Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Bude se TV Nova bát iDNES? od Pavel Jančařík - Všiml jsem si na Lupě v poslední době...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 1. 2002 13:15

    Pavel Jančařík (neregistrovaný)
    Všiml jsem si na Lupě v poslední době jedné záležitosti-evidnentniho zadavani napsani clanku na objednavku za financni hotovost, nebo jine kompenzace. Idnes je podle vas nejlepsi, nejobsahlejsi, nejrychlejsi atd atd. Trosku tady na me zavani stare casy z dob Rudeho prava, kde se o vsem psalo v superlativech. Cely projekt Idnes je sice velmi odvaznym projektem vydavatele Mafra, ale zatim je kolosalnim komercnim neuspechem. Ta cisla zisku z reklamy se kterymi sermujete jsou z vetsiny zpusobena komercnim uspechem serveru mobil.cz ,ktery Idnes dodatecne koupila. To tento server ukrajuje z kolace prijmu internetove reklamy, server idnes ukrajuje prozatim tak maximalne rekordnim poctem zamestnancu v internetove firme. Pokud se sectou investovane penize a jejich navratnost (nedej boze od toho odecist jeste servery Mafrou zakoupene spolecnosti Mobil Media a.s), vyleze vam z toho velka katastrofa, kterou si muze dovolit zaplatit tak leda Mafra.
    Krome nespornych kladu pro nas internet je Idnes.cz ukazkovym prikladem velkych oci investora, spatnym podnikatelskym zamerem a promarnenych desitek milionu korun.
  • 21. 1. 2002 13:32

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    Díky za tento příspěvek, tisknu si ho a nechávám ho dát do zlaceného rámu (jsem z Mobil Media :)

    Ale vážně. Když odhlédnu od toho, že Mobil Media = iDNES a tedy můj názor musíte vnímat jako ovlivněný a "koupený", nehodnotil bych článek tak příkře.

    zaprvé dosti pochybuji, že by někdo z MAFRA cpal peníze Lupě za články. Tu to není tak zvykem :)

    Druhak po zajímavých informacích je nyní dost nouze - když se podíváte třeba na news.com nebo internet.com, zjistíte, že se nic neděje. Nějaká firma vydá novou verzi software, která nic moc extra nepřinese, nové počítače jsou rychlejší, jenže to už dlouho - tak o čem psát? Téma iDNES je docela příhodné - slaví se čtyři roky a je tedy i co bilancovat. Samozřejmě v tom bude trocha šikovného PR - MAFRA na to upozornila tiskovou zprávou. Když bylo v listopadu Mobil.cz pět let, nikdo o tom nepsal, protože jsme na to zapoměli i my sami :)

    Do třetice k té ekonomice - každý projekt je ztrátový po určitou dobu a zase tak kolosální neúspěch iDNES není - nějaké peníze se do toho daly a hlavně už jich z toho nemálo teče. Investorovi je jedno, zda to dělá koupená Mobil Media nebo vlastní iDNES - hlavně když teče. Proto je zbytečné dumat nad podílem MM a iDNES v obratu, prostě jde o výsledky rodiny a ani iDNES, ale ani fincentrum si nevedou nijak špatně. Samozřejmě oborové spravodajství se prodává lépe když víte kam jít - důkazem je sport, ekonomika i fincentrum.

    Co se počtu zaměstnanců týká, problém je také v tom, že jsou tu dlouhodobé projekty strategického významu, které své plody ukáží za měsíce či roky, ale pracovat se na nich už dnes musí.
  • 21. 1. 2002 20:36

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Asi na tom něco bude, zrovna se mi dostal do rukou výtisk ceníku ARBOmedia, kde se píše, že za zveřejnění P.R. článku na titulní straně Lupy (délka neomezená) se platí 10.000 Kč za týden. Vzhledem k tomu, že třeba létající čestmír přijde na několik násobků této částky, tak se domnívám, že by to pro nás nebyl dobrý obchod. Zkuste spočítat, kolikrát si k nám někdo zadal čestmíra. Obávám se, že prodaných článků je tzatím nula nula nic. Ale mohli bychom je dražit po vydání :-))

    Zatím někteří lidé byli ochotni zaplatit, když se o nich psát nebude.

  • 21. 1. 2002 20:41

    MK (neregistrovaný)
    Hm ... V tom pripade navrhuji, ze by dotycni meli platit kazdemu autorovi, ze o nich nenapise :-)
  • 21. 1. 2002 23:45

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Ten cenik je vskutku zajimavy :o) Akorat by me zajimalo, co je na nem pravdy, BonusWeb.cz a Mobil.cz totiz vytisteni PR clanku neumoznuji a ARBOmedia je presto nabizi :o)))
  • 22. 1. 2002 16:48

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    To, co ARBOmedia v ceníku uvádí jako PR článek, je ve skutečnosti naše pozice "Textový box". Na titulní straně ji najdete v první třetině pravého sloupce, příslušná pasáž je označena jako "Reklama". V současné době jsou tam dvě reklamní sdělení - jedno se týká Vajíčka, druhé veletrhu Internet Expo.

    Klasické PR články Lupa nezveřejňuje, přestože to jinak při řádném označení nepovažuji za nic špatného; přesto to není v souladu s naší redakční politikou.

    (Tohle je odpověď do pléna, nikoliv Martinovi, ten by to asi měl vědět. :-)
  • 22. 1. 2002 20:44

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Chtěl jsem jen potěšit Pavla Jančaříka (mmchdm, výborné jméno ;-).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).