Hlavní navigace

Brňáci zkouší kreativní vouchery. Projekty dostanou až 100 tisíc

2. 11. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Jiří Hudeček (JIC) Autor: JIC
Napřed inovace, teď kreativa. Jihomoravské inovační centrum a město Brno chtějí prohloubit spolupráci mezi místními firmami a kreativci.

Inovační vouchery v Brně fungují už sedm let a převzala je i další krajská města. Za celou dobu fungování projekt podpořil spolupráci vědců a firem 49 miliony korun.

Teď zkouší JIC propojit startupy a mladé firmy nejen s univerzitami, ale i s jihomoravskými kreativci. „Zájemci dostanou na společné projekty poukaz až na 100 tisíc korun. Brno na vouchery přispívá 4 miliony korun,“ vysvětluje mluvčí JIC Martina Pelcová.

Žádat mohou firmy, které potřebují redesign produktu nebo třeba návrh nového vizuálního stylu společnosti. Vybírat budou z profesionálů v oborech jako je grafika, design, marketing, ale i scénické umění, literatura nebo architektura. „Na vzájemnou spolupráci získají jednorázovou dotaci v hodnotě až 75 procent nákladů, maximálně ale 100 tisíc korun,“ dodává Pelcová.

KL24

Důvod rozjezdu nového projektu vidí JIC v tom, že startupy často podceňují svou prezentaci. „Inovativní firmy na jižní Moravě mají skvěle zvládnutou technologii, méně energie už ale věnují komunikaci svého portfolia směrem k zákazníkům,“ tvrdí šéf inovačního centra Jiří Hudeček.

Kreativní vouchery ale nevymysleli v Brně. Podle Hudečka se inspirovali ve městech jako je Salzburg nebo Manchester.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).