Tak to jsem fakt exot, já jídlo nakupuju podle následujících kritérií: 1) složení 2) jednotková cena 3) předchozí zkušenost. Takže pokud má ta "napodobenina" přijatelné složení a nižší jednotkovou cenu, vyzkouším ji - a pokud mi vyhovuje, kupuju ji dál. Tatranku třeba naše domácnost neviděla od druhé poloviny devadesátých let, kdy začaly být cítit močovinou. ;)
Ještě nikdy jsem si nekoupil žádný výrobek nebo službu na základě internetové či TV reklamy, naopak mě otravná reklama často od koupě odradila – řekl jsem si „tihle jsou otravní, utrácejí za reklamy, to si nekoupím“. Takže pokud blokuji a nesleduji reklamu, zvyšuji vlastně koupěschopnost výrobku či služby (aspoň co se mé osoby týče). On si někdo něco kupuje na základě nějaké stupidní reklamy?
(Z pohledu zadavatele) kvalitní reklama je právě taková, kdy si adresát myslí, že dané zboží kupuje kvůli tomu, že si ho pamatuje jako dobré, a má pocit, že na něj reklama vůbec nemá vliv.
Třeba na vás reklama opravdu působí méně. Ale určitě to nepoznáte podle toho, že vy si subjektivně myslíte, že na vás reklama nepůsobí – to samé si myslí i lidé, kteří reklamě podléhají.
Je pravda, že mě reklama ovlivňuje. Tatranku ani žádný jiný výrobek od Opavie jsem si nekoupil už asi 20 let, od té doby, kdy měli reklamu "Tatranka, tak přáááááááátelská" a ten pán to říkal hlasem, jako by při tom hodil šavli.
Podobně jsem nikdy díky reklamě nekročil do KFC, taky u mě ještě dnes to logo vyvolává dávicí reflex.
Souhlasím. Když jdu do našeho obchoďáku třeba pro rohlíky, nekoukám nalevo ani napravo. Dojdu nejkratší cestou rovnou za nosem k pečivu. Nacpu deset rohlíků do pytlíku a pokračuju nejkratším směrem k pokladnám. Zaplatím rohlíky a hajdy domů. Nečumím nikde na žádné jiné zboží, protože prostě jdu pro deset rohlíků a tak kašlu na ostatní zboží, když nic jiného nepotřebuju a nemám v úmyslu kupovat.
Plácáte nesmysly jako ostatně všichni paraziti které živí reklama. Tatranku si do košíku hodím ne proto že ji vidím v televizi, kterou konec konců ani nesleduji a nemám do ní kromě PS3 zapojeného nic jiného,ani anténu jsem už do ní pár let nestrčil, ale proto, že si Tatranky pamatuji jako dobré oplatky z doby svého dětství prožitého za dob budování socialismu.
Ovšem tenkrát byly co do velikosti o 1/3 větší než ty dnešní a asi nebyly dělané z tak škodlivých surovin, ze kterých je vyrábí výrobce dnes. Komunisté měli proti dnešku zatraceně přísné potravinářské normy a to svinstvo které se dnes prodává jako potraviny by tenkrát nesměli dávat ani dobytku.
teď zapoměň na jídlo a zamysli se za co vše utrácíš peníze a podle čeho vybíráš.
Po určité době zapomeneš odkud něco znáš a bude ti to připadat známé a koupíš to. Je nereálné, abys před každým nákupem udělal průzkum trhu, vybíráš z pár možností, které ti připadají povědomé a proč asi?
Právě jsem nesdělil že jsem singl, protože jsem ženatý. Pouze jsem na příkladu s rohlíky ukázal jak nakupuju. Chci rohlíky, nelezu do oddělení třeba s nádobím. Pro ty rohlíky prostě dojdu k pečivu. Chci sušenky, jdu tam kde jsou regály se sušenkami a nelezu do oddělení elektro. Když chci koupit kávu, tak ji nejdu hledat do oddělení s krmivem pro kočky a psy, ale tam kde je káva.
Kupuje. Drtivá většina lidí, včetně vás. Jen si to neuvědomujete. Člověk si ani nevšimne, kolik známých výrobků přihazuje do košíku třeba v supermarketu. Jak lidi instinktivně vezmou třeba Tatranku místo neznámé napodobeniny... Jak si koupí Sedlčanský hermelín spíš než Tesco hermelín atp. To všechno způsobují reklamní kampaně v televizi, printu atp. Kdyby to tak nefungovalo, tak se firmy na reklamy dávnou vykašlaly a nervou do nich takové prachy.
Z ničeho, co jste napsal, ale neplyne, že by vás reklama neovlivňovala. Pokud na někoho působí např, reklama na sušenky, řekne si, že chce sušenky a půjde pro ně do regálu, kde jsou sušenky.
Pokud jste si působení reklamy představoval tak, že někdo neví proč, ale táhne ho to do oddělení s krmivem pro zvířata, tam koupí krmivo pro kočky a až doma mu dojde, že vlastně kočku nemá, představujete si to špatně.
Reklamy v počítadle mám totálně blokované, v TV rovněž, na billboardy nekoukám, české obchody nevymetám, do Allberta jdu jen občas pro pečivo a nejkratší cestou, přičemž veškeré ostatní regály pohledově ignoruji a nakupovat většinu věcí jezdím jednou za měsíc do bývalé NDR. Takže jak na mne reklamy působí?
Já v ČR kupuji opravdu jen ty rohlíky. Takže přesouvání zboží na jiné místo, což je rafinovaná taktika, jak zákazníky prohnat přes celý krám a tím je dokopat k tomu, aby si prohlédli celou nabídku, na mne nefunguje, pečivo je už dlouho (a dlouho ještě bude), vlevo vzadu. Takže rychlým krokem tam, pytlík, šup šup pečivo plus chleba a rovnou ke kase. 30 - 50 Kč bezkontaktní kartou a pryč. A na nákup se sousedy, (snížení nákladů na cestu), Elbe park Dresden. Za necelé dvě hodiny tam jsme a za 140 - 180 € na měsíc a rodinu nakoupeno vše potřebné, v kvalitě, o které si český zákazník může nechat leda zdát. Kupodivu, žádná reklama u nás toto nenabízí; pročpak asi?
Prdíčky naší babičky! Pokud si někdy něčeho takového všimnu, zjistím si o produktu pravdu, což je někdy dosti složité a výsledek je jednoznačný: v 99,99% zjistím, že jde o šmejd a navoněnou bídu a nekoupím to a v tom zbytku to koupím v bývalé NDR, t. j. kvalitnější a levnější.
To že reklamy nevnímaš je len čiastočná pravda. Aj zahliadnutie reklamy okrajom zorného poľa na desatinu sekundy spôsobí jej vnímanie, ale vnímanie podvedomé. Paradoxne práve takéto podprahové vnímanie reklamy je oveľa efektívnejšie a pôsobí na konečný výber produktu viac, pretože vedome nevieš, odkiaľ máš v hlave tú informáciu o výrobku. Potom v situácii ak si postavený pred niekoľko výrobkov, ktoré síce bežne nenakupuješ, ale v danom momente tento druh výrobku chceš, vyberáš jasne podľa podvedomých asociácií a už len to, že si niekedy zahliadol logo na billboarde v kombinácii s niečím pozitívnym (úsmev, farby) spôsobí, že s daných výrovkov si vyberieš ten s reklamou.