Jak jiz podotkl Jirka Lahvička, je škoda, že žádný výměnný sestém u nás měří pouze click-rate a nikoli click-through rate. Rozdíly jsou u výměnných systémů opravdu velké. Příklad - spustím kampaň, výsledkem je 1000 kliknutí při click-rate 2,0%, nicméne na inzerovaný server se dostane pouze 250 lidí, click-through rate je tedy pouze 0,5 procenta, z čehož vyplývá, že počet kliknutí znamená vlastně pouze to, kolik lidí daný banner zaujal tak, že na něj kliknuli (třeba i omylem u Winbanneru). ALe toto číslo je dobré pouze tak pro nějaký žebřížek reklamních bannerů TOP15 v klikatelnosti :(
Byl by problem click-through rate sledovat, třeba pres cookies nebo přes session?
Pochopil jste to naprosto spravne, pane Kucero. Sice vyber kategorii pro priklad je extremni a asi by nenastal, ale napr. dnes tezko najdete server, ktery by psal o pocitacich a nepsal o mobilech. Takze bude jak v kategorii Pocitace, tak Mobily. A kdyz chcete zobrazovat v kategorii pocitace a ne v kategorii mobily, je myslim logicke zobrazovat i na serveru, ktery patri do obou soucasne - jinak byste prisel o prakticky vsechny vetsi na IT orientovane servery.
Neni problem to udelat striktne a dodrzovat, ze kde byt nechcete, tam take nebudete, je to zmena SQL dotazu na 10 vterin. Myslim sel, ze pak se dostaneme presne do situace, kdy 90% lidi, kteri budou chtit zobrazovat v zadanych kategoriich (s hackem nad z) a bohuzel tam nebude misto, protoze cileni bude prilis prilis striktni.
Navic, hodne casto se stava, ze danny banner funguje velmi dobre ve zcela necekanych kategoriich - takze nelze spolehat na jednou nastavene cileni, vse je funkci banneru.
A pokud se tyka uspesnosti, myslim, ze srovnavat v zasade nelze. Kazdy system ma zcela jine portfolio serveru, coz ma na uspesnost merenou CTRkem velky vliv. Neni tajemstvim, ze napr. na vyhledavacich CTR nebyva nejvyssi, pritom protoci pomerne hodne impresi. Ale zase to neplati obecne a prumerne CTR se na jednou nejmenovanem, kdyz jsme to nahodne testovali, pohybovalo kolem 0,98 %
Asi jo, tak je to presne. Tak to asi naprogramovali. A pokud to tak nechteli, tak uz vi jak to vlastne chteli a mohou byt spokojeni. Ale co, svet se toci dal.
text pana Matuly je pomerne jasny.
Mam server XY, ktery je zarazen v kategoriich Pocitace a treba Moda :)
Nejaky uzivatel, ktery ma nasporeno treba 10 000 kreditu zada, ze chce sve bannery zobrazovat v kategori Pocitace, ale nechce je zobrazovat v sekci MOda. A problem je to, ze zminovany server XY je uveden v obou techto kategoriich, cimz nastane konflikt (sekci Pocitace je povolena, sekce MODa povolenan neni) a defacto by melo dojit k zaseknuti a zacykleni serveru , automatickemu restaru, vyskakovani chybovych hlasek, smazani takoveho uzivatel apod. :o))))
Programatori Billboardu to ale vyresili tak - a mozna spravne - , ze VASE prani ma prednost pred zakazem a banner se tedy bude zobrazovat na serveru XY, i kdyz ten je uveden v sekci MODA, kde svuj banner zobrazovat nechcete.
Doufam, ze jsem to pochopil dobre, protoze jestli ne, tak v tom mam gulas i ja, a kdyz ja Gulas zrovna moc rad nemam :)
To je dobry gulas.
Ale to nic, znovu.
Server se sam zaradi do kategorie 1 a 5.
Zadavatel reklamy ci ucastnik systemu chce svuj baner zobrazovat v 1 a nechce v 5........
Nebudu psat dale, protoze je to absolutne nelogicke. To snad musel programovat nejaky genius.
Skloubit tak nesklubitelne jde snad jen v cesku.
Aspon vidite, jaka absolutni pi... je ono slavne cileni, kterym se dnes ohaneji ty "nejproslavenejsi" agentury typu MIA, BB, MrLinx a jejich hlasna trouba SPIR.
Radeji jiz nic nepiste, aby to nevipadalo, ze je to vse opravdu jen trapne divadlo.
Rad bych udelal par poznamek k cileni, o kterem se v clanku hovori.
Predne chci rici, ze se BillBoard.cz striktne drzi uzivatelskych preferenci, takze neni pravdou, ze by z duvodu hladke spotreby kreditu uzivatelska nastaveni ignoroval. Pokusim se vysvetlit, proc k tomuto dojmu muze dochazet. Jak asi vite, kazdy server muze byt v BillBoardu zarazen ve vice nez jedne kategorii, coz zvlaste u velkych serveru, zabyvajicich se vice oblastmi ma svuj smysl. Koneckoncu, do vice kategorii se zarazuji sami uzivatele, ackoli jim to nedoporucujeme. Pokud si potom vyberete, ze chcete Vas banner zobrazovat v kategorii 1 a nechcete v kategorii 5, mohou nastat situace, kdy ma dojit k zobrazeni Vaseho banneru na serveru, ktery se sam zaradil do obou techto kategorii. System potom stoji pred dilematem - vyjadrili jste prani banner na predmetnem serveru zobrazit a zaroven jste to zakazali. V tomto pripade jsme se rozhodli preferovat Vase prani pred zakazem a Vas banner se zobrazi, o cemz se vytvori zaznam ve statistikach. Jelikoz vsak je server ve dvou kategoriich, musi se zaznam vytvorit pro obe, tedy i zakazanou kategorii. Tim padem se ve statistikach zda, jakoby server nedodrzoval Vase nastaveni, ackoli opak je pravdou. Uf, snad je to pochopitelne :o)
Pokud jde o preference kategorii - opravdu jde o prednostni zobrazovani, tzn. ze pokud si system muze vybrat, ktery banner na nejakem serveru zobrazi, pak to bude ten, ktery si tam pral byt zobrazen. Pokud chcete striktni zacileni, muzete to udelat presne tak, jako pan Lahvicka, tedy uprednostnit urcite kategorie a zbytek zakazat. Zakaz je totiz povazovan za striktni, nikoli preferencni nastaveni a plati proto za kazdych okolnosti. Stale ale plati to, co jsem napsal vyse - zakaz je mene nez Vase prani...
...protoze Vase prani je to, co nas hlavne zajima :o)))
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).