- 1. místo – Tripomatic – online cestovní průvodce pro nezávislé cestovatele. Web nebo mobilní aplikace projektu doporučují oblíbená místa ve více než 300 destinacích po celém světě. Uživatelé si mohou vybrat, co je zajímá, a vytvořit si svého vlastního průvodce. Cílem projektu je umožnit cestovatelům naplánovat si svůj výlet během 15 minut. „Zúčastnili jsme se této soutěže, protože fandíme otevřeným API. Na Tripomaticu právě testujeme vlastní API, které brzy otevřeme i veřejnosti,“ říká spoluzakladatelka Tripomaticu Barbora Nevosádová.
-
- 2. místo - Zalike – online nástroj z dílny ruských programátorů, který umožňuje firmám motivovat lépe klienty ke sdílení informací o jejich produktech a službách na sociálních sítích. “Pěkný počin v nadupané oblasti social media marketingu. Tento projekt má koule,“ říká Gillian Muessig, zakladatelka SEOMoz a jeden z porotců.
- 3. místo – Skypicker – je vyhledávač letenek nízkonákladových leteckých společností. “Se Skypickerem naleznete ty úplně nejlevnější letenky,” říká zakladatel projektu Oliver Dlouhý. “Podobných projektů s letenkami je hodně, ale tento je hodně zajímavý,” říká Martin Bryant, hlavní editor The Next Web a jeden z porotců.
Mezi porotci byla také Esther Dyson, světová celebrita mezi angel investory, Jon Bradford z londýnského akcelerátoru Springboard a pár předních angel investorů z Polska. “V soutěži přistály zajímavé projekty. API od Google použilo mnoho z nich, ale i ostatní API zůstaly v popředí developerské komunity,” říká Dan Franc, stojící za GUG.cz a konzultující pro další GTUG ve světě. GUG a polské GTUG se staly partnerem soutěže a přidaly se ke společnosti Google, která je partnerem od podzimu 2011. Projekt má také slušnou mediální podporu – TheNextWeb, ProgrammableWeb, DeutscheStartups, MAMStartups, Lupa.cz, tyinternety.cz a dalších.
Ambicí soutěže je být největším online “API hřištěm”. "Konkurence byla i v tomto kole vysoká. Jsem rád, že dva české projekty skončily v top10. Teď spojujeme autory projektů s mentory a investory,“ říká Pavel Curda, zakladatel soutěže. Letos proběhne ještě jedno kolo soutěže. Organizátoři hledají nové mentory, angel investory, “country ambasadory”. Ambasadorem pro Slovensko se stal dobře “zasíťovaný” Rastislav Turek. API Mashup Contest je rovněž otevřený spolupráci s akcelerátory a technickými universitami..
Pár statistik – Google, Facebook a Twitter API byly opět nejpoužívanějšími API v soutěži. Vůbec nejpoužívanějším API bylo Google Maps (13), následovalo Facebook Graph API (12), Twitter (10) a YouTube (8). Polovina registrovaných projektů použila nějaké API od Google. Dvě třetiny z registrovaných projektů hledá mentoring a/nebo investora.
API Mashup Contests probíhá po celý rok a je určený pro developery z Evropy. Cílem soutěže je dát autorům dobrých internetových projektů (minimálně ve fázi prototypu) využívajících nějaké API možnost zhodnotit komerční potenciál od zkušených investorů a podnikatelů, kteří také poskytnou rady kam projekt dál směrovat. Kromě toho soutěž pomáhá projektům získat chybějící členy do týmu.
Sledovat jej můžete na Twitteru.
Partneři API mashup contest: Google, GTUGs, GUG.cz, Apiary, Q-Sensei, Nexmo, MyGengo a dalš