Ne že by tomu nešel každý web naproti. Kolik webů(klidně x let zpět) nevyužívá analytiku a reklamy google nebo Facebooku? Případně jiné jejich služby?
19. 11. 2025, 17:38 editováno autorem komentáře
Naprosto trefné! Je to tak se všemi "rádoby" cool, (zdarma) či min. ze začátku platformami a službami.. na všechny se hodí "když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají"..
obdobné případy "zneužití" monopolu v poslední dekádě:
a) polské Allegro - začalo z prodejců dělat prakticky otroky, kteří jsou nuceni plnit "rozkazy" (= "aktualizace") platformy, které jim generují jejich "kredit prodejce" - no nebudu zdržovat, je to v zásadě naprosto stejné jako v Číně a kredit občana. Prodejce neodpoví na dotaz kupujícího do 24h, hned má body dolů.. neprodá zboží v určitém objemu (zatímco jiný prodejce stejného zboží ano) - zase body dolů .. až vás takto mohou lehce z platformy vyloučit - bez ohledu na jejich vykořisťující poplatky. PL vláda vůbec nezasáhla a nechává to vyhnít
b) Amazon a jejich služby typu Fullfillment.. když začínala, slibovala prodejcům samé skvělé věci: vy nám dodáte do skladů palety zboží, my to za pár drobných za vás budeme rozesílat pod vaším jménem.. ušetříte.. CVAK! - o 5-7 let později.. -ceny se zvyšují, nemáte nárok na náhradu škody, když kupující zboží poškodí, máte omezené množství případů měsíčně, kdy můžete škodu či nedoručenou zásilklu reklamovat - pokud vám reklamaci uznáme (US), tak případně náhrada škody může dosáhnout max 50 USD (to je ilustrativní, protože Amazon tu max náhradu procentuálně stanovil na základě kategorií a váhy předmětu - a prodejci nepomůže, že sám Amazon skrze své pracovníky viděl, že zboží má vyšší hodnotu než uznanou)..
no a to poslední - pochopitelně.. .black ghosting taktiky.. nikde žádné zřetelné kontakty, phone, email.. max tak při troše štěstí nějaký zahrabaný formulář, kde se žádné pomoci nedosáhnete..
ale za tímto vším stojí jen chtíč a totální ignorace prodejců, že za původně "výhodných" podmínek přesunuli své obchody na tyto platformy - aby se o pár let později stali jejich vazali. Místo toho, aby kultivovaně pěstovali různé pilíře svého podnikání - to pokaždé slyšíte jen nářky ".. ale bez allegro v PL nic neprodám" (kecy, prodejce je líný inzerovat na classifieds, protože je s tím více práce.. ) .. u Amazon US to samé.. amíci jsou líni hnout XXXX a chtějí prachy zadarmo - nejlépe bez práce.. a pak kulí bulvy, že jako AMZ se k ním takto chová..
Přesně. Dokud si mysleli, že zboží jsou jenom jejich návštěvníci, tak jim to bylo fuk. A když jim konečně došlo, že zboží jsou i oni sami, tak začali brečet.
Re: ...kvalitní obsah a ne zakázkovou výrobu...
Vyjádření zavánějící konspirací?
A když se nad tím zamyslíte, tak to vyjádření neodpovídá realitě. Kdo je podle vás ten kdo dělá kvalitní nezakázkový obsah a díky tomu nemá problémy? Tajemné existence s neznámým financováním působící na Telegramu?
IMHO: všichni v mediální oblasti jsou ohroženi konkurencí, změnami uživatelského chování, nástupem nových technologií, ...
Vždycky tu nějaké "ohrožení" bylo a je do značené míry na nich, jak se s tím vypořádají.
30. 11. 2025, 11:04 editováno autorem komentáře