Vlákno názorů k článku Čelíme obřímu tlaku Facebooku a Googlu, zaznělo na mediální debatě. Svět médií čím dál víc mění i AI od lazywriter - Přesně. Dokud si mysleli, že zboží jsou jenom...

  • 20. 11. 2025 14:53

    lazywriter

    Přesně. Dokud si mysleli, že zboží jsou jenom jejich návštěvníci, tak jim to bylo fuk. A když jim konečně došlo, že zboží jsou i oni sami, tak začali brečet.

  • 20. 11. 2025 3:03

    jgora

    Naprosto trefné! Je to tak se všemi "rádoby" cool, (zdarma) či min. ze začátku platformami a službami.. na všechny se hodí "když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají"..

    obdobné případy "zneužití" monopolu v poslední dekádě:

    a) polské Allegro - začalo z prodejců dělat prakticky otroky, kteří jsou nuceni plnit "rozkazy" (= "aktualizace") platformy, které jim generují jejich "kredit prodejce" - no nebudu zdržovat, je to v zásadě naprosto stejné jako v Číně a kredit občana. Prodejce neodpoví na dotaz kupujícího do 24h, hned má body dolů.. neprodá zboží v určitém objemu (zatímco jiný prodejce stejného zboží ano) - zase body dolů .. až vás takto mohou lehce z platformy vyloučit - bez ohledu na jejich vykořisťující poplatky. PL vláda vůbec nezasáhla a nechává to vyhnít

    b) Amazon a jejich služby typu Fullfillment.. když začínala, slibovala prodejcům samé skvělé věci: vy nám dodáte do skladů palety zboží, my to za pár drobných za vás budeme rozesílat pod vaším jménem.. ušetříte.. CVAK! - o 5-7 let později.. -ceny se zvyšují, nemáte nárok na náhradu škody, když kupující zboží poškodí, máte omezené množství případů měsíčně, kdy můžete škodu či nedoručenou zásilklu reklamovat - pokud vám reklamaci uznáme (US), tak případně náhrada škody může dosáhnout max 50 USD (to je ilustrativní, protože Amazon tu max náhradu procentuálně stanovil na základě kategorií a váhy předmětu - a prodejci nepomůže, že sám Amazon skrze své pracovníky viděl, že zboží má vyšší hodnotu než uznanou)..

    no a to poslední - pochopitelně.. .black ghosting taktiky.. nikde žádné zřetelné kontakty, phone, email.. max tak při troše štěstí nějaký zahrabaný formulář, kde se žádné pomoci nedosáhnete..

    ale za tímto vším stojí jen chtíč a totální ignorace prodejců, že za původně "výhodných" podmínek přesunuli své obchody na tyto platformy - aby se o pár let později stali jejich vazali. Místo toho, aby kultivovaně pěstovali různé pilíře svého podnikání - to pokaždé slyšíte jen nářky ".. ale bez allegro v PL nic neprodám" (kecy, prodejce je líný inzerovat na classifieds, protože je s tím více práce.. ) .. u Amazon US to samé.. amíci jsou líni hnout XXXX a chtějí prachy zadarmo - nejlépe bez práce.. a pak kulí bulvy, že jako AMZ se k ním takto chová..

  • 19. 11. 2025 17:37

    Loko3

    Ne že by tomu nešel každý web naproti. Kolik webů(klidně x let zpět) nevyužívá analytiku a reklamy google nebo Facebooku? Případně jiné jejich služby?

    19. 11. 2025, 17:38 editováno autorem komentáře

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).