Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Bild.de: vypněte blokátor reklam, nebo zaplaťte. Jinak naše články neuvidíte od Wolfling - To není moc přesné přirovnání. V našem případě...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 10. 2015 12:37

    Wolfling (neregistrovaný)

    To není moc přesné přirovnání. V našem případě totiž obchodník rozdává housky zadarmo, i když má s jejich pečením náklady. A jeho prodejna pravda smrdí reklamou, takže to musíte čichat.

    Varianta, že smrdutou prodejnu nechcete, takže hrdě odejdete jinam je naprosto legitimní - ovšem obchodníkovi tím nevzniká žádná ztráta, protože pokud si reklamu odmítnete zobrazit, stejně z vás nic nemá.

    Takže nechodit tam je skutečně win-win situace. Pokud tedy najdete někoho, kdo vám stejné informace dá zdarma, ve stejné kvalitě a bez reklamy.

    Zatím pravděpodobně najdete, ale pokud se tahle praktika osvědčí, tak to může časem začít být problém, protože všechny velké zpravodajské weby žijí buď z předplatného nebo z reklamy. A případný úprk konzumentů, kteří jim neposkytují ani jedno, je nemusí nijak trápit.

  • 15. 10. 2015 22:56

    Starous (neregistrovaný)

    myslíte ten aeronet který je místní pobočkou KGB ? To má tedy k obyčejnému lidu blízko...asi tak jako alexandrovci

  • 15. 10. 2015 15:26

    krakonoš (neregistrovaný)

    Když už si mám vybrat, tak raději ten Aeronet a nejen kvůli reklamě. Ono když občas vyrazíte pěšky mezi prostý lid, což managoři nedělají, protože mají kluby a golf, tak zjistíte velmi rychle, že ten Aeronet má k realitě všedního dne o něco blíž. Že skutečně objektivní a nezávislé medium neexistuje, protože každý informační kanál někdo nějak financuje a stále platí, že koho chleba jíš, toho píseň zpívej, je, bohužel smutný fakt, který bude platit, dokud bude lidstvo lidstvem. (A svinstvo svinstvem).

  • 14. 10. 2015 19:50

    špehování (neregistrovaný)

    A jde nějak to jejich špehování toho co mám/nemám v prohlížeči, co tam dělám/nedělám nějak zamezit? Co když nechci aby mě špehovali? Jde to nějak?

  • 14. 10. 2015 21:12

    krakonoš (neregistrovaný)

    Jde. Adblock donastavit, aby blokoval vše a přidat flashblock, nosript, better privacy a ghostery, Ghostery rovněž donastavit na totální blokování. Ve FF pak nastavit: Informovat servery, že nechi být sledován, po každém skončení běhu prohlížeče nechat vymazat historii a cookies, zakázat cookies třetích stran a ve finále nastavit anonymní surfování. A pokud se to některým webařům nelíbí, ať klidně soptí, to je totiž to jediné, co s tím můžou dělat.

  • 14. 10. 2015 21:32

    krakonoš (neregistrovaný)

    Dobrý den, chtěl bych šest housek.
    Ano, ale musíte si k nim koupit dvě kila tlačenky. Už ji tu mám poněkud déle, takže na povrchu je ušlechtilá plíseň a také vůně je taková pikantnější, Ale já ji musel koupit a když ji neprodám, tak prodělám a musel bych zavřít krám.
    Co uděláte? Koupíte ten humus, nebo půjdete jinam?
    Aneb: smlouvu s inzerentem uzavřel provozovatel webu, ne já. Takže pokud nechci mít s inzerentem nic společného, nikdo mi nemá právo nutit jakoukoli ,,přidanou hodnotu" Třeba už jen proto, že na webu o květinách rozhodně nebudu zvědavý na reklamu na pampersky.

  • 15. 10. 2015 13:47

    Wolfling (neregistrovaný)

    Dobrý příklad s obchodníkem hmotným zbožím nenajdete, protože prostě ani zprávy ani reklama hmotné zboží nejsou a chovají se podle jiných zákonitostí.

    Na jedné straně máte pravdu, že narozdíl od housek se zprávy nevyčerpají tím, že je někdo zkonzumuje. Což ovšem nic nemění na tom, že je třeba, aby existoval dostatečný počet konzumentů, kteří zkonzumují reklamu, nebo zákazníků, kteří zaplatí předplatné. Pokud jich dost nebude, tak se zprávy nezaplatí a jejich kvalita klesne (tedy zrovna v případě bildu lze o kvalitě široce diskutovat, ale bavíme se
    obecně).

    Na druhé straně ale pokud mluvíte o koupi piva, tak tím implikujete, že konzument, který shlédne reklamu, obchodníkovi něco platí. To ale není pravda, platí zadavatel reklamy, nikoli konzument. A tady jsme pak u kořene věci, kdy se Krakonoš výše vymezuje proti tomu, že mu provozovatel webu nutí reklamu. Kámen úrazu je právě v tom, že smlouva existuje mezi poskytovatelem reklamy a provozovatelem webu. Konzument, který na provoz webu nepřispívá, nemá zaručeny žádné služby, přispívá webu pouze tím, že sleduje reklamu. Pokud ji sledovat nechce, pak není webu žádným způsobem prospěšný.

    V čem máte pravdu je, že existují média, která nemají za cíl vytváření zisku, ale na základě financování zvenčí (a za cenu ztrát) ovlivňovat veřejné mínění. Neboli konzument, který odmítá platit a zároveň konzumovat reklamu bude s otevřenou náručí vítan na aeronetu. To už snad radši ten Bild.

  • 15. 10. 2015 23:15

    krakonoš (neregistrovaný)

    Krásný, leč naivní názor. Žádný web reklamu neomezí, stane se přesný opak. Protože i kdyby webař něco takového chtěl, kadiči toho svinstva mu to nedovolí, protože by to pro ně znamenalo pokles zisku a výkonu a to je v kapitalismu ekonomický zločin. Takže si nedělám iluze, že reklamáři se někdy umravní, to raději budou zkoušet vše možné i nemožné až do úspěšného krachu. (včera bylo pozdě!) Ale nikdo vám nebrání, občas Adblock vypnout, já na to jednak nemám žaludek a jednak to považuji za ztrátu času. (vypnout, zděsit se nad tím, co se z původně slušného webu stalo, znova zapnout a pak likvidovat natažené svinstvo) - děkuji, ale ne.

  • 15. 10. 2015 23:08

    krakonoš (neregistrovaný)

    Aeronet je, (možná), místní pobočkou KGB, ti ostatní jsou zase hlásnou troubou USSA - objektivita jde v obou případech do kopru. Takže není, co řešit. Jenže pravda vyjde časem stejně najevo, bohužel málokdo si pamatuje novinářské pindy rok, nebo dva zpátky.

  • 15. 10. 2015 13:33

    Luboš

    Ten príklad má jednu chybu.

    Obchodník má len určitý počet housek - takže ak by si niekto zobral zadarmo, utrpel by hmatateľnú škodu - ušlý zisk.

    Ale u webu je to iné.
    - Mal by prispôsobiť svoje výdavky/náklady reálnym príjmom (z reklamy).
    - Alebo obsah poskytovať platiacim návštevníkom.
    - Mnohým ani nejde o zisk, ale o ovplyvňovaní verejnej mienky - tiež už samotný obsah môže byť (anti)reklamou, skrytou reklamou.

    Ja vidím budúcnosť (neviem, či je to dobré alebo zlé) v poslednej možnosti. To sa ale nebude páčiť Googlu AdWords.

    Nútiť pozerať reklamu je ako dostať housku zadarmo, ale pod podmienkou, že si musíte k nej kúpiť pivo (zaplatí aj tú housku).

    Inak ak si niekto už raz nainštaluje blokátor, ak potom nejaký web zmení správanie - obmedzí reklamu, nijak sa to takýto užívateľ nedozvie, a 99,99% by si aj tak v blokátory nič nepovolovala pre daný web - väčšina to ani nevie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).