Hlavní navigace

Názory k článku Britská ITV se propadla do ztráty přes dvě a půl milardy liber

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 3. 2009 9:23

    Pamětník
    Je otázkou, zda problémy ITV jsou jen výjimkou, nebo se jedná o jednu z prvních vlaštovek na cestě k transformaci komerčních TV. Příjmy z reklam jsou tou hybnou pákou a nyní i brzdou provozu všech takových TV. Stále vzrůstající konkurence internetu, s globálním účinkem, možná ale zdravě provětrá i tento trh se zábavou a poučením. Za podmínek, že životaschopné zůstanou jen placené komerční kanály, krutě pročistí tento segment sdělovacích prostředků. Co nebude zajímavé a nedokáže přilákat dostatek abonentů, dříve nebo později zajde na úbytě. Zda to bude vždy jen ve prospěch diváků, to se dozvíme až časem. Na druhé straně tato situace může posílit tu veřejnoprávní část TV vysílání a nebude se plýtvat našimi prostředky na zbytečnosti. Ten konec předchozí věty myslím naprosto vážně. Peníze do těchto všech i pochybných stanic totiž opravdu plynou z našich kapes. Třeba ne konkrétně té mojí, ale, kromě reklamy a sponzorů, do komerčních TV moc dalších peněz nepřitéká. Jak dlouho ale bude tento přirozený proces probíhat, si netroufám odhadovat.
  • 5. 3. 2009 10:41

    Milda
    Já bych to neviděl tak radikálně. Objem reklam v médiích se každý rok prudce zvyšoval, tak je logické že teď bude pár let hubenějších. Stejně tak krachují všechny možné firmy, tak není důvod proč by nemohla zkrachovat nějaké slabší komerční TV. A internet ještě dlouho televizní vysílání nenahradí a jestli vůbec někdy ano, bude zamořen reklamou stejně jako filmy na Nově.
  • 5. 3. 2009 11:19

    Pamětník
    Samozřejmě platí "podle sebe, soudím Tebe". Internet i u mne změnil dlouholeté návyky. Byly doby, kdy jsem před osmou sledoval poctivě všechny večerní zprávy na všech 3 stanicích. Nyní ve stejnou dobu nemám TV ani zapnutou a "dřepím" u počítače na internetu. Pokud chci stihnout prohlídku několika svých poštovních adres, projít novinky na DigiZone a tématických podobných webech, pochopitelně se orientovat i v oblastech zcela jiných, občas přidat svůj názor k zajímavému tématu, přečíst zajímavé odkazy a pod., na nic jiného mi už v tomto období nezbývá čas. Proto u mne ztrácí význam možnosti příjmu všech TV stanic ze všech 4 MUXů (včetně MPEG-4), desítek stanic z digitální kabelovky UPC i stovek volných stanic ze satelitů, díky parabole na motoru, postupně na významu. Zda to u někoho funguje podobně, samozřejmě nevím, ale všeobecný úbytek sledovanosti veškerého TV vysílání se dá očekávat jako důsledek stále větší orientace na internet, včetně přesunu reklam. A bez této "živé vody" to nebudou jen hubenější léta, ale tvrdý likvidační faktor pro většinu slabších komerčních TV. Stále se zatím rozšiřující nabídkou možných zdrojů zábavy a poučení, se budou přirozeně oslabovat i ty tradiční komerční pilíře a kde bude hranice mezi živořením a krachem si opět netroufnu definovat.
  • 5. 3. 2009 11:35

    Milda
    Mě také zcela postačuje 11 stanic v DVB-T, abych si vybral co mě zajímá a s nástupem jara význam TV obrazovky dále klesne.
    Souhlasím, že lze očekávat, že počet hodin co člověk stráví sledováním TV bude klesat i nadále. Ale zase díky globalizaci budou zahraniční akvizice levnější. Rostou i ceny za minutu reklamy, takže se neobávám že by komerční TV měly v následujících letech existenční problémy.
  • 5. 3. 2009 12:12

    Pamětník
    Pokud si znovu Mildo přečtete úvodní aktualitu, nechápu Vaše přesvědčení, vyjádřené v závěru vaší poznámky. Mluví se zde o největší britské komerční TV, o propuštění 600 zaměstnanců (> než 10%), o ztrátách v miliardách liber, o poklesu příjmů z reklamy (i jeho příčinách), o "hororu" nezaviněném jen současným ekonomickým poklesem, o vlivu Googlu. Už známe dřívější výroky našich politiků a ekonomů, že současná hospodářská krize se nás, s pevnou korunou, téměř nedotkne. A kam to dospělo? Přehlédl jste ztráty CME? Nebudou mít vliv i na naší komerční 1? Ceny reklamy jsou také dány i jinými parametry, nejen nenasytností některých TV. Ekonomika, konkurence, jiné platformy udělají také své. Jen můžeme doufat, že se to nakonec neprojeví tak, že by se úroveň našich hlavních TV stanic ještě více propadla do bahna třeba nekonečných seriálů cizích i našich.
  • 5. 3. 2009 13:10

    Milda
    Vy vytrháváte věci z kontextu. Potíže britské ITV mohla způsobit klidně špatná strategie vedení, konkurence, nepovedená investice,… co když se manažerské selhání schovává za krizi?
    CME má ztrátu každý rok, bez ohledu na nějaké krize. Naopak Nova i Markíza měly loni rekordní zisky. Podobně Prima měla loni pořádný zisk. Takže reklamy v TV bude pořád dost.
    Jestliže TV Barrandov je schopna v době krize, mimo hlavní sezónu a se sledovaností okolo 1% prodat 2 měsíce po startu vysílání tolik reklamních časů, že musí posouvat vysílání aby vůbec reklamu stihla odvysílat, nebude to s krizí tak zlé ;-)
  • 5. 3. 2009 14:52

    Pamětník
    O skutečné situaci v ITV toho opravdu více nevím. Naše komerčky si vloni opravdu polepšily díky zvýšeným cenám za reklamu, ale co bude letos, se ještě uvidí. A TV Barrandov nebylo zatím možné srovnávat. Z loňského koláče neměla ani haléř. Začínala od nuly a potom každá koruna je matematicky nekonečné zlepšení. Pochopitelně nemohla zpočátku vysílat černou obrazovku s nápisem "Určeno pro případnou reklamu". Když zatím neměla zakázky, programové schema bylo takové, jaké bylo. Když se potvrdilo, že opravdu nemá nulovou sledovanost a za reklamu si říká méně než Nova s Primou, mohly reklamní agentury uzavřít konkrétní smlouvy a pro reklamu v atraktivních časech bylo nutné v programovém schematu vytvořit významné mezery. Proto mi v tomto případě vše připadá pochopitelné a přirozené, ale nesvědčí to nic o tom, jak je na tom trh s TV reklamou v ČR jako celek.