ovsem jen modlit, ze se vam na nejakem tom vylete nic nestane, v opacnem pripade doufejte, ze sebou mate schopneho lezce/bezce, ktery rychle vybehne na vrchol a z nemecke site tu pomoc zavola.