Vhodnou cestu ke „zkulturnění“ uživatelských diskuzí nehledají jen vydavatelé zpravodajských serverů, ale i provozovatelé diskusních fór. Zajímavý veletoč předvedla společnost Blizzard, která chtěla v oficiálních webových diskuzích ke svým hrám World of Warcraft a StarCraft II zavést hráčům povinnost vystupovat pod občanským jménem. Pro Blizzard je jméno a příjmení diskutujících většinou snadno dohledatelným údajem již teď, ale nyní mělo být jméno a příjmení vždy povinně viditelným identifikačním údajem i pro další diskutéry. To vyvolalo ostrou vlnu kritiky z řad hráčské veřejnosti, ale i od médií. Ochrana soukromí a nakládání se získanými osobními informacemi je stále citlivějším tématem.
Některé firmy si v této oblasti bohužel počínají jak slon v porcelánu. Blizzard nakonec otočil a od tohoto záměru ustoupil, ovšem své zákazníky dosti namíchl už tímto směrem uvažování. Možná, že Blizzard změnil názor i kvůli praktické ukázce, jak je Internet dobrým sluhou všech slídilů. Jeden z administrátorů fóra totiž demonstrativně zveřejnil své skutečné jméno (asi jako když se politici nechávají očkovat) a vzápětí v reakci další uživatelé dohledali jeho adresu, jména rodičů a údajně i telefonní číslo. To samozřejmě nejsou nikterak kompromitující data, ale jako zásah do soukromí už to lze určitě ohodnotit. (Pooh.cz)