S těmi barevnými variantami to podle mě není tak jednoznačné:
1. Když objednávám, chci vědět, která barva mi přijde (protože obvykle je nějaká, kterou vyloženě nechci).
2. Na variantu se váže dostupnost výrobku: když se červené/XL zrovna vyprodaly, tak na rozdíl od ostatních nejsou skladem.
Navíc si nemyslím, že by to 'tapetování variantami' byl vyloženě záměr - spíš půjde o určitou setrvačnost: dokud je eshop malý, není potřeba sofistikovaně rozlišovat varianty - mnohem jednodušší je evidence ve stylu varianta = samostatná skladová položka; no a když se eshop rozroste, tak už se nikomu nechce zpětně předělávat tisíce položek.
Je pravda, že je potřeba si také uvědomit jak se dají varianty řešit účetně, dnešní eshopy se neobejdou bez propojení na účetnictví a pak záleží jak chcete takové varianty řešit, asi je nesmyslné aby obchodník měl helmu XYZ v účetnictví a na eshopu na skladě 7x, a v skladu 4x XL a 3x L. Pokud povedete účetnictví ručně domnívám se, že to ani jinak nejde.
Pokud vím tak pohoda (nejrozšířenější účetnictví u eshopů) to ani neumí ty varianty.
Dále co třeba, když chcete udělat vyhledávání, např. zákazník je registrovaný muž s velikostí XL, tak je vhodné mu pak ukazovat pouze výrobky pro muže v XL. A jak takový filtr chcete technicky udělat?
Navíc není tak neobvyklé aby XL a L měli rozdílné ceny, minimálně třeba celé motorkářské kombinézy mají velikost S za jinou cenu než XL.
Souhlasím s tím, že barva bývá docela důležitá vlastnost a já bych uvítal, kdyby byly výrobky podle barev rozděleny. Už několikrát se mi stalo, že jsem si něco zkrátka neobjednal, protože barva nebyla jasně daná.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).