Skoda jen ze se BR k tomu nedokaze postavit celem - mam znacne problemy s tim uverit, ze to byla soukroma aktivita slecny stazistky :). To musi CSOB doslova milovat :))).
Řekl bych, že je spíše jednoduchý, než dobrý. Jednoduchý až příliš, na úkor využitelnosti služby.
Zprocesování obchodnického účtu je pěkný opruz, v zásadě to umí jediné - poslat a případně přijmout peníze z vnitřního účtu na účet a totéž provést na bankovní účet. Což je sice zhruba to, co by člověk od platebního mechanismu očekával, ale doba se posunula, čekat dva dny na to, až se mi nabije účet a mohl jsem provést platbu, to je trochu hloupé. A používat k nabíjení kartu, to už je snazší platit přímo kartou. Takže mi poněkud chybí, k čemu to je.
Já myslím, že ta kampaň moc chytrá nebyla:
* Příspěvky mi spíš připomínaly tiskové zprávy než blog, nepůsobily moc věrohodně.
* Prvním etickým pochybením bylo, navážet se ostře do konkurence a vydávat to za pohled nezávislé soukromé osoby. Nevadí mi tolik, když si někdo udělá „falešnou“ identitu, ale tohle je špinavá práce a B&R si za ni zaslouží pořádný průser.
* To, že „stážistka“ ukradla fotky konkrétního člověka a vydávala ji za svou, je věc, která se prostě nedělá.
* To, že své pochybení svádí na stážistku, což je asi tak věrohodné, jako Grossův strýc Vik, je další věc, za kterou si zaslouží průser.
Suma sumárum, kampaň se jim nejen nepovedla ve smyslu vytvoření dobrého zvuku nové službě, ale navíc ještě udělali několik chyb nikoliv bez zlého úmyslu, které jim po zásluze výrazně uškodí.
Hlavně, Martine, je fakt asi dobrá, ta stážistka. Zfleku jí zaměstnám, jestli ji najdu. Když odhlídnu od toho, že je to skrytá kampaň, tři měsíce psát promyšleně s takovým epickým vývojem, to je profesionální výkon.
Potíž opravdu vidím hlavně u B&R. Ty blogspoty měly zásah třeba jen dva tři tisíce lidí. Nezvládnutá krizová komunikace u B&R vyústila v článek na E15, kde se zásah multiplikuje, ovšem s negativním znaménkem. A navíc, když nepřijala B&R odpovědnost, tak média teď podle principu "cui bono" ugrilujou ČSOB (a na Poštovní spořitelnu nějak zázrakem zapomenou).
Nemáte někdo volnou pozvánku? Kdyby náhodou ano, prosím, sem s ní: zdenek.polach (at) bontonland.cz
Ty pěkné články jsem četl taky a zaujaly mě, ale chtěl jsem si to vyzkoušet sám. Je mi jedno, jestli ta kampaň byla PR nebo reálné zkušenosti, stejně žádný obchodník nenasadí takový systém, aniž by si ho vyzkoušel, a vedení ČSOB podle mě nebude tuhle aférku vůbec řešit, nemyslím si, že mu uškodila, spíš naopak..
vidim to taky tak, nejvice jim to uskodi jako naprosty amaterismus.. nikdy bych k nim zakazku nesveril, kdyz tohle bylo skutecne jejich dilo. Dale je to na nekolik trestnych cinu.
PR agentury v ČR už takto dávno standardně pracují. Špinavou práci odvedou studentíci, kteří jsou při odhalení ihned "vyhozeni" . Součástí jejich smluv je i závazek mlčenlivosti s tučnou pokutou, tak nehrozí, že by se některý prořekl...
Což o to, PR snahu ČSOB i Bizonů chápu, ale asi si nejdřív měli přečíst můj článek (http://www.emarketer.cz/643511-ovlivnovat-nebo-neovlivnovat-diskuze.php). Pokud chce někdo dělat BUZZ nebo WOMM tímto způsobem, měl by se alespoň držet základních pravidel obchodní etiky. A když už chtěli napadat konkurenci, měli zůstat u SMS a možná i PayPalu (ti by se asi nebránili), ale napadat svou přímou konkurenci je prostě holá blbost.
Navíc prohlášení typu “Může za to stážistka, byla to její vlastní akce, my o tom vůbec nevěděli” je vrchol trapnosti. To jim přeci nikdo neuvěří. No tak páni bankéři a PR specialisté, buďte chlapi a postavte se k tomu čelem! Buď si za svými argumenty stojíte, nebo přiznejte, že to byla chyba a omluvte se…
P.S.: Pouštět se do takovéhle akce a nemít připravenou krizovou komunikaci? Na co v tý ČSOB a hlavně v Bizonech myslí? A to se živí PR???
Ale PayPal jde nabit prevodem. Ucet v CZK maji u ceske pobocky Unicredit bank.
I kdyz me propojeni s platebni kartou prijde jednodussi, paranoikum staci, kdyz si vhodne nastavi limity.
no uvidime.. osobne jsem skepticky, neverim ze takovy nenazrany moloch jako je CSOB zvladne vybudovat efektivni a uzivatelsky privetivy microplatebni system.
Ale zas tak promyšlené mi to nepřipadlo, když měli na blozích téměř identické příspěvky.
Také nechápu jak to úspěšně a nenásilně ovlivňuje média, obchodníky i publikum přirozenou cestou.
Co jsem viděl ty blogy, jsou příklad toho čím se snad nikdo nemůže nechat ovlivnit - blog s několika příspěvky na stejné téma.
Nechám se ovlivnit názory lidí co znám, nebo těm co mají určitou historii publikování, odkazů na své články a citací.
Mrtvý blog, bez ohledu na to že se objevuje ve výsledcích vyhledávačů, na mě má efekt asi jako reklamní banner - možná zaregistruji že existuje Paysec, ale názory autora mě nezajímají.
U nás je pořád situace daleko lepší než v zahraničí. Tam je většina blogů komerční šmejd a každý den mi ve vyhledávání pár takových případů vyleze.
Hlavní problém je ve čtenářích a čím se nechají ovlivnit.
Hmmm, takze jste vlastne nic nezjistili - psat ze stejnych IP muze straaaasne moc lidi, muze to byt dokonce i z O2, ale pochybuju, ze by vsichni pracovali v Bison&Rose, ze by pouzivali stejny pocitac a ze by spolu vsichni bydleli. Nejaka podivna uvaha.
Protože můžu srovnávat jak s elektronickým bankovnictvím ČSOB, tak i s PayPalem, přijde mi, že PaySec je vážně dobrý. Mám k němu pár postřehů, ale vzhledem k tou, že je v neveřejném provozu, posílám připomínky přímo provozovateli.
Za týden ten produkt ale oficiálně uvedou, takže počkejte, postřehů bude víc...
"Po chvíli zjišťujeme, že dívky nejen, že znají své blogy navzájem, ale kromě toho také používají stejné počítače. Nejen, že spolu bydlí (a jsou připojeny přes ADSL od O2), ale také všechny tři pracují pro PR agenturu ČSOB a Poštovní spořitelny Bison & Rose."
To by me teda hodne zajimalo, jakym zpusobem jste dokazali zjistit, odkud kdo psal prizpevek? IPcko jeste pochopim, ovsem stejny pocitac, stejne bydliste a zamestnavatele ale opravdu nechapu. Muzete mi tohle vysvetlit?
Nejvic me pobavila reakce PR kancelare. Musim uznat, ze si umi vybrat zamestnance, kdyz ti ve volnem case tvori blogy o skvelych sluzbach svych klientu. Asi si zalozim blog o me oblibene Coca Cola Black, nez ji prestanou vyrabet...
ať je to kdo chce, hlavně když mě nechá nabít účet převodem a nebude ze mě lákat čísla debetky jako to dělá PayPal. Pro neznalce, i u PayPalu mohou obyvatelé zemí první kategorie používat převody. Bohužel ČR je kategorie druhá.
No já zase odmítám nechávat někde ležet své peníze jenom tak, co kdybych chtěl něco koupit... lepší je přístup PayPalu. Jinak kartou na internetu platím už pár let a zatím jsem žádný problém nezaznamenal.
O etice má smysl mluvit ohledně samotné reklamy na určité produkty formou fiktivního blogu. Pokud jde o veřejné napadání konkurentů smyšlenými osobami, je to jasný příklad nekalé soutěže dle obchodního zákoníku. Tedy protiprávní jednání.