Agresivni reklama je dan zato, ze musite mit u sebe nainstalovane vsechno nejmodernejsi - mate to naonstalovane proto, abyste byly v kontaktu s nejmodernejsim vyvojem - a agresivni reklama k nejmodernejsimu vyvoji patri, takze nakonec mate co jste chteli. Rozhodnete se, ze poskakujici pizduchy, na "on mouse" efekty a podobne veci zas az tak moc nepotrebujete, vypnete javu, odinstalujte ShockWave - a bude razem po agresivni reklame, aniz prijdete o neco vazne duleziteho a nenahraditelneho (jsem ochoten pripustit naprosto ojedinele vyjimky s tohoto pravidla) ...
Rozcilovat se je naprosto zbytecne - ten kdo vystavuje nejake stranky ma plne pravo dat si tam cokoliv co uzna za vhodne - a pravo navstevniku je jedine - kdyz se jim nelibi, tak jit jinam. Kdyz jinam nejdete, tak vam ty stranky i se vsi tou reklamou za to zrejme stoji. Vsechno je to jen o rovnovaze ...
To je zhruba stejny argument, jako ze si za SPAM ve sve emailove schrance vlastne taky muzu sam - nemam preci pouzivat moderni technologie jako je email, staci prece tuzka, papir a postovni holub:) (To berte s nadsazkou, samozrejme SPAM a agresivni reklama se od sebe ponekud lisi, ale z tohoto Vaseho hlediska zas ne o tolik.)
Ja nemam nic proti reklame, nikdy by me nenapadlo nainstalovat si i na dial-upu nejakou utilitku, ktera me jich zbavi. Proste proto, ze souhlasim s tim, ze shlednutim banneru "zaplatim" za ziskane informace. Pokud mi ale reklama zacne aktivne branit v ziskavani techto informaci, tak chci dat najevo, ze mi to vadi.
Analogie s tistenymi casopisy - nevadi mi, ze je mezi nekolikastrankovy clanek vlozena dvojstrana reklamy. Ale asi bych nesnesl, aby byly v kazdem odstavci 2 reklamni veticky...
A posledni vec - v oblasti reklamy a marketingu jsem naprosty laik. Nevim, jak se meri uspesnost reklamy v novinach nebo televizi, ale vim, ze i kdyz jsem si schopen z vcera precteneho casopisu vybavit 90% clanku, tak reklamu ANI JEDINOU. Pokud tedy za argument cim dal tim agresivnejsi reklamy slouzi stale se snizujici pocet kliknuti na 1000 zobrazeni, tak asi nebude neco v poradku...
Zbyva dodat, ze poskytovatele informaci by si meli neustale uvedomovat, ze proces, kdy velmi agresivni reklamou zpusobi, ze jeho ctenari nainstaluji nejruznejsi filtry neni trivialne vratny a tak pote, co zjisti, ze pouzitim agresivnich forem mu vyznamne zacala klesat jeji ucinnost (a tedy prodejnost) nemusi uz byt mozne vratit se alespon do puvodniho stavu (protoze filtry uz jsou nainstalovany). Pouziti agresivnich forem tak mozna muze byt vyhodne z kratkodobeho hlediska, ale z dlouhodobeho hlediska mozna nakonec bude jejich efekt zaporny ...
To je ovsem jenom teorie. Netvrdim, ze par serveru nema na to, aby si mohly dovolit zavest placeny obsah a nekdo jim skutecne platil, ale troufam si trdit, ze vetsina na to nema. Zkus jmenovat nejaky obsahovy server, pro ktery by neplatilo, ze vsechny informace co na nem naleznu naleznu jeste na nekolika desitkach jinych mist. Takze, pravdepodobnost, ze budu platit za informace jako takove je velice miziva - ano, mozna budu ochoten platit za "pridane" sluzby - to, ze jsou informace pekne setridene, ohledne prevazane maslickou a na jednom miste a, v pripade, ze jsem na tom hur s jazyky, za to, ze jsou prevypraveny do cestiny. A je otazka, kolik z techto sluzeb budou lide ochotni platit a ktere z nich konzumuji jen proto, ze jsou zadarmo, ale za penize by se bez nich snadno obesli.
Zaver ? Pokud lide zacnou hromadne blokovat veskerou reklamu, a obsahove servery nenajdou jiny model fungovani pak nektere obsahove servery zaniknou, protoze se ukaze, ze nabizely neco, co jsou lide ochotni brat jedine zadarmo (tedy zrejme nejde o nic nepostradatelneho) - nicmene, vetsinu informaci bude mozne na Internetu najit dal, i kdyz mozna mene pohodlne, takze ti, co pouzivaji Internet predevsim k ziskavani informaci a ke komunikaci s jinymi si mozna ani nevsimnou, ze k nejake "katastrofe" doslo...