Názory k článku Bude stát od ledna 1000 impresí tisíc korun?!

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 11. 2000 9:21

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Za poslední rok jsem klikl na banner jednou, a to ještě omylem. Dovedu si představit, že bych klikl na banner, ale v žádném případě ne při desátém shlédnutí. Myslím, že pro svou prezentaci byste udělali víc, pokud by vaše stránky byly prohlížitelné hned od začátku. Ještě týden po začátku kampaně se mi na vaší stránce objevil jen prázdný obdélník.
  • 7. 11. 2000 23:52

    Petr Souček (neregistrovaný)
    ad 1) - čemu je potřeba rozumět na tom, že se mi opakovaně 3x zobrazí stejný banner? O nic jiného nešlo. Hodnocení tohoto faktu přenechávám těm, co tomu rozumějí.
    A čím jste profláknutí - no tou reklamou přece, o té se tu hovoří, ne? :-)
    Reklamní kampaně můžou mít různé cíle, a tak nevím, jestli to nebyl úmysl, ale to, že se několik dní po rozjetí reklamní kampaně na stránkách www.tele2.cz ukazovalo jen "Prezentace TELE2 je ve stádiu vývoje" tedy na mě zrovna dobrý dojem neudělalo. A každý další banner mi tuto vzpomínku vrací, sorry. Když se pak prezentace objevila, tak zase nešla zobrazit v Netscape. A to že se místo Tele2 zobrazovala Seznamka - další rys profesionality.
    K obsahu www.tele2.cz - nenašel jsem tam informaci o tom, jak je síť Tele2 připojena do Internetu, což je dle mého názoru dost podstatný údaj. Je nam pouze vágní informace "Naše základnové vysílače jsou napojeny vysokorychlostním přenosem přímo na páteřní síť Internetu." Za páteřní síť Internetu bývají považovány tři americké NAPy a vysokorychlostní přenos - to je 2.4 Gbit/s jako má Ebone? :-)
    Na obrázku řešení je ovšem naznačeno připojení do Internetu 2 Mbit/s, ovšem zase ne kam.
    K úspěšnosti - pokud nestíháte vyřizovat objednávky, je to dost marketingový průšvih, ne?
    A jakým způsobem vyhodnocujete, jakou měrou se na úspěšnosti reklamní kampaně podílejí billboardy, plakáty v metru, Internet..., když tvrdíte, že se reklama na Internetu vyplatila?
    To, že Tele2 ve Švédsku funguje nemusí mít nic společného s tím, jak bude fungovat v Česku.
    Vám i veřejnosti přeji, aby fungovala co nejlépe.
  • 7. 11. 2000 23:24

    Marek Pavlov (neregistrovaný)
    Ja s celým (skoro) článkem naprosto souhlasím. Je zcela normální, že úzce zaměřené servery budou mít dražší ceny reklamy, nicméně hranice 1000 CPT o které se tu tak často mluví je absurdní i pro ně.

    Nereagoval jsem ani tak na článek jako spíše na příspěvky k němu a na "řeči", které se šíří mezi provozovateli serverů. Cílem bylo (původně) vyjádřit skepsi nad tím, že by server, který zvýší CPT na 1000 Kč byl výrazně ziskovější než doposud.

    Vaše pojetí "úspěšnosti" jsem nepochopil. :) Nejspíše proto, že jsem si Vaše předchozí články přečetl až teď. Nicméně nic není 100%.

    V článku výslovně uvádím, že s touto strategií má šanci uspět jen několik málo serverů. - to je to co jsem měl na mysli. Jen bych možná dodal, že jich nejspíše bude méně než "několik málo". :)

    Jinak se těším na to víno. Jen bych rád něco sladšího (to víte - my abstinenti :)
  • 7. 11. 2000 21:21

    MK (neregistrovaný)
    Tohle na Internetu miluju, kazdicky cicmunda si proste muze placat co chce a ackoliv to nema hlavu a patu, jednoho dne to nedej boze nekdo muze vzit jako realitu.

    Neboj, urcite Ti to nekdo pripomene :-)

  • 7. 11. 2000 20:41

    Daniel Docekal (neregistrovaný)
    Me se to fakt moc libi jak kazdy placne cokoliv co ho napadne aniz by tusil (nebo snad dokonce vedel) jak veci funguji.

    Tohle na Internetu miluju, kazdicky cicmunda si proste muze placat co chce a ackoliv to nema hlavu a patu, jednoho dne to nedej boze nekdo muze vzit jako realitu.
  • 7. 11. 2000 19:55

    Jiri Sevcik (neregistrovaný)
    1) Zvyseni CPT na odbornych serverech
    Dle meho nazoru je tento trend spravny a nevidim duvod, proc by misto zvyseni CPT mel server vice investovat do sve propagace za ucelem zvyseni sve navstevnosti. Tento druh serveru totiz tezi z kvality svych navstevniku a ne z kvantity. Coz je take vec, ktera klienty zajima tzn. osloveni pouze jejich cilove skupiny a za kterou jsou ochotni priplatit. Je na kazdem serveru, aby si zvolil cestu kterou se vyda. Bud vytvori stranku pro masy s nizkym CPT ... viz. portaly, nebo specializovanou stranku pro uzky okruh lidi, za jejichz osloveni si naprosto opravnene muze uctovat mnohem vyssi ceny. Skoda ze nemuzeme vypocitat affinitu jako u TV, hned by to bylo jasnejsi.

    2) CTR/imprese/vice stejnych banneru na strance
    Zde je nutne rozlisovat dva zakladni druhy kampane a ukazatele pro ne dulezite
    a) Kampan na zvyseni po(d)vedomi o znacce - kde je nejdulezitejsim faktorem objem a sila kampane a zobrazeni 3 stejnych banneru na jedne strance neni na skodu (spise naopak), vyse CTR neni to nejdulezitejsi, stejne jako pocet zobrazeni jedne IP adrese.
    b) Kampan na podporu prodeje produktu/sluzby ... - kde je naopak hlavnim cilem zaujmout cilovou skupinu tak, aby na banner klikla, zakoupila inzerovany produkt, ziskala blizsi informace atd. Zde pak ma smysl zakazat zobrazeni IP adrese, ktera uz na banner klikla, nebo ho jiz nekolikrat videla a nezareagovala. Chapu pripadnou spornost vzhledem k poctu uzivatelu na jednu IP adresu, ale to uz je zalezitost agentury, jejich zkusenosti, citu ...

  • 7. 11. 2000 18:03

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Portal ma vyhodu v tom, ze umoznuje zasahnout velke mnozstvi ruznych cilovych skupin, pokud ovsem provozujete financni server, zasahnete prave jen manazery, studenty VSE apod. Jste tedy na pomerne uzkem segmentu trhu, kdezto portal je rozkrocen pres trh cely a muze snadno reagovat na menici se poptavku. Navic jaka cast navstevniku specializovaneho serveru je podle vas ta spravna cilovka? Ja osobne treba pravidelne navstevuju radu webu, kde urcite nepatrim k tem, ktere tam reklamni agentury doufaji zasahnout.
  • 7. 11. 2000 17:55

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Ja jsem něco takového napsal? Dal jsem do zavorky, aby bylo jasne, o jake ted uspesnosti mluvim...
  • 7. 11. 2000 17:52

    Jiri Pallas (jednatel Tele2) (neregistrovaný)
    Opravdu nas to, ze se banner na Tele2 zobrazi vicekrat na stejne strance neboli. Musime hodnotit kampan jako celek a jako celek splnila nase ocekavani nadmiru.
    Co se tyce bannerovych kampani obecne - nekdy potrebujete videt urcity banner treba desetkrat nez si na nej ze zvedavosti kliknete - nestalo se vam to nekdy? Kdyz nic jineho tak jste zvedav co je to za podnik, ktery vrazi do bannerove kampane tolik penez.
    Vezte, ze Tele2 uvidite jeste hodnekrat - nejen na siti.
  • 7. 11. 2000 15:26

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    Dobry den,
    mate pravdu, taky jsem dnes na centru zadal vysoce cilenou kampan :-). Jenze... sam vite, kolik takovych cilenych impresi zobrazite. Napriklad koren KW invest* se na vsech trech velkych portalech (S,A,C) vyhledava ani ne 1000x do mesice. Akcie 2500x. "Fond*" 70x atd, atd. Coz na velkou kampan moc neni. Navic tim oslovujete primarne novacky. A specializovany profik se nechodi divat na kurzy akcii na finance.centrum.cz, protoze je tam nema on-line. Cilit lze i na portalu, ale ma to sve limity, coz vime oba. Uzkou cilovou skupinu na portalu efektivneji nezasahnete.
  • 7. 11. 2000 14:08

    Bilbo Hobbit (neregistrovaný)
    To je naprosty nesmysl. Proc by mel provozovatel serveru, kde je reklama, byt zavisly na tom, jaky udelate banner. Na nektere totiz vubec nemusite kliknout a presto vam sdeli vse potrebne, na nektere zase musite kliknout, abyste se vubec neco dozvedeli a pak jsou tu takove, ktere se vas snazi donutit kliknout "podvodem" /vypadaji jako soucast stranky s nejakym odkazem, nebo vas vyzyvaji hlasovat zaskrtnutim policka atd./
    Je tudiz naprosto nesmyslne urcovat cenu podle toho, kolik lidi na ten banner klikne. To uz zavisi jen a pouze na tvurci banneru.
  • 7. 11. 2000 13:55

    Karel V (neregistrovaný)
    Myslite si opravdu, ze uspesnost banneru je dana poctem kliku na nej uskutecnenych? Hmm... U nekterych mozna ano. Podle mne obecne zalezi na typu a zusobu vedeni kampane. Jinak, cena je veci nabidky a poptavky. Ceny mohou jit az tam, kam je zadavatel ochoten platit.
  • 7. 11. 2000 13:50

    Olda Bajer (neregistrovaný)
    Dobry den,
    ve Vasem pripade ale pocitate s tim, ze na portalech neni reklama cilena. To samozrejme neni pravda. Napr. na centru muzete cilit na konkretni vyprofilovane sluzby - v tomto pripade na finance.centrum.cz nebo na kategorie v katalogu souvisejici s financemi a v neposledni rade muzete vyuzit reklamu zobrazujici se na urcita klicova slova. Timto cilenim zasahnete presne lidi zajimajici se o finance. Portaly tedy nejsou pouze servery s obrovskou navstevnosti, ale v rade pripadu jsou to servery, na kterych muzete zasahnout uzkou cilovou skupinu efektivneji nez na malych specializovanych webech.
  • 7. 11. 2000 13:30

    Petr (neregistrovaný)
    To jo, ale mohu treba pri prvnim zobrazeni dostat cookie a i kdyby byl PC treba v int. kavarne, tak treba dostanu tu reklamu na nej jen napr. jednou za 15 minut
  • 7. 11. 2000 13:05

    MK (neregistrovaný)
    Nemyslim, ze to MIA nebo kdokoliv jiny dokaze rozlustit. Treba za IP adresou, ze ktere jsem pripojen (a dalsich sedmi) je aktualne kolem 200.000 lidi (TEN-155 CZ) :-)
  • 7. 11. 2000 11:51

    Petr (neregistrovaný)
    Popravde, pane Pallas, muzete mi odpovedet ?
    Opravdu vase zakazka na kampan u IMS na serveru Patria zni tak, ze se maji zobrazovat na jednu IP adresu bez omezeni a podle libosti nekdy dva, nekdy tri, jindy zase jen jeden baner Tele2 na nektere z webstranek Patria.cz ?
    Nejde o to co se zobrazuje, ale jestli jste to tak skutecne chteli zobrazovat.
  • 7. 11. 2000 10:58

    -drb- (neregistrovaný)
    Zkus se na to kouknout z druhé strany - kolik bannerů sis zapamatoval na stránce, když tam byl každý jiný? Když tam jsou tři stejné na jedné stránce, má to vyšší učinnost, než mít tyto tři bannery rozhozené na třech různých stránkách. Cílem je vždy dostat firmu/produkt do podvědomí potenciálního klienta. Jenže jak toho dobře dosáhnout, když se budu přetahovat s jinými bannery. To je lepší udělat skutečně masivní kampaň a točit to v co největších kvantech. Po takové kampani už stačí jen udržovat jedním bannerem, protože to už to lidé znají a je potřeba jenom tuto znalost udržovat.

    Doporučuji všem zjistit si něco o principech reklamy, o psychologii reklamy a psychologii marketingu. :o)
  • 7. 11. 2000 10:28

    Lukas Vicanek (neregistrovaný)
    Jak tu ctu tyto prispevky mam pocit, ze poskytovatele reklamniho prostoru si zacinaji mnout ruce. Myslim si ze tento clanek nasadi brouka do hlavy nekterym reklamnu agenturam. Neni to ani 2 roky co cena reklamy na ceskem internetu za tyto 2 roky, klesla skoro za 0,10 Kc za jednu impresi (mam pocit ze to bylo u adbanneru na konci ke konci srpna). Jsem zastance cilene reklamy, a nemam rad kdyz se na jedne strance zobrazi treba 2 stejne bannery, i kdyz vim ze to nekdy nejde. Pokud se Vam nahodou zobrazili na patria 2 bannery tele2 je snad chybou MIA, ze nema v systemu vice placenych reklamnich banneru. Pripojuji se k nazoru, ze i kdyz se zvisi cena reklamniho prostoru, je sice mozne ze bude odliv zakazniku, ale ti se po urcite dobe vrati, protoze jejich reklama nebude moc uspesna i kdyz je bude relativne stat levneji.
  • 7. 11. 2000 10:15

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Hlavne ze ma MIA sluzbu Frekvence - je videt, ze o jeji pouzivani nikdo moc nestoji :-).
    Rozhodne je lepsi, kdyz tisic lidi uvidi banner kazdy trikrat nez kdyz trista lidi uvidi banner kazdy desetkrat. V MIA to tedy vi urcite, ale pokud jim treba da klient na kampan tolik, ze je potiz to v danem case a na danem segmentu trhu vubec protocit, tak tezko ocekavat, ze mu budou rikat, ze tak intenzivni kampan nemusi byt zrovna nejlepsi napad - koneckoncu na budgetu zavisi provize a tedy zisk agentury.
  • 7. 11. 2000 9:58

    Patrik Chrz (neregistrovaný)
    Myslim, ze mnohem lesi (z hlediska inzerentu) by bylo platit co nejmensi poplatek za impresi a k tomu vetsi poplatek za kliknuti.
    Jinak nechapu, jaky ma vyznam dat 2 (a vicekrat) stejnou reklamu na jednu stranku (napr. to tele2). Nejdrive jsem myslel, ze o tom nevi, ze je takhle nekdo "skube", ale z ohlasu zde jsem usoudil, ze o tom vi!
  • 7. 11. 2000 8:15

    Leos Literak (neregistrovaný)
    Muzete mi prosim rici, jak by mel inzertni system poznat, ze uz jste klientem Tele2 a tudiz ze vam nema zobrazovat tuto reklamu? No, mozna z IP adresy. Jiny priklad. Kupujete detem pampersky. A jak to ma ten bannerovy system zjistit, aby vam jeji banner nezobrazoval?

    Jinak k vicenasobnemu zobrazovani stejneho banneru: povazuji to za dobry krok, protoze kdyz na jedne strance uvidite tri stejne bannery, zapusobi na vas podstatne vice, nez kdyz tam uvidite tri ruzne bannery. Jednotlivy banner se da snadno ignorovat.
  • 7. 11. 2000 7:35

    Jiří Mašek (neregistrovaný)
    Tak ted to trochu nechapu. Misto, abyste jako majitele servru byli radi, ze nekdo poradne inzeruje (TELE2), tak ho hanite, jak to neumite. Panove internetovi majitele, nejste tak trochu schizofrenni ?? Budte radi za pany Palase! (Pokud by o Vas nikdo nestal, OSUD.cz je Vam plne k dispozici, i kdyz by Vas nase cilova skupina asi neuspokojila...) :-)
  • 7. 11. 2000 7:28

    Jiri Pallas (jednatel Tele2) (neregistrovaný)
    Bannerova reklama je ve vetsine pripadu urcena k tomu aby posilila znacku - dostala se do po(d)vedomi... Nebo myslite, ze by MacDonalds mel pote co opustite jejich vykrmnu pred vami schovavat billboardy?
    Samozrejme - reklamu nakonec zaplati zakaznik. Kdybyste se vsak o nas nedozvedel tak budete platit nekolikrat vice za stejnou sluzbu u konkurence (nebo lepe receno u oligopolu).
  • 7. 11. 2000 6:48

    Petr Anderle (neregistrovaný)
    Omyl, model prodeje CTR je opet na vzestupu, prave z duvodu stoupajicich cen za imprese se zaroven vyrazne klesajicim CTR. Inzerenti za velke penize dostavaji velmi malo muziky a zacinaji si uvedomovat, ze reklama na internetu neni az tak super zalezitost jak jim majitele sajtu predkladaji. Model platby za imprese je zcestny, protoze je vyhodny jen pro majitele reklamniho prostoru. Staci rozdelit jeden dlouhy clanek na pet casti a hle, dalsi imprese jsou na svete, atd. Konec koncu, presne tak to bohuzel u velke casti sajtu momentalne funguje...
  • 7. 11. 2000 0:23

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    Já jsem zarytý nepřítel interpretace "úspěšnost" = CR (nebo CTR)... tomuto tématu jsem se tento rok hodně věnoval, viz mé přdchozí články na lupě. Když píšu 100% zásah, tak nemyslím 100% úspěšnost, ale to, že návštěvníci, kteří banner shlédli, byli ze 100% z dané cílové skupiny (pro šťouraly: aby se to dobře počítalo, zjednodušil jsem to, jsem si vědom rozdílu ad request vs. impression atd, atd). Proto čísla nejsou nadsazená, protože se nejedná o CR, ale o zásah ve smyslu "normálního" (=offline) mediálního plánování (které snad na net také brzy dorazí).
    V článku výslovně uvádím, že s touto strategií má šanci uspět jen několik málo serverů. Určitě ne ty, které jmenujete. Celý článek je o specializovaných serverech.
    Modele prodej přes CTR je na ústupu, protože server je hodnocen podle kreativy inzerenta a to je trochu schizofrenní. Bannery na fincentru mají běžnou Click Rate, úspěšnost nevím - to by chtělo hodně drahý kvalitativní výzkum.
    Myslím, že dokážu zajistit nestranné vyjádření provozovatele serveru. Beru Vás za slovo, příští týden dohodneme detaily.
  • 6. 11. 2000 22:27

    Marek Pavlov (neregistrovaný)
    Ja samozřejmě nepopírám, že banner na úzce specializovaném serveru bude mít vetší CR (click rate), ale je myslím jasné, že pokud jde o portál či server vysoce navštěvovaný nelze cenu navýšit, jelikož si svých 1000 Kč "vyplácnete" za 5 minut. :)

    Je také zcela jasné, že vysoká cena odradí určitou skupinu klientů (a pokud není klient není zisk). Touto skupinou myslím např.: méně movité klienty, klienty, kteří tzv. propagují značku (nejde jim ani tak o CR jako spíše o "vrytí" do paměti)...

    V neposlední řadě zde vznikne propastní rozdíl mezi servery - zákazník má dnes (díky bohu) na výběr. Takže pokud zde existují dva podobné servery, kdy jeden nabídne CPT za 1000 a druhý za 500,600,900 je myslím zcela jasné, kterým směrem se zákazník vydá. Tím se snažím naznačit, že cílení je VELMI důležité, ale pokud mohu cílit levněji - udělám to.

    Váš příklad je samozřejmě správný (jen to CR je trošičku nad/podsazené), ale v tomto případě je myslím zcela na místě začít se zajímat o další druh prodeje reklamy - a to: CTR - click-trought-ratio. Takto by na úzce specializovaném serveru mohlo stát kliknutí klidně i 5-6 Kč (tím by byl zisk z Vašeho příkladu vyšší :).

    Navyšovat ceny reklamy plošně - tzn. velké servery si řeknou, že to zvýší - pokládám za chybu. Osobně se domnívám, že ČR na tak velký skok zatím připravena není (opět mluvím obecně - na specializovaných serverech je situace odlišná). Vznikne tu jakýsi "monopol" velkých a specializovaných, což opět odnese zákazník.

    Ještě jednou se pokusím zdůraznit, že NIKDO se zdravým rozumem nezaplatí např. na iDNES, SnM, Mobil Serveru 1000 CPT neboť ví, že 1000 Kč je v "trapu" za pár minut.

    Jinak ještě malou "šťouravou" poznámečku k Vašemu příkladu: pokud má banner na fincentrum.cz 100% úspěšnost, tak Vás lituji. Znamená to totiž, že čtenář po otevření webu okamžitě kliká/odchází. :)

    P.S. S tím sledováním jsem to nemyslel ironicky. Profesně mě to velice zajímá a šance vidím 50 na 50. Nevím o který server jde a určitě nebudeme mít ani já ani Vy přístup ke všem statistikám, ale klidně se vsadím, že server vydělá méně než pokud by prodával reklamu za "rozumnou" cenu. A ač víno (a alkohol) nepiji, rád Vaší sázku přijmu hned jak bude jasné o který server půjde a až domluvíme podrobnosti.

  • 6. 11. 2000 22:24

    Petr (neregistrovaný)
    Jsem sice vasim klientem, ale musim se zastat Vasich predpisatelu.
    Take jsem navstivil (schvalne)Patrii, take na mne trikrat nebo 4x po sobe hledel Vas baner, jednou dokonce dvakrat na jedne strance.
    Myslite ze muze byt ucinna reklama pro mne na neco, co jiz mam a at delam co delam, nic vic si u vas neobjednam?
    To je divne, ne?
    Pak se neni co divit, kdyz tak vyhazujete penize za reklamu, ktera neni opravdu k nicemu, ze musim platit u Vas to co platim. Kdyby jste prece meli dobre propracovanou reklamu, tak by jste usetrili treba za ty banery co se zobrazily mne osobne a o to by jste mohli slevnit to moje pripojeni, ze?
    Ale kdyz tak je to asi jednodussi, vzdyt klient to zaplati.
    Ale co naplat, jinou volbu nemam (zatim).
  • 6. 11. 2000 21:11

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    Zdá se, že český Internet trpí utkvělou představou (nemocí?), že "to je" o návštěvnosti. Myslím, že nemusí. Opět opakuji, že to je primárně o zisku a návštěvnost může být cestou (portály, seznamky apod), ale nemusí. Z hlediska inzerenta pak o zacílení. Pokusím se také o jeden příklad:

    Chci oslovit co nejvíce lidí se zájmem o investice, mám rozpočet 1000 Kč. Pro zjednodušení řekněme, že na jeden zásah "vyplácám" 1 banner.

    malý, drahý, ale úzce profilovaný investiční server - 1000 Kč CPM = 1000 IMP, 100% cílení: zásah 1000 lidí, cena 1 Kč/zásah

    velký, levný, ale necílený portál - 200 Kč CPM = 5000 IMP, 5% cílení (to bych ještě nadsadil): zásah 250 lidí, cena 4 Kč/zásah

    Ano, portál může mít vyšší absolutní zisk, ale pokud chcete jít touto cestou, tak Vám přeji hodně úspěchů.

    Je to o ceně za zásah - sám vidíte, že pro stejnou cenu se buď 20% návštěvníků Seznamu musí intenzivně zajímat o investice nebo... cena na portálech klesne (p. Lukačovič něco výše už naznačil :-) nebo na specializovaných musí jít ještě výš :-). Jenže 100% zásah je také jen pomůcka, přesto doufám, že příklad trochu naznačil směr mého uvažování.

    Minimálně jeden ze serverů se k něčemu takovému chystá (náš to není). Rád se s Vámi vsadím, že mu to vyjde - ať Vás to sledování víc baví. Návrh na předmět sázky mi můžete zaslat mailem. Mám třeba rád červená francouzská vína :-)
  • 6. 11. 2000 21:01

    Jiri Pallas (jednatel Tele2) (neregistrovaný)
    1. Nechapu proc mluvite o vecech kterym nerozumite. Kampan Tele2 je velice uspesna - nestacime ani vyrizovat objednavky a kdyz se podivate na www.Toplist.cz tak se tam dnes blizi navstevnost 500 visits (ne PV)...
    Takze se nam penize vlozene do reklamy docela slusne vyplaceji. Cim jsme tedy proflaknuti? Ze chapeme, ze jsou nasi zakaznici na siti a chceme je oslovit a dostat nase jmeno do jejich podvedomi????
    Pokud to nevite tak nejsme zadni zacatecnici, ale jedna z firem, ktere prvni v Evrope zacaly bourat telekomunikacni monopol. Dnes mame jen ve Svedsku vice nez 1,5 milionu mobilnich zakazniku (Comviq), a stejny pocet zakazniku, kteri pouzivaji nase hlasove sluzby. Dale se pres Tele2 pripojuje vice nez 1 milion uzivatelu v internetu - tedy vice nez celkem v cele CR... A to nemluvim o ostatnich temer 30 mobilnich sitich po svete atd... Proflaknuty Tele2?????
    2. Obecne k problemu s cenou - ve Svedsku (kde napul ziji) se na specielnich sitech (akcie a pod) prodava banner za 1 SEK - tedy 4,2 Kc... Kdo neveri at tam bezi. Je to vec nabidky a poptavky.

  • 6. 11. 2000 20:30

    Marek Pavlov (neregistrovaný)
    Musím souhlasit s Danem Dočekalem. Zvyšování cen k vetšímu zisku nejspíše nepovede.

    Je zcela jasné, že pokud se zvýší CPT, tak nastane určitý odliv zákazníků. V případě, že to bude oněch neuvěřitelných 1000 CPT je na pováženou kolik zákazníků serveru zůstane.

    Příklad hovoříci za vše:

    malý a drahý server udělá 1000 impresí za den - 1000 Kč*1 = 1000 Kč

    velký levný server udělá 10000 impresí za den - 400 Kč*10 = 4000 Kč

    Cesta k většímu zisku vede přes zvýšení návštěvnosti a nikoliv cestou zvyšování poplatků za reklamu až k takřka astronomickým částkám, které stejně zaplatí jen málokdo.

    A pokud někdo tvrdí, že musí zdražovat jelikož je zaplněn tvrdí nesmysly. Místo zdražení nechť zkusí zvýšit počet čtenárů (je to sice pomalejší než odradit polovinu zákazníků, ale o maličko praktičtější). Jinak si za chvilku bude stěžovat, že mu reklamní systém zeje prázdnotou a zapadá prachem.

    Nicméně osobně doufám, že se některý server k dramatickému zvýšení odhodlá. Určitě potom nejenom já budu se zájmem sledovat jeho případný (ne)úspěch.
  • 6. 11. 2000 15:37

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Technicky narocne je drzet vsechna data o uzivatelich centralne na serveru. Staci si uvedomit, ze velky reklamni system musi bez problemu servirovat desitky banneru za sekundu, takze je trochu problem pouzivat nejake komplexnejsi algoritmy pro vytvareni uzivatelskych profilu a pro generovani banneru na zaklade techto profilu. Resenim pochopitelne muze byt presun casti dat na klienta, presto cely problem technicky narocny nepochybne je. V okamziku, kdy to ovsem bude takhle fungovat, tak se ponekud setrou rozdily v cenach, tj. dojde k presne opacnemu trendu, nez vykresluje ten clanek.
  • 6. 11. 2000 15:30

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    Ne, fincentrum nebude zdrazovat - nejsme server, ktery by si to mohl v tomto okamziku dovolit. Od toho jsou tady jine, ktere se k tomu chystaji. Fincentrum nebude (zatim :-) rozhodne "leader", ale pozici "follower" se vubec branit nebudeme...
    Cileni dle uzivatelu je jednoznacny trend ve svetovych reklamnich sitich, a je jen otazkou kratke doby, nez se s nim setkame i zde. Technicky to zase az tak narocne neni.
  • 6. 11. 2000 15:07

    Petr Souček (neregistrovaný)
    To je asi standard, vypadá to, že MIA nemá jiné bannery - teď jsem se zkusil na patria.cz podívat (poprvé), a na titulní stránce 3x ten profláknutý TELE 2 :-(

    A pak jsem kliknul na článek "ČTK: Akcie Škody a.s. jsou na burze Newex bez vědomí vedení firmy" a zase 3x TELE 2. To už je fraška.

    Ovšem je mi to celkem jedno - bannery stejně nevnímám, na Patrii nechodím a TELE 2 ať si utrácí peníze kde chce.
  • 6. 11. 2000 13:58

    Ivan Fuksa (neregistrovaný)
    Váš odhad poněkud kulhá. Například v tom že dnes je aktuální počet komerčních kampaní na serveru Patria vyjádřen číslem 13.

    V jednom máte pravdu "Vse vyse uvedene jsou me nazory, za jejich spravnost nerucim"

    Ivan Fuksa
    MIA
  • 6. 11. 2000 13:32

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Dost mozna, ze kdyz fincentrum bude prodavat za 1000 Kc 1000 impresi (aspon to byl asi ucel clanku - sdelit, ze fincetrum bude mit tuto cenu a tim ovlivnit ostatni servery v segmentu, aby nasadily neco podobneho), ze to i proda. Nebude to ale kvuli tomu, ze by to bylo hospodarne. Pokud by agentury ve spolupraci se servery dokazaly inteligentneji cilit reklamu, mohou zasahnout svou cilovku, aniz by klienti musel klopit prachy za nehorazne predrazene servery.
    Priklad: zde na Lupe vidim inzerci zamerenou na technicky orientovane lidi, ale pokud prejdu napr. na server pro zeny, budou mi vnucovany bannery orientovane na ponekud jinou skupinu. Napriklad ale pro MIA by melo byt proveditelne sledovat jednotlive UZIVATELE, a bombardovat je bannery nezavisle na tom, co zrovna ctou, pouze na zaklade nejakeho jejich agregatniho profilu. (Je jasne, ze by to bylo technicky narocne, ale pokud by se cast zateze prenesla na klienta, urcite by to bylo realizovatelne).
  • 6. 11. 2000 12:49

    Jiri Hanecka (neregistrovaný)
    Tak jsem opet zkusil Patria.cz a......
    opet vidim CCS, Tele2 a Zephyr.
    No a kdyz jsem klikl na clanek o CCS (reklama CCS a pod ni odkaz na clanek o CCS ?!) tak vidim temer neuveritelne :
    3 -slovy tri- banery s reklamou Tele2.
    A pak ze na serverech financniho typu neni reklamni prostor a musi tedy dojit k jeho zdrazeni.
    To snad ne !
    Reklama v tomto podani je jiz temer antireklamou
  • 6. 11. 2000 12:35

    Sustek (neregistrovaný)
    Pokud vám jde opravdu o zisk, nemůžete se zaměřit na exkluzívní skupinu, musíte se snažit právě o tu masovost. Fiat bude mít vždycky větší zisky než Ferrari. A i ve vašem příkladu má MFD větší zisk než HN. Na netu budou mít v budoucnu největší zisky servery, na nichž bude možné inzerovat jogurty a prací prášky. Myslím, že jste se špatně vyjádřil. Nejde vám o zisk, jde vám o to dělat něco, co vás baví (dělat luxus).
  • 6. 11. 2000 12:26

    Petr Paleta (neregistrovaný)
    Nedávno jsem četl kdesi v novinách (omlouvám se, neschoval jsem si odkaz), že podle nějakého průzkumu prováděného jakýmisi lidmi od reklamy se zadavatelům internetové reklamy vrátilo 80% z jejich investic. Když vezmeme v úvahu, že podobné průzkumy návratnost spíše nadstřelují, jde o ubohý výsledek, který by měl spíše vést ke zlevnění cen, nebo k odlivu zákazníků...
    Proč jsou tedy některé servery vyprodané? Domnívám se, že je to jednoduché. Do internetové reklamy neteče až tolik peněz z celkového reklamního koláče. Proto se zadavatelé příliš nestarají o návratnost internetového segmentu reklamy, a prostě se rozhodnou zadat třeba 5% "na Internet, také jako investici do budoucnosti". Buď přímo zadají módní servery, nebo jim je vybere reklamní agentura. Navíc mnoho inzerentů na internetu inzerují poprvé, a mají nerealistická očekávání ohledně výsledků.
    Neříkám, že je to všude tak jak popisuji, ale podobný mechanismus je evidentní. Proto se domnívám, že během příštího roku budou mít ceny tendenci spíše klesat.
  • 6. 11. 2000 11:37

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Me osobne se zda cena 1000 Kc/1000 impresi jako velmi, velmi prehnana. Pokud se cena zvysi dvojnasobne, a napriklad uspesnost (pocet kliknuti) bude stejny, nevidim duvod, proc by meli inzerenti za takovou cenu inzerovat, kdyz ostatni servery ceny o dvojnasobek urcite nezvysi. Jaky je duvod k tomu, aby nekdo zvysil cenu inzerce o 50 procent? To, ze nestihaji, neni v cene inzerce - ta s tim nema co delat, ale ma s tím co dělat spise návstevnosti serveru. Pokud maji 2x vice nabidek, nez jsou schopni zobrazit, at si 2x zvysi navstevnost a at nezvysuji zbytecne cenu na dvojnasobek. Ceho tim docili? Jedině "oškubání" klientů, kteří náhle budou mit za stejnou cenu polovinu zobrazeni.

    Jak tu nekde psal Dan Docekal a bez vyjimky s tim souhlasim, neni problem zaplnit inzerci malo navstevovany server, ale je problem zaplnit inzerci velmi navstevovany server. Ti, kteri chteji zvysovat ceny - co takhle se postarat vice o svoji propagaci, budete mit vetsi navstevnost a vetsi prostor pro zobrazeni reklamnich banneru.

    K iHned.cz - nemyslim, ze by meli prilis vyprodane pozice, kdyz si muzou dovolit tocit Mr.linxe.

  • 6. 11. 2000 11:33

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    To je právě ono... výrobci luxusního zboží řeší podobný problém: jak vyrábět co nejvíc, aniž by výrobky ztratily nádech exklusivity. Pierre Cardin to přehnal... a správný snob by si od něj už v životě nic nekoupil. V konečném důsedku mu "masovost" moc nepomohla.
    Uvedené servery (a teď se nebavím o financích.cz, které jsou přece jen "níž" než třeba Patria a iHNed) mohou nasadit vysokou cenu právě proto, že k nim chodí JEN úzce vyprofilovaná atraktivní klientela. Která je na českém netu holt malá. Masivní podpora návštěvnosti (a la Patria a její reklama na homepage Seznamu) hrozí rozředěním atraktivní čtenářské obce.
    Podobně mají Hospodářské noviny asi třetinové až poloviční příjmy z inzerce než MF Dnes při zhruba šestinové čtenosti (Mediaprojekt) - inzerenti oceňují právě zacílení.
    V podnikání jde přeci o zisk, ne o návštěvnost (čtenost). Omlouvám se citlivým čtenářům za upřímnost :-).
  • 6. 11. 2000 11:11

    Daniel Dočekal (neregistrovaný)
    Možná by jmenované servery měly přemýšlet o tom jak výrazně zvýšit návštěvnost - je snadné vyprodat server s malou návštěvností, je těžké dobře zaplnit servery s velkou návštěvností.

    Finance.cz a další podobné servery nikdy velkou návštěvností neoplývaly - tam je chyba. A určitě není cestou zdražit zcela nesmyslně sazbu za 1000 impresí....
  • 6. 11. 2000 10:51

    Jiri Hanecka (neregistrovaný)
    Tak po napsani meho prispevku Ot&Od jsem se vratil na Patriu.
    A klikl na clanek -"Prazskou burzu....." a co nevidim :
    na horni a dolni pozici opet "Dane a ucetnictvi",
    na stredni pozici "Tele2-dloooooouheeee vedeniiiiii"
    Tak toto je myslim dokonaly priklad, jak Verlag dash. (vydvatel D&U) prave vyhodil do kanalu dve Kc. Proc opet zase ja vidim dane a ucetnictvi, kdyz jsem si ho prave pred chvili precetl ( a proc nevidim neco jineho, co me mozna opet zaujme ?)

    Takze otazka : jak je to vubec s vyprodanosti onech super reklamnich pozici na techto super serverech ?
    Jsou opravdu vyprodany ?
    Nevadi inezerentum ze jejich penize skutecne tecou ko kanalu?
    Mani vubec nejaky prehled o tom, kde, kdy, komu, jak atd. se zobrazuje jejich reklama?

    Potom se opravdu zda, ze prostor je vyprodan, jenze ouha.
    Ono si tim provozovatele serveru a reklamnich agentur jen zrejme resi problem s jejich reklamnimi systemy.
    Myslim si, ze ja asi pravda v tom, ze dnesni systemy opravdu nejsou schopny resit opravdove uvadeni reklamy na netu, tak jak je to zname napr. z TV. A z toho plyne i ono vahani velkych agentur a zadavatelu inzerce.
    Jakmile se funkcnost reklamnich systemu posune na vyssi uroven, pak se bude na Netu tocit vic penez v reklame, nez je tomu nyni v televizi.

    Takze - Ach ty systemy
  • 6. 11. 2000 10:27

    Jiri Hanecka (neregistrovaný)
    Na jaké úrovni by měla být cena za 1000 impresí na zcela necílených pozicích (portálech apod. - dnes cca 250 Kč CPM)? -------
    Aby opravdu mohla zacala na inetu reklama podobna te, co ji denne vidime v TV, pak pod 50 Kc. K tomu je ovsem treba vykonne reklamni systemy, ktere dnes jeste zrejme nejsou k dispozici (tim nemyslim systemy po HW nebo SW strance)

    Je koruna za impresi na nejatraktivnějších pozicích mnoho? Nebo málo? Přepočítáno přes paritu kupní síly (PPP 98 CZ = 40% USA, USD=41Kč) by cena na pozicích srovnatelných s homepage FT.com či Quicken.com měla činit asi 1200 -1600 Kč CPM... -----
    Pokud inzerentovi staci, ze oslovuje komunitu lidi (pri pohled na iAudit 9/2000 tyto komunity nikdy nepresahuji vice jak 500, max. 5000 lidi), kteri vyjadruji svou prislusnost k teto komunite prave svym kazdodenim pristupem na dany web, pak si myslim, ze to neni cena nijak prehnana.
    Je ovsem otazka, jak premysleji tito inzerenti.
    Priklad : dnes v 10.00 na Patrii jsou tri reklamy :
    vsechny tri od IMS
    1/ "Zephyr - usetrete 30%" - i kdyby byl click rate 5% (to vi jen pan buh a MIA) tak je to opravdu reklama na svem miste (pro par firem v cesku)

    2/ "Tri pismena.." - normalne bych na takovou reklamu nikdy neklikl, ale ze studijnich duvodu jsem tak ucinil (jedna se o CCS !!!-kdo by to rekl) - myslim, ze za ty prachy by bylo lepe ji umistnit na vseobecnem serveru, tim by se dostalo CCS do oci vice lidem (ovsem za predpokladu, ze by to byl opravdu dobry baner, ktery na prvni pohled rekne o co jde, tento je spis odpuzujici). At bude click rate 1 nebo 10 % (coz samozrejme asi nebude, opet to vi je MIA) myslim ze na tuto pozici se tato reklama nehodi, nebot absolutni vetsina ctenaru Patrii jiz ma CCS.

    3/ "Dane a ucetnictvi" - ten kdo se trochu zajim o ucetnitvi, hned vi o co jde (super reklama, kdo ji potrebuje ihned reaguje a mozna mu dokonce i tato reklama pomuze), myslim ze reklama na spravnem miste ve spravny cas. Otazkou je, zda-li je videt i na jinych serverech nez na financnich. Tam by pomohla stejne tak, mozna by dokonce za mene penez udelala vice muziky, protoze ani zdaleka ne vsichni kdo dane resi choci na Patrii. (ale to vi zase jen MIA kam tuto reklamu jeste dala) - ja se o dane zajimam, ale nikde jinde jsem tuto reklamu nevidel a z meho pohledu je to skoda pro inzerenta (na Patrii vubec nechodim, dnes vyjmecne ze studijnich duvodu - a hned jsem byl v tomto pripade dobre osloven)


    Myslíte, že ceny reklamy na Internetu půjdou obecně v příštím pololetí výrazně nahoru?-------
    Nemyslim, aby na netu zacali inzerovat i firmy ze spotreb. branze, pak by meli jit dolu.

    Vse vyse uvedene jsou me nazory, za jejich spravnost nerucim !
  • 6. 11. 2000 10:08

    Ivo Lukačovič (neregistrovaný)
    Na Seznamu.cz jsou ceny od 180 Kč až po vyjímečných 450 Kč za velmi cílenou reklamu.

    Vždy se snažíme být o něco levnější než konkurence.

    Žádně změny v ceníku nechystáme. Nebo, že bychom jako reakce na zmíněný článek výrazně zlevnili?

  • 6. 11. 2000 8:20

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    ... tedy alespoň u nás. Již jsme stanovili ceny platné od 1.1.2001 a k 1000 Kč CPT jsme se nedostali. Na druhou stranu je u nás patrná ochota se přizpůsobit těmto trendům :)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).